• pixiewings

Stämmer detta på din längd?

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

Berätta gärna hur långt erat/era barn ska bli enligt denna och om du tror det kommer stämma

Sebastian 080301 ♥ BF 100624
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-24 15:01
    Själv ska jag enligt detta bli 174 och det är faktiskt det jag exakt är

Sonen "ska" bli runt 179 cm och det är nog inte omöjligt...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer detta på din längd?
  • Busbellan

Nepp stämmer inte på mig, jag skulle blivit 161 cm, men blev 168 cm.
    Vi är 5 systrar och det stämmer inte på någon, två blev 154-155 cm och tre blev 167-168 cm

Tror inte det stämmer på mina barn heller, i så fall ska döttrarna 170,5 cm lång, men är tveksam till att äldsat dottern blir det, hon har alltid legat en bra bit under medel. Nu som 10,5-åring är hon bara 132 cm lång

Mamma till Nora, August och Ella
  • SMARAGD

testade på mig o mina föräldrar. enligt testet skulle jag då blivit 173.5 :D undrar vad som gick knas, blev visst 186 :D haha

O testar jag på vår grabb skall han bli prick 200 meter. Så ja det kanske kan stämma, även om jag tror han blir längre=)

• En till gul

Intressant, stämmer exakt på mig, men inte på något sätt för min man. Inte ens de andra förklaringarna i texten på hur arvet kan spela in på längden stämmer för min man. Han är väl undantaget som bekräftar regeln. Korta föräldrar, växte tidigt och kom i puberteten tidigt - men blev ändå lång.

• Nintendo

Enligt uträkningen ska jag och syrran vara 162 cm men det stämmer inte så bra på mig. Jag är 148 cm och syrran är nog runt 165.

Att jag blev så kort har nog sina orsaker dock. Mamma rökte när hon var gravid med mig vilket är känt för att ge mindre barn och jag åt en väldig massa kortison som barn vilket också är känt för att påverka tillväxten negativt. Dessutom åt jag väldigt dåligt både som bebis och barn och fick tvångsmatas i perioder för att jag var så smal.

Dottern ska bli 161 cm enligt uträkningen.. Nu,  19 månader gammal ligger hon lite under medellängden så det kanske kan stämma om hon fortsätter enligt kurvan.

• svårt att vara unik

Nä, jag skulle bli 170, är 176. Min bror 183, är 196.

Det får gärna stämma på mina söner dock, då blir de runt 185.

• Breaking Dawn

Stämde nästan på mig, är knappa 172 och skulle bli 173 enligt tabellen. Min bror är några cm längre än vad tabellen sa, men det var ganska nära. Enligt den ska vår son bli 184cm och eventuell framtida dotter 171cm.. klart godkänt!

• SötFlöt

Nej stämmer ej på mig, men på min syster. På min sambo stämmer det inte, då skulle han ha varit 1.65 lång hahahaha

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • 5rr5

VADÅ KAN MAN INTE BLI LÄNGRE ÄN SIN PAPPA DÅ ELLER?
    dum grej asså jag är 12 år och 1,65 min bror är 1,80 ( 24 år)
    min pappa 1,78 (53 år)
    min mamma 1,62 (43)

• Snabeldrake

Nope, jag skulle blivit 170 cm. Men ack, jag blev bara ynka 160 cm Skrattande

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • janniahlholm

Jag skulle blitt ca 172. vilket säkert hade stämt om jag inte fått medicin som stoppade min växt vid 13års ålder.

jag är ca 167 idag

• Julia08

Näää! Då skulle jag vara 167.5 cm lång! Hmm... jag är endast 157 cm =O !!!

• CrazyChristina

Stämmer på mig med bara 0,3 cm skillnad =)
    Och vår lille prins ska då bli 176cm dvs 3cm längre än sin pappa =)

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • LillaZ

Jag kom i puberteten väldigt tidigt och fick hormoner både för att avbryta puberteten och för tillväxt, om allt hade fått gå som det var tänkt så hade jag blivit runt 135 kanske. Så jag tror inte det riktigt stämmer på min grabb, även om jag hoppas han blir längre än far sin som inte kommer över 160-strecket. Jag är runt 161 (en ständig nagel i ögat på sambon), trodde aldrig jag skulle få uppleva att vara längre än min karl, har alltid föredragit långa killar annars, 190 och uppåt. Hela sambons släkt är jättekorta (Brasilianare) men så finns det en familj, hans moster och hennes barn som är jättelånga, så jag sätter mitt hopp till genetiken och till att min son bor i Sverige och kanske inte bara blir uppfödd på kolhydrater. Mitt ex var som sagt väldigt lång, även han sydamerikan, men alla andra i släkten var jättekorta. Så ja, man kan ju inte veta. Men jag hoppas i alla fall!

Svar på tråden Stämmer detta på din längd?