• PCO20

Pergo-frågor!

Vilken dag har ni fått ägglossning av pergo?

Fick ni ägglossning av enkelkur?
    Om inte, funkade med dubbelkur? Och fortsatte det att funka med dubbelkur?

Vilka dagar åt ni pergo? Tex dag 3 till 7.

Jättesnällt om ni ville svara!!
  • Svar på tråden Pergo-frågor!
  • inyourface

Var på vul idag på cykeldag 17, men hade bara ett ägg på 14mm. :(
    Gyn sa att det finns god chans till att den blir större i dagarna och släpper, men har man gått på pergotime i ett år sammanlagt, utan reslutat, så vet i fan om man orkar tro på det...

Är det någon som "bara" haft 14mm stort ägg sent i cykeln men ändå fått äl?

I never fall apart because I never fall together.
  • Fidelis ad urnam
    Lakrids skrev 2010-04-28 21:35:35 följande:
    Hej igen, Nu har jag ätit 2 kurer pergo för att försöka få till ett syskon till vår son. Första kuren (åt 1 tablett dag 5-9) gav 3 stora äggblåsor, så vi fick sexförbud . Den här månaden har jag ätit en 1/2 tablett dagarna 5-9 och det resulterade i 1 stor äggblåsa. Fick utslag på ÄL-test dag 16 och 17!?!? BIM på söndag, men jag känner ingenting . Förra gången hade jag graviditetssymptom vid den här tiden...
    Varför fick ni sexförbud?
  • LillaMy3
    inyourface skrev 2010-04-29 13:52:18 följande:
    Var på vul idag på cykeldag 17, men hade bara ett ägg på 14mm. :( Gyn sa att det finns god chans till att den blir större i dagarna och släpper, men har man gått på pergotime i ett år sammanlagt, utan reslutat, så vet i fan om man orkar tro på det...Är det någon som "bara" haft 14mm stort ägg sent i cykeln men ändå fått äl?
    Jag hade 11 mm på dag 16 kur nr två och ett på 13 mm nu på dag 16. Mina ägg växer visst lite trögt. Fick äl på dag 26 (då det var 11mm på dag 16) och på dag 23 nu när det var 13 mm. Så det vill visst inte växa 2mm daglig som är vanligt utan mer 1-1,5mm Väntar på BIM den 7 maj nu på senaste kuren. Tar dubbel kur.
  • gryn

jo då det värkar som att dubbel funkar var på vul i ons då såg han två ägg på 12mm
    så han trodde jag skulle ha äl i helgen så jag tar ägglossningstest nu och ska tillbaka på mondag i gen för att se om jag haft äl med vul.
    Hoppas det tar sig snart för oss

• inyourface
    LillaMy3 skrev 2010-04-29 14:02:55 följande:
    Jag hade 11 mm på dag 16 kur nr två och ett på 13 mm nu på dag 16. Mina ägg växer visst lite trögt. Fick äl på dag 26 (då det var 11mm på dag 16) och på dag 23 nu när det var 13 mm. Så det vill visst inte växa 2mm daglig som är vanligt utan mer 1-1,5mm Väntar på BIM den 7 maj nu på senaste kuren. Tar dubbel kur.
    Hoppas du får äl, jag förstod inte riktigt bara, har du fått äl av pergotime den 26? eller menade du att din gynekolog trodde att äl skulle ske på dag 26?

Man blir helt knas i bollen av allt sånt här. :P
  • Fidelis ad urnam

Jag har förvisso inte PCO, men då min mens var helt borta i flera år efter jag tagit ut p-stavar och troligtvis berodde på övervikt så ska jag nu få äta pergotime i 6 månader.
    Jag ska börja i morgon, på dag 5, och ska äta fem tabletter i fem dagar framöver.
    Sedan ska jag ha ägglossning på dag 16-18 och sedan mens dag 32-34.
    VI får se hur det går.

• LillaMy3
    inyourface skrev 2010-04-29 14:23:29 följande:
    Hoppas du får äl, jag förstod inte riktigt bara, har du fått äl av pergotime den 26? eller menade du att din gynekolog trodde att äl skulle ske på dag 26?Man blir helt knas i bollen av allt sånt här. :P
    Fick äl på dag 26 i cykeln (mensens första dag räknas som ett). Gyn trodde jag skulle få äl runt dag 20...

Har fått äl denna gång på dag 23 som lustigt nog var den 23 april (fick mens 1 april efter den kur som gav äl på dag 26)

¨fjorton dagar efter äl fick jag mens sist. Så nu är nästa mens, BIM (beräknad icke mens) den 7maj

Hoppas INTE på mens då
  • inyourface
    LillaMy3 skrev 2010-04-29 14:50:33 följande:
    Fick äl på dag 26 i cykeln (mensens första dag räknas som ett). Gyn trodde jag skulle få äl runt dag 20... Har fått äl denna gång på dag 23 som lustigt nog var den 23 april (fick mens 1 april efter den kur som gav äl på dag 26)¨fjorton dagar efter äl fick jag mens sist. Så nu är nästa mens, BIM (beräknad icke mens) den 7maj Hoppas INTE på mens då
    Aha nu fattar jag, jag håller tummarna för dig. :) Då är det kanske inte kört för mig ändå? Då kanske ägget växer till sig i dagarna... Hoppas!
  • LillaMy3
    inyourface skrev 2010-04-29 15:19:05 följande:
    Aha nu fattar jag, jag håller tummarna för dig. :) Då är det kanske inte kört för mig ändå? Då kanske ägget växer till sig i dagarna... Hoppas!
    Absolut inte kört. Har ett ägg väl tagit ledningen så brukar det växa till sig har jag förtsått Det växer oftast 1-2 mm pr dag. Släpper strax över 20 mm tror jag.

Följ med med äl test. Sex innan äl, under äl och dagen efter skall täcka in alla möjligheter. Sen är resten upp till kroppen...
  • gryn

Hej tjejer var på vul i dag dag 17 och ett ägg var på 23mm ett på 17 så jag fick en otrivelle
    spruta som jag tog när jag komm hem.Hur går det för er

• bollanmollan
    gryn skrev 2010-05-03 17:10:11 följande:
    Hej tjejer var på vul i dag dag 17 och ett ägg var på 23mm ett på 17 så jag fick en otrivelle spruta som jag tog när jag komm hem.Hur går det för er
    hur funkar dom sprutorna? var det första gången du fick dom? när kommer äl?
  • gryn

Tja det var första gången som jag tog den sprutan han sa innom 2 dagar.
    Hur går det för dig ingen mens i sikte eller?

• bollanmollan
    gryn skrev 2010-05-03 17:28:41 följande:
    Tja det var första gången som jag tog den sprutan han sa innom 2 dagar. Hur går det för dig ingen mens i sikte eller?
    har bim på måndag så ett tag kvar men känner inget allt just nu.
  • gryn

vet du om du hade äl den här månaden bollanmollan

• bollanmollan
    gryn skrev 2010-05-03 17:40:56 följande:
    vet du om du hade äl den här månaden bollanmollan
    ja den kom förra helgen nån gång.
  • gryn

har du gort något grav test änn bollanmollan

Svar på tråden Pergo-frågor!