Testar skriva här och hoppas att någon fortfarande läser, orkar inte läsa igenom alla tidigare sidor då jag har väldigt ont i nacken just nu..
Jag har länge haft problem med fötterna, jag är öm och har värk och den sprider sig ofta upp i benen. Ibland får jag en brännande känsla, speciellt i stortårna. Det är värst på morgon när jag vaknar, blir bättre när jag gått en stund. Har ett jobb där jag står hela arbetspassen och det gör väldigt ont när jag jobbar och när jag kommer hem och har suttit ner en stund så har jag svårt och gå.
Har värk i ryggen och är stel, har nu även börjar få ont i nacken det känns som att huvudet väger ett ton.
Jag är ofta trött och lätt retlig, känner mig även deprimerad större delen av tiden.
Jobbar på sibylla och har jobbat där flera år men nu känner jag mig som en nybörjare vissa dagar, jag gör fel..kommer inte ihåg beställningar osv..
Jag trivs inte alls på jobbet längre och ibland gråter jag innan jag ska dit och ibland efteråt..
Jag får värk bara av att vara hemma och städa till exempel, och jag älskar att baka och laga mat men får så ont i fötterna av att stå en hel dag och baka så jag gör det nästan aldrig längre.
Min sexlust försvann helt efter första barnet (för 7 år sedan)
Jag har ofta problem med förstoppning och hemorrojder
Jag har börjat få klåda på benen, har inga utslag eller nåt utan det kliar bara i perioder så jag blir galen.
Min mamma, moster, mormor har fibromyalgi och nu är jag orolig att det är det som jag också fått..
Hur började det för er? Hur lång tid tog det innan ni fick någon diagnos? Vad säger man till läkaren?
Jag har varit till läkaren för besvären för mina fötter och benvärk för 2-3 veckor sedan och nämnde då att jag även hade ont i ryggen och ibland huvudvärk. Han visste inte varför jag hade ont och jag har fått tid till en sjukgymnast..
Vissa av symtomen jag har nu har kommit efter jag var där och en del av dom nämnde jag aldrig..varför gjorde jag inte det? Jag vet inte, så himla korkat men jag visste inte så mycket om fibro innan jag gick dit utan trodde jag hade kanske hälsporre eller nåt så jag tänkte aldrig på nämna andra symtom som inte hade med fötterna och göra..
Ibland tänker jag till och med..äh sluta larva dig, klart du inte har det du bara inbillar dig..kanske jag gör det? åh det är så jobbigt och inte veta, speciellt när det inte syns på mig att jag har ont annat än på mitt humör..känns som ingen tror på mig, och jag är verkligen ingen som vill vara sjukskriven. Jag vill verkligen jobba!
Jag ska till sjukgymnasten på tisdag, vad kan har göra? Eller vad gör man där? Har aldrig varit till en sån.
oj förlåt för en lång text, hoppas någon orkar läsa.. nu ska jag lägga mig och vila en stund så jag orkar jobba ikväll =/