• Svar på tråden Vi snackar vidare.. del 6.
  • Förälskad
    Apa skrev 2011-01-12 14:08:33 följande:
    Utopia: Stora tjejen vägde 8,7 och var 74cm. Tor min lillskrutta kommer att vara större (hon har alltid varit större än min äldsta). Barnens kusin vägde också 7,5 eller 7,7 när hon var 1-år. Det är olika. Huvudsaken är att de växer och föler sin kurva. Och kurvorna kan se väldigt olika ut.

    Förälskad: Han väger lika som min snart 3-åriga dotter
    Haha.. Filippa väger 16 kg nu tror jag. Hon är inte ens 3 år än, utan i maj.
  • Utopia

    villken skilnad, vart uppmanad av bvc att sätta till smör och olja mm orka hon växer och mår bra varför tillsätta massa olika konstiga saker det gjorde vi när flisan var liten och hon är ganska mullig i dag jaja tjejen mår bra der 'r det viktigaste.


    021229, 040817, 070111, 100102 jaochfamiljen.blogg.se
  • Förälskad
    Grodans mamma skrev 2011-01-17 18:09:09 följande:
    Idag var vi på vår första föräldragrupp,verkade väl bra,men jag kände mig missanpassad..
    Var det för att de andra var män och du var kvinna till själva modern?
  • Grodans mamma
    Förälskad skrev 2011-01-17 18:25:20 följande:
    Var det för att de andra var män och du var kvinna till själva modern?
    ja.. man skulle delas in i mammor och pappor och diskutera.. jag är ju inte pappa men heller inte den som bär.. men la in en snygg kommentar:ja jag räknas väl som pappa då antar jag.. då kom hon på sig och sa:nej men du får själv välja.. sen sa hon partner istället för pappa. :)
  • Förälskad
    Grodans mamma skrev 2011-01-17 18:39:54 följande:
    ja.. man skulle delas in i mammor och pappor och diskutera.. jag är ju inte pappa men heller inte den som bär.. men la in en snygg kommentar:ja jag räknas väl som pappa då antar jag.. då kom hon på sig och sa:nej men du får själv välja.. sen sa hon partner istället för pappa. :)
    Märkligt att man gör så ändå tycker jag. Det är inte direkt ovanligt med samkönade föräldrar idag. Kanske hon lärde sig någonting. Jag förstår om du kände dig missanpassad.
  • Grodans mamma
    Förälskad skrev 2011-01-17 18:47:04 följande:
    Märkligt att man gör så ändå tycker jag. Det är inte direkt ovanligt med samkönade föräldrar idag. Kanske hon lärde sig någonting. Jag förstår om du kände dig missanpassad.
    ja jag tror hon fick en tankeställare...

    det kändes faktiskt rätt jobbigt...
  • Förälskad
    Grodans mamma skrev 2011-01-17 18:48:39 följande:
    ja jag tror hon fick en tankeställare...

    det kändes faktiskt rätt jobbigt...
    Jag förstår. Även om man inte skäms över sin läggning så tänker man naturligtvis på hur andra uppfattar en och så känner man sig kanske inte som en i mängden när någon säger så trots att man vill vara det just där och då.
  • Grodans mamma
    Förälskad skrev 2011-01-17 18:51:30 följande:
    Jag förstår. Även om man inte skäms över sin läggning så tänker man naturligtvis på hur andra uppfattar en och så känner man sig kanske inte som en i mängden när någon säger så trots att man vill vara det just där och då.
    precis..
  • Förälskad

    Ja du Skorpan. Hon lärde sig som sagt troligtvis någonting.  Man få hoppas hon tar med sig det i framtiden också. Hon sitter säkert och funderar på det ikväll, hur hon kunde vara så klantig Flört

    Nu har jag börjat läsa lite i våra vårdböcker till första kursen. Omvårdnad, omvårdnadsteori och vårdvetenskap Skrattande Lite har jag lärt mig!! Nu är det 1 vecka kvar till skolstart Glad

  • Grodans mamma
    Förälskad skrev 2011-01-17 19:03:33 följande:
    Ja du Skorpan. Hon lärde sig som sagt troligtvis någonting.  Man få hoppas hon tar med sig det i framtiden också. Hon sitter säkert och funderar på det ikväll, hur hon kunde vara så klantig Flört

    Nu har jag börjat läsa lite i våra vårdböcker till första kursen. Omvårdnad, omvårdnadsteori och vårdvetenskap Skrattande Lite har jag lärt mig!! Nu är det 1 vecka kvar till skolstart Glad
    kan ju hoppas det. :) 

    lyvcka till med pluggandet!
  • Förälskad
    Grodans mamma skrev 2011-01-17 19:06:01 följande:
    kan ju hoppas det. :) 

    lyvcka till med pluggandet!
    Tack du! Nu ska jag ut och springa på isvägarna, håll tummarna för att jag inte ramlar och bryter något ben!! Skrattande
  • Grodans mamma
    Förälskad skrev 2011-01-17 19:06:59 följande:
    Tack du! Nu ska jag ut och springa på isvägarna, håll tummarna för att jag inte ramlar och bryter något ben!! Skrattande
    det ska jag göra :=)
Svar på tråden Vi snackar vidare.. del 6.