Inlägg från: Celiine |Visa alla inlägg
  • Celiine

    Vi som vill bli gravida under 2010!

    Hej!

    Jag hänger på här jag också!

    Jag fick en son i november 2009, och är sjukt sugen på en till! Redan någon dag efter förlossningen kände jag att "detta måste jag göra om!". Vi har dock bestämt att vi ska vänta tills i höst med att plocka ut spiralen.
    Jag helammar, så jag har varit lite orolig att mensen inte skulle komma igång, men 3 månader efter förlossningen hade jag en blödning som jag hoppas ska återkomma om 3-4 veckor! Läste i någon tidning att det inte räknas som att mensen är tillbaka förrän man haft 2 regelbundna blödningar. Vi får se...

    Jag pluggar till bibliotekarie på halvtid och på den andra halvan är jag föräldraledig. Jobbar också som timvikarie på biblioteket här i stan.

    Jackie85: Har du gjort ett gravtest? Annars kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen, om inte annat så för att få lugnande besked. Klart man blir orolig när kroppen inte beter sig som den brukar.
    Min mens brukar också vara väldigt regelbunden, alltid dag 28 eller 29. Men förra året kom den helt plötsligt på dag 34, ingen aning om varför, och den har inte gjort om det sen dess heller!
    Kom klumparna i blodet mest på morgonen? I så fall kan det kanske vara för att det inte kunnat rinna ut medan du låg ner?

  • Celiine

    inner beauty: När vi försökte bli gravida läste jag att 7 försök är genomsnittet. Det lugnade mig att tänka på det, att det är lika vanligt att det blir barn på första som på 14:e försöket. För oss blev det på 7:e!
    Håller tummarna för att allt är bra med din sambo!

  • Celiine
    Solen83 skrev 2010-03-16 22:39:28 följande:
    Hej, va gulligt att du frågar:) Jo jag pratade med dem idag och det verkar väldigt positit, men helst vill de att jag ska praktisera några månader hos dem innan jag börjar på den "riktiga tjänsten". Jag är väl inte så pigg på att jobba flera månader med aktivitetsstöd, vilket betyder att jag skulle jobba heltid för ca 3000kr i månaden, vilket gör det lite svårt att klara räkningar o mat osv, känns lite som att de vill ha mig som gratis arbetskraft. Vi får nu diskussioner på en bra lösning och jag har sagt att jag kan tänka mig att praktisera under en månad så att de kan känna på mig och den nya tjänsten. De ska ha möte i slutet av veckan och jag ska höra från dem i början av nästa vecka! På fredag ska jag även på intervju för ett kortare projektjobb, men det är bara från april till juli, men det är iaf fullt betald heltid... Det som väger fördel till det första jobbet är ju att det kan leda till ett års jobb, under vilket jag blir berättigad till högre ersättning vid föräldrarledighet... Hur skulle ni ha gjort, levt under existensminumun under några månader för att få ett års projektanställning, eller tagit det kortare jobbet från april till juli, fullbetalt och hoppats på att ni hittat något lagom till det slutar i juli?
    Jag tycker att det låter som att de är ute efter gratis arbetskraft. Ska du jobba gratis i "några månader" (hur många är det?) och sen inte ens veta om du får en tjänst? Tänk om de bestämmer sig för att anställa någon annan sen? Nej, det skulle jag aldrig gå med på.
    Nu vet jag i och för sig inte vilken bransch du jobbar i, det kanske är vanligt att man gör så där? I så fall tycker jag faktiskt att det är en dålig vana, för det låter som att de vill utnyttja dig!
  • Celiine
    Solen83 skrev 2010-03-17 16:59:22 följande:
    Hej, tack för ditt svar. Ja jag tycker också att det känns lite olustigt. Jag har nog bestämt mig för att jag kan tänka mig att praktisera en eller möjligen två månader, men att jag då innan praktiken vill ha papper på att jag faktiskt ska få tjänsten. Får se vad de svarar på det :)
    Har du fått något svar?
  • Celiine
    Agnes och Ville skrev 2010-03-23 13:42:46 följande:
    Hej! Hur går det för er alla? Hur många är det som försöker nu och hur många väntar lite? Vi väntar lite...vill ha 2½-3 år mellan barnen och vår lilla är ju 1,7 nu. Vill nog vänta över sommaren i alla fall...blir kanske i augusti eller där i närheten Sen får man se hur lång tid det tar.
    Vi väntar och väntar... Ska börja försöka i höst har vi sagt, vill ha 1,5-2 år mellan barnen och sonen är född i slutet på november -09. Egentligen skulle jag kunna bli gravid nu på direkten, men sambon vill vänta, och jag tycker ju själv också att sonen ska få bli lite större innan det börjar dimpa ner syskon!
  • Celiine

    Om du testade dagen före förrgår så kanske det var 48 timmar innan ÄL då, så du hade ÄL igår?
    Det ger väl utslag ända tills ÄL är över, är det inte så?

  • Celiine
    Anisa skrev 2010-04-09 10:11:50 följande:
    Okej, jag är dålig på det här. Igår och idg visade de också utslag..? alltså måndag, onsdag, torsdag och fredag..?? (testade inte i tisdags.) Är det något fel tro? Verkar ju konstigt att det visar på ÄL fem dagar i rad??
    Ja, det låter ju mysko! Jag är heller ingen expert på ÄL-stickor, har bara använt dem en gång.
    Har du köpt dem på Apoteket? I så fall kan du kanske gå dit och höra vad de tycker.
  • Celiine
    Anisa skrev 2010-04-19 09:25:04 följande:
    Jag är visst gravid redan!  Det var därför ÄL-stickorna visade utslag hela tiden!
    Nämen vad kul!
    Grattis!
  • Celiine

    Jag är också så himla sugen på en till, men sambon är tveksam. Det är så trist, för hans tvivel smittar liksom av sig. Sonen är född i nov -09, men jag kände nästan direkt att jag ville ha en till. Men varenda gång jag sagt det så säger sambon nåt om att jag inte är nöjd med det barn jag har, precis som att jag ville ha ett nytt barn. Jag vill inte ha ett nytt barn, jag vill ha ett till!
    Så nu börjar jag också tveka, tänker saker som att det skulle vara elakt mot min son att skaffa fler barn, att han skulle bli utskuffad om det kom en till bebis. Det är så tråkigt, för jag vet egentligen att det inte alls skulle bli så.

    Nåväl, vi har i alla fall bestämt att spiralen ska ut i höst, så jag tänkte få det till att det är höst nån gång i augusti/september!

  • Celiine

    Nej, vad tråkigt att höra, Anisa.

    Jag har heller ingen koll på äl eller mens, det är verkligen ingen regelbunden cykel som det var innan sonen föddes. Jag skulle tro att det beror på att jag ammar, visserligen inte heltid längre, men han har alldeles nyligen börjat med vanlig mat, så det blir fortfarande amning ett par gånger varje dag plus natt. Är bara väldigt glad och tacksam att mensen överhuvudtaget kommit igång, trots att jag helammat "länge".

    Ska plocka ur spiralen i slutet av sommaren, känns lite jobbigt att börja vänta på att mensen inte ska komma igen, men jag ska försöka ta det som det kommer, tänka att det får bli när det blir! Det lär ju inte ske, att jag har sånt tålamod, men det är ju en god tanke i alla fall!

  • Celiine

    Jo, det är verkligen jättesvårt att ite tänka på det hela tiden!

    Just nu är jag skengravid tror jag, har en massa symptom; mår illa, är trött, lite värk i magen! Nyss tyckte jag till och med att magen hade växt lite! Det kanske den har också i och för sig, men det beror då inte på att det ligger en bebis därinne, snarare all glass jag ätit på sistone!

  • Celiine

    Hur går det för er alla?

    Jag har plockat ur spiralen nu i alla fall, så vi får se hur det går!

  • Celiine
    trullsa87 skrev 2010-08-15 16:14:02 följande:
    Jag är ny här på sidan så förstår inte riktigt hur den fungerar.
    Men jag och min kille vill jätte gärna ha barn. Jag slutade med p-piller i februari i år . Än har inget plus kommit=( Jag blir jätte deprimerad varje månad när mensen kommer. Jag börjar bli rädd att jag inte kan få barn! Det skulle vara hemskt. Finns inte så mycket mer som kretsar i huvudet.
     Min kille vill verkligen bli pappa. Han paratar om det mycket. Jag vill också bli mamma ! Men det är fruktansvärt jobbigt att inte blir gravid! Vad kan man göra mer än att försöka?
    Vi blev med barn på sjunde försöket, men då hade jag haft kopparspiral innan. Jag har aldrig ätit p-piller, men visst är det så att det kan dröja en tid innan hormonerna kommer igång ordentligt efter att man slutat?
Svar på tråden Vi som vill bli gravida under 2010!