• gryn

Pergotime

Nån som blivit gravid direkt efter en kur med Pergotime som har PCO
  • Svar på tråden Pergotime
  • buffas

Välkommen hit{#lang_emotions_smile}
    Här går man o väntar på bim o hoppas så otroligt men blir det inte denna månad så tar vi nya tag inför nästa....

Håller tummarna för dig{#lang_emotions_flower}

• Jennie1987
    buffas skrev 2010-04-06 21:24:30 följande:
    Välkommen hitHär går man o väntar på bim o hoppas så otroligt men blir det inte denna månad så tar vi nya tag inför nästa....Håller tummarna för dig
    Antar du menade till mig?

Så tack så mycket!
    Hoppas att det tar sig för dig denna gången!
    Är din första kur med Pergotime?

Håller tummarna för dig också, såklart! {#lang_emotions_flower}
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag ska bli mamma trots PCO!
  • buffas

Ja det är min första kur har haft flera biverkningar illamående,värme vallningar och som kraftig  mensverk vid förhoppningsvis vad som var ägglossning..
    Men det är det ju värt om det  funkar men alla får ju inte biverkningar...

HOPPAS HOPPAS FÖR OSS ALLA{#lang_emotions_flower}

• Jennie1987
    buffas skrev 2010-04-06 21:57:14 följande:
    Ja det är min första kur har haft flera biverkningar illamående,värme vallningar och som kraftig  mensverk vid förhoppningsvis vad som var ägglossning..Men det är det ju värt om det  funkar men alla får ju inte biverkningar...HOPPAS HOPPAS FÖR OSS ALLA
    Ja, men det är säkert nåt bra med att du har biverkningar, det kanske betyder att kuren fungerar? :)
    Vi får hoppas det ialla fall!

Jag är lite nervös nu inför att jag ska testa Pergotime... Vill ju så gärna att det ska funka!
    Men ska till läkaren den 14 april och förhoppningsvis får jag väl den första kuren då :)

Jag hoppas också för allihop!! :D
  • gryn

jag fick som kraftig värk i vänster äggstock men man vet ju inte om det var äl hur går det för dig buffas

• buffas

Åh vad härligt att du är tillbaka{#lang_emotions_smile}Trodde du hade skippat familjeliv..
    Har du testat med ägglossningstest??
    Jag väntar på bim 13-15 hoppas ju såklart att det ska lyckas på första försöket men känner mig lite pesimistisk men vi får se...

• gryn

ja det tog jag men det visade inget så det blir att vänta på blodprovet det är ju det som är det rätta svaret om man haft äl eller innte.jag tror jag har bim den 10 om man ska räkna med 28 dagar vet du

• Gsson6

Vi bleb gravida på första enkel-kuren och dessutom med tvillingar...Tyvärr slutade det också med MF...Men vi har lyckats flera gånger dock med fler missöden...Har dock en dotter på 13 månader som springer runt mina fötter nu...=D

Vi har fått vår lilla Ruth 090225
  • Sofiapers

Hej! Hoppas det är ok att ställa en fråga här.
    Jag har PCO hade regelbundna menstruationer förut, tog ut spiralen i oktober och efter det har jag bara haft mens en gång. Har varit på kvinnokliniken och gjort ett vul som såg bra ut, men fortfarande igen mens. Har en son på 2½ år.

Vad är  Pergo?
    Måste man göra utredning för att få det?

• Jennie1987
    Sofiapers skrev 2010-04-08 21:31:35 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att ställa en fråga här.Jag har PCO hade regelbundna menstruationer förut, tog ut spiralen i oktober och efter det har jag bara haft mens en gång. Har varit på kvinnokliniken och gjort ett vul som såg bra ut, men fortfarande igen mens. Har en son på 2½ år.Vad är  Pergo?Måste man göra utredning för att få det?
    Hej!

Jag känner igen mig i det du säger. Jag hade också regelbunden mens förut, sen hade jag en P-stav i tre år och när jag tog ur den fick jag ingen mens!
    Jag fick konstaterad PCO ungefär 1½ år efter att jag tagit ut staven.

Har du de "typiska pärlbandet" i dina äggstockar? Eftersom du har PCO menar jag.

Pergotime är en ägglossningsstimulerande medicin.
    Jag behövde inte genomgå någon utredning för att få Pergotime.
    Eftersom min PCO redan var konstaterad och jag var i "behov" av Pergotime, så skulle jag bara få den.
    Jag ska förhoppningsvis börja med Pergotime på onsdag, då jag har nästa läkartid efter en avslutad Proverakur nu (för att få en blödning).

Jag har inga barn sen innan, men i övrigt känner jag igen mig i din situation.
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag ska bli mamma trots PCO!
  • Sofiapers
    Jennie1987 skrev 2010-04-08 22:10:57 följande:
    Hej!Jag känner igen mig i det du säger. Jag hade också regelbunden mens förut, sen hade jag en P-stav i tre år och när jag tog ur den fick jag ingen mens!Jag fick konstaterad PCO ungefär 1½ år efter att jag tagit ut staven.Har du de "typiska pärlbandet" i dina äggstockar? Eftersom du har PCO menar jag.Pergotime är en ägglossningsstimulerande medicin.Jag behövde inte genomgå någon utredning för att få Pergotime. Eftersom min PCO redan var konstaterad och jag var i "behov" av Pergotime, så skulle jag bara få den. Jag ska förhoppningsvis börja med Pergotime på onsdag, då jag har nästa läkartid efter en avslutad Proverakur nu (för att få en blödning).Jag har inga barn sen innan, men i övrigt känner jag igen mig i din situation.
    Hej!

Ja jag har de typiska pärlbanden. Har haft PCO i kanske 5 år nu (kanske mer kommer inte ihåg)
    Då ska jag ringa och kolla om jag kan få det också.
    Tack för svaret
Svar på tråden Pergotime