Inlägg från: Celiine |Visa alla inlägg
  • Celiine

    Vi som vill bli gravida under 2010!

    Hej!

    Jag hänger på här jag också!

    Jag fick en son i november 2009, och är sjukt sugen på en till! Redan någon dag efter förlossningen kände jag att "detta måste jag göra om!". Vi har dock bestämt att vi ska vänta tills i höst med att plocka ut spiralen.
    Jag helammar, så jag har varit lite orolig att mensen inte skulle komma igång, men 3 månader efter förlossningen hade jag en blödning som jag hoppas ska återkomma om 3-4 veckor! Läste i någon tidning att det inte räknas som att mensen är tillbaka förrän man haft 2 regelbundna blödningar. Vi får se...

    Jag pluggar till bibliotekarie på halvtid och på den andra halvan är jag föräldraledig. Jobbar också som timvikarie på biblioteket här i stan.

    Jackie85: Har du gjort ett gravtest? Annars kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen, om inte annat så för att få lugnande besked. Klart man blir orolig när kroppen inte beter sig som den brukar.
    Min mens brukar också vara väldigt regelbunden, alltid dag 28 eller 29. Men förra året kom den helt plötsligt på dag 34, ingen aning om varför, och den har inte gjort om det sen dess heller!
    Kom klumparna i blodet mest på morgonen? I så fall kan det kanske vara för att det inte kunnat rinna ut medan du låg ner?

  • Celiine

    inner beauty: När vi försökte bli gravida läste jag att 7 försök är genomsnittet. Det lugnade mig att tänka på det, att det är lika vanligt att det blir barn på första som på 14:e försöket. För oss blev det på 7:e!
    Håller tummarna för att allt är bra med din sambo!

  • Celiine
    Solen83 skrev 2010-03-16 22:39:28 följande: