• ewaulrica

    BIM April -10, följas åt?

    Eftersom ingen april-tråd passade mig så skapar jag mig min egen! Häng på! Nu försöker vi jaga de där rackarns plussen! {#lang_emotions_laughing}

  • Svar på tråden BIM April -10, följas åt?
  • emau88

    Pratade nyss med gyn-mottagningen om vad min smärta i äggstocken kan ha varit och hon sa att det skulle kunna vara en kraftig ägglossning.. jag har ju visserligen svårt att tro det, men man vet ju aldrig.. men isåfall är det kört denna månaden för det blev inget sexande runt den dagen :( Men visst, ingen mens ännu så vi får väl vänta o se lite till!
    Men sen sa hon visserligen att det skulle kunna vara en tidig graviditet som man inte vet om ännu och jag vill hellre tro på det :P

  • Momalicious
    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll{#lang_emotions_minus}, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara -
     
    ÄL 8/4 BIM ca 22/4 - L
    ÄL 8/4 BIM 22/4 - Majsan87
    ÄL ca 9/4 BIM 25/4 - GodCares
    AL 12/4 BIM 26/4 - nike81
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby
    ÄL 10/4 BIM 24/4 Momalicious {#lang_emotions_plus}


  • Momalicious

    Trodde inte att det skulle gå så fort, men efter 3 positiva gravtest så är det ett faktum - jag är gravid! :D


    Lycka till ni andra nu, jag stannar kvar i tråden och kollar hur det går för er! 
    Kram
  • God cares
    Momalicious skrev 2010-04-20 10:52:09 följande:
    Trodde inte att det skulle gå så fort, men efter 3 positiva gravtest så är det ett faktum - jag är gravid! :D Lycka till ni andra nu, jag stannar kvar i tråden och kollar hur det går för er!  Kram
    Massor av GRATTIS! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_nalle}
    Vilka test använde du? Har du haft regelbunden mens så du vet att BIM var på lördag? Nyfiken bara :)
  • Momalicious
    God cares skrev 2010-04-20 11:33:36 följande:
    Massor av GRATTIS! Vilka test använde du? Har du haft regelbunden mens så du vet att BIM var på lördag? Nyfiken bara :)
    Tack så jättemycket. Jag använde från billiga-tester.se och testlagret. :)
    Nja, nu var det längesen jag hade mens för jag har haft spiral men om man räknar från ÄL vilket jag vet när jag hade så är det BIM på lördag :)
  • Uppsara

    Blomman1985... Jag förflyttar mig till majtråden tyvärr, hoppas jag slipper se dig där men om det nu skulle vara så att du dyker upp så väntar jag på dig där med bim den
    17:e...
    Lycka till och håll mensen på avstånd!

  • Blomman1
    Uppsara skrev 2010-04-20 12:02:07 följande:
    Blomman1985... Jag förflyttar mig till majtråden tyvärr, hoppas jag slipper se dig där men om det nu skulle vara så att du dyker upp så väntar jag på dig där med bim den 17:e...Lycka till och håll mensen på avstånd!

    Åh tack! Vad snäll du är. Tråkigt att du fick mensen. Jag tror dock jag kommer komma efter dig imorgon till majtråden... har ont i magen. Då får vi kämpa ihop och hoppas på ett pluss i maj istället!! Men jag ger inte upp riktigt än... {#lang_emotions_wink} kram på dig!


     

  • emau88

    Hur går det för dig blomman1985? och ni andra med såklart ;)

    Testade idag igen men negativt resultat, och ingen mens än så länge! Så jag börjar misstänka att jag kanske inte ens haft någon ägglossning denna månaden.. Någon som varit med om det?? {#lang_emotions_undecided}
    Så jag flyttar över mig till majtråden tror jag! kommer inte mensen så börjar jag med ägglossningsstickor för att förhoppningsvis öka chanserna :P

    Men jag kollar inom på denna tråden med ibland för att se hur det går för er :)
    Lycka till!!

  • Blomman1

    Jadu för mig är det kört för denna månaden... Fick mensen imorse på dag 35. Så nu ska jag också se till att leta upp majtråden och gå med där istället. Hoppas verligen på bättre lycka där!!

    Lycka till allihopa och grattis igen till er som plussat och hoppas vi andra ses i majtrden och plussar där istället! {#lang_emotions_smile}

    Har inte varit med om det själv emau , att mensen hoppat över någon månad, men bara att den varit sen. Men jag vet ju attdet är normalt om den gör det. Hoppas iofs för din skull att du gravid, men det låter som en bra ide att hålla koll med Äl stickor framöver ifall att mensen hoppar över denna månad så du inte missar nästa ägglossning. Lycka till!

  • God cares
    emau88 skrev 2010-04-21 09:28:13 följande:
    Hur går det för dig blomman1985? och ni andra med såklart ;) Testade idag igen men negativt resultat, och ingen mens än så länge! Så jag börjar misstänka att jag kanske inte ens haft någon ägglossning denna månaden.. Någon som varit med om det?? Så jag flyttar över mig till majtråden tror jag! kommer inte mensen så börjar jag med ägglossningsstickor för att förhoppningsvis öka chanserna :P Men jag kollar inom på denna tråden med ibland för att se hur det går för er :) Lycka till!!
    Du vet att man inte har mens för att man har haft ÄL? Jag kände nämligen inte till det förrän för några år sedan, tidigare trodde jag att man har alltid haft ÄL bara för att man haft mens. Man kan alltså ha mens varje månad utan att ens ha ÄL nån gång alls. Mens har man för att inget befruktat ägg fäst, då stöts slemhinnan ut vilket ger blödningen. Du visste kanske detta redan, men det kanske är någon annan som inte vet eller nåt :)
  • emau88
    God cares skrev 2010-04-21 16:08:10 följande:
    Du vet att man inte har mens för att man har haft ÄL? Jag kände nämligen inte till det förrän för några år sedan, tidigare trodde jag att man har alltid haft ÄL bara för att man haft mens. Man kan alltså ha mens varje månad utan att ens ha ÄL nån gång alls. Mens har man för att inget befruktat ägg fäst, då stöts slemhinnan ut vilket ger blödningen. Du visste kanske detta redan, men det kanske är någon annan som inte vet eller nåt :)
    Nej du, det visste jag faktiskt inte :P Man lär sig något nytt varje dag och tack för infon! Ett steg i rätt riktning att försöka förstå sig på sin kropp :P
    Har funderat på att skaffa mig en fertilitetsmonitor för att hjälpa mig att förstå mig på mig själv lite bättre {#lang_emotions_wink}, någon annan som har någon erfarenhet av en sådan?
  • katzon
    emau88 skrev 2010-04-21 16:34:21 följande:
    Nej du, det visste jag faktiskt inte :P Man lär sig något nytt varje dag och tack för infon! Ett steg i rätt riktning att försöka förstå sig på sin kropp :PHar funderat på att skaffa mig en fertilitetsmonitor för att hjälpa mig att förstå mig på mig själv lite bättre , någon annan som har någon erfarenhet av en sådan?
    Japp, jag kör min tredje cykel med den.
    Den är SJUKT bra, kostar lite att köpa. Men jag tycker inte att det verkar bli dyrare än med vanliga ÄL test.
    Jag köpte den för 1500:- på clearblues hemsida med tillhörande 20 st teststickor.
    Första cykeln använder man alla 20 stickor, men cykel 2 och tre har jag bara behövt använda 10 st stickor per cykel.

    (ett paket m. teststickor kostar ca 280:- och det är 20 st i)

    Det som är bra med den är att den visar när ÄL är på gång, så då kan man sexa dagarna innan och när själva ÄL äger rum.

    Som sagt, är nöjd trots att jag inte blivit gravid än
  • emau88
    katzon skrev 2010-04-21 17:05:10 följande:
    Japp, jag kör min tredje cykel med den.Den är SJUKT bra, kostar lite att köpa. Men jag tycker inte att det verkar bli dyrare än med vanliga ÄL test.Jag köpte den för 1500:- på clearblues hemsida med tillhörande 20 st teststickor.Första cykeln använder man alla 20 stickor, men cykel 2 och tre har jag bara behövt använda 10 st stickor per cykel.(ett paket m. teststickor kostar ca 280:- och det är 20 st i)Det som är bra med den är att den visar när ÄL är på gång, så då kan man sexa dagarna innan och när själva ÄL äger rum.Som sagt, är nöjd trots att jag inte blivit gravid än
    Det är lite så jag med tänker, att det kanske inte är så stor i slutändan och man kanske får lite lättare att pricka rätt dag!
    Och det är ju skit bra att den börjar visa när ÄL är på gång, då har man kanske några simmare som kan överleva tills ägget släpps :)
    Det är bra att du är nöjd ändå och tillslut så tar det!
  • mona77

    Hej hopp,

    Försvann ett tag, men nu på banan igen. Trots IVF som nästa så kan man ju försöka i väntan på det :) ÄL idag, och BIM 7/5. Finns det en majtråd eller följer vi denna tråd? STORT grattis till er som plussat!

  • mrs08
    Momalicious skrev 2010-04-20 10:52:09 följande:
    Trodde inte att det skulle gå så fort, men efter 3 positiva gravtest så är det ett faktum - jag är gravid! :D Lycka till ni andra nu, jag stannar kvar i tråden och kollar hur det går för er!  Kram
    Stort grattis!
  • Minifer
    katzon skrev 2010-04-21 17:05:10 följande:
    Japp, jag kör min tredje cykel med den. Den är SJUKT bra, kostar lite att köpa. Men jag tycker inte att det verkar bli dyrare än med vanliga ÄL test. Jag köpte den för 1500:- på clearblues hemsida med tillhörande 20 st teststickor. Första cykeln använder man alla 20 stickor, men cykel 2 och tre har jag bara behövt använda 10 st stickor per cykel. (ett paket m. teststickor kostar ca 280:- och det är 20 st i) Det som är bra med den är att den visar när ÄL är på gång, så då kan man sexa dagarna innan och när själva ÄL äger rum. Som sagt, är nöjd trots att jag inte blivit gravid än
    jag var inne på att skaffa en men hann inte eftersom jag blev gravid. Däremot tänker jag nog göra det efter förlosningen, vi kommer börja jobba på nästa barn rätt snabbt, och sedan tänkte jag att man kunde använda den i omvänt syfte för att veta när man inte ska ha sex, jag vill inte använda preventivmedel med hormoner och så nämligen
  • Yelem
    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll{#lang_emotions_minus}, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara -
     
    ÄL 8/4 BIM ca 22/4 - L
    ÄL 8/4 BIM 22/4 - Majsan87
    ÄL ca 9/4 BIM 25/4 - GodCares
    AL 12/4 BIM 26/4 - nike81
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby
    ÄL 10/4 BIM 24/4 Momalicious {#lang_emotions_plus}
    ÄL  ca 16/4 BIM 30/4 Yelem 
  • nike81
    Tyvärr inget för mig den här månaden. Grattis ni som plussat! Vi andra ses i majtråden...

    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll{#lang_emotions_minus}, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara -
     
    ÄL 8/4 BIM ca 22/4 - L
    ÄL 8/4 BIM 22/4 - Majsan87
    ÄL ca 9/4 BIM 25/4 - GodCares
    AL 12/4 BIM 26/4 - nike81
    {#lang_emotions_minus}
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby
    ÄL 10/4 BIM 24/4 Momalicious {#lang_emotions_plus}
    ÄL  ca 16/4 BIM 30/4 Yelem
  • Yelem

    Var tydligen helt ute och cyklade, visade sig att jag hade ÄL idag :D, Så tog bort mig och flyttar över till Maj .

    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll{#lang_emotions_minus}, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara - 
    ÄL 8/4 BIM ca 22/4 - L
    ÄL 8/4 BIM 22/4 - Majsan87
    ÄL ca 9/4 BIM 25/4 - GodCares
    AL 12/4 BIM 26/4 - nike81
    {#lang_emotions_minus}
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby

    ÄL 10/4 BIM 24/4 Momalicious {#lang_emotions_plus} 

Svar på tråden BIM April -10, följas åt?