• InaLo

    Någon som har bim16-19 aprill som vill följas åt!

    Hej!
    Tänkte att vi nu har framför oss några långa dagar och undrade om någon har lust tjöta lite om jagkte på våra efterläktade plus!
    -
    Har själv bim 17 aprill
    -
    BIM LISTA kopiera och sätt in dig där det passar.
    16aprill-
    17aprill-Inalo
    18aprill-
    19aprill-
    vi som {#lang_emotions_plus}
    -
    Vi som har mer tur nästa gång=

     

  • Svar på tråden Någon som har bim16-19 aprill som vill följas åt!
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-22 15:05:52 följande:
    har du gjort vul? Eller varit och mätt hcg eller har du testat hemma själv?
    Nej jag har bara testat hemma själv med "vecko indikator" dagen efter blödningen visade den 2-3 och 3 dagar efter så visade den 3+.
    Dom på gyn sa att jag kunde använda mig av dessa.
    Och hade hcg nivån sjunkigt så tror jag knappast att den skulle ha visat 3+ igår.

    Så jag ska be om att få ett VUL för säkerhets skull runt v6-7
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-22 16:56:34 följande:
    Nej jag har bara testat hemma själv med "vecko indikator" dagen efter blödningen visade den 2-3 och 3 dagar efter så visade den 3+. Dom på gyn sa att jag kunde använda mig av dessa. Och hade hcg nivån sjunkigt så tror jag knappast att den skulle ha visat 3+ igår. Så jag ska be om att få ett VUL för säkerhets skull runt v6-7
    ah vad bra! Jag gjorde också ett indikatortest igår för att kolla. Enl äl är jag i 4+5 och fick 3+, så känns skönt =)
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-22 17:35:16 följande:
    ah vad bra! Jag gjorde också ett indikatortest igår för att kolla. Enl äl är jag i 4+5 och fick 3+, så känns skönt =)
    Jag har använt veckoindikator från första veckan i graviditeten så jag har sett att den ändrar sig en gång i veckan, lite fränt det dära :).
    Kändes skönt att se att den gjorde det nu igen, ska ringa MVC imorgon och boka tid för inskrivning :).

    Men du blev väl flyttad för ett tag sen?
    Jag är i 5+0 idag. Men eftersom stegringen var igår eller i förrgår
    så antar jag 5+1 men det spelar ju knappast någon roll. Haha.
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-22 17:41:57 följande:
    Jag har använt veckoindikator från första veckan i graviditeten så jag har sett att den ändrar sig en gång i veckan, lite fränt det dära :). Kändes skönt att se att den gjorde det nu igen, ska ringa MVC imorgon och boka tid för inskrivning :). Men du blev väl flyttad för ett tag sen? Jag är i 5+0 idag. Men eftersom stegringen var igår eller i förrgår så antar jag 5+1 men det spelar ju knappast någon roll. Haha.
    jo jag blev flyttad, men jag vet ju att jag hade äl den 2e och plussade den 12e, så kan ju inte vara i sjunde veckan :) Men det för mig närmare ul, muahahah (som kommer flytta tillbaks mig till där jag själv tycker jag är, är jag rätt säker på)
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-22 18:10:38 följande:
    jo jag blev flyttad, men jag vet ju att jag hade äl den 2e och plussade den 12e, så kan ju inte vara i sjunde veckan :) Men det för mig närmare ul, muahahah (som kommer flytta tillbaks mig till där jag själv tycker jag är, är jag rätt säker på)
    Okej, men varför flyttade dom dig då?
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-22 18:33:36 följande:
    Okej, men varför flyttade dom dig då?
    eftersom de räknar från mensen den 14e. Eller alltså såhär! Hade mens den 14 mars. Sedan fick jag äl 20 dagar senare, och ytterligare tio dagar senare plussade jag, men jag räknade bim som 14 dagar efter äl (vet ju inte hur cykeln funkar eftersom jag inte hunnit ha en hel efter graviditeten). Innan graviditeten hade jag cykel på 29-30 dagar. Så om man utgår att graviditeten började den 14e mars blir det ju den 18e, men då räknar man ju med att jag skall haft äl 14 dagar senare. så det är min försenade ägglossning som strular till det. Jag räknar från äl + 14 dagar liksom, vilket blir korttare tid än från första mensdag. Eh. Låter detta lika förvirrat som det känns? hahaha!
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-22 22:53:50 följande:
    eftersom de räknar från mensen den 14e. Eller alltså såhär! Hade mens den 14 mars. Sedan fick jag äl 20 dagar senare, och ytterligare tio dagar senare plussade jag, men jag räknade bim som 14 dagar efter äl (vet ju inte hur cykeln funkar eftersom jag inte hunnit ha en hel efter graviditeten). Innan graviditeten hade jag cykel på 29-30 dagar. Så om man utgår att graviditeten började den 14e mars blir det ju den 18e, men då räknar man ju med att jag skall haft äl 14 dagar senare. så det är min försenade ägglossning som strular till det. Jag räknar från äl + 14 dagar liksom, vilket blir korttare tid än från första mensdag. Eh. Låter detta lika förvirrat som det känns? hahaha!
    Ahh men då förstår jag. Men sa du inte till dom att du hade ÄL senare?
    Men dom kanske inte brydde sig om det, utan du får bli framflyttad vid RUL sen istället?
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-23 08:51:10 följande:
    Ahh men då förstår jag. Men sa du inte till dom att du hade ÄL senare? Men dom kanske inte brydde sig om det, utan du får bli framflyttad vid RUL sen istället?
    jo jag sa det och hon tittade på sin snurra och snurrade och hade sig och sa att det stämde. Så jag bara nickade och log, haha! Jag har ju mitt första ultraljud redan om ett par veckor så räknar med att de flyttar då
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-23 11:14:39 följande:
    jo jag sa det och hon tittade på sin snurra och snurrade och hade sig och sa att det stämde. Så jag bara nickade och log, haha! Jag har ju mitt första ultraljud redan om ett par veckor så räknar med att de flyttar då
    Okej, skumt.. haha... får se vid VUL sen då :)
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-23 16:01:48 följande:
    Okej, skumt.. haha... får se vid VUL sen då :)
    ja. Jag har slutat tro på den där snurran tycker det spelar igen roll vad man säger om menscykel och äl och tjofaderittan, blir ändå samma som om man skriver in på valfri gravsida med klassisk 28-dagars-cykel :)
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-23 16:06:17 följande:
    ja. Jag har slutat tro på den där snurran tycker det spelar igen roll vad man säger om menscykel och äl och tjofaderittan, blir ändå samma som om man skriver in på valfri gravsida med klassisk 28-dagars-cykel :)
    Ja, hur mår du nu?

    Själv mår jag bra idag, mår som vanligt så hoppas att det håller i sig.
    Men sonen mådde jag som vanligt hela tiden. Det var skönt :)!
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-23 16:12:54 följande:
    Ja, hur mår du nu? Själv mår jag bra idag, mår som vanligt så hoppas att det håller i sig. Men sonen mådde jag som vanligt hela tiden. Det var skönt :)!
    jag mår också ganska som vanligt! Jag är lite förvirrad märker jag, och har börjat tycka det är jobbigt att mata sonen med puréer, blir illamående av kladdet liksom, blir lite illamående när jag känner mig för varm också. Men det händer typ en gång om dagen och bara lite. Jag är helt förundrad över hur lite grav.symptom jag har! Kom igen boobies, ni skall ju bli stora och fina nu, fattar ni inte det!?
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-23 16:15:17 följande:
    jag mår också ganska som vanligt! Jag är lite förvirrad märker jag, och har börjat tycka det är jobbigt att mata sonen med puréer, blir illamående av kladdet liksom, blir lite illamående när jag känner mig för varm också. Men det händer typ en gång om dagen och bara lite. Jag är helt förundrad över hur lite grav.symptom jag har! Kom igen boobies, ni skall ju bli stora och fina nu, fattar ni inte det!?
    Ja brösten har ju blivit liiite fylligare men jag tycker att dom kan skynda sig och svälla upp och bli stora och fina INNAN magen kommer och får dom att se små ut iaf...

    Haha
  • Mopplis

    Min bröst är precis lika intetsägade som innan :)

    Ska på inskrivning 25 maj- alltså om 1000 triljoners biljoners år..

    Jag sitter ju redan om fantiserar om det där jävla blåbärs teet de hade på BB som jag inte hittat någon annanstans


    Kneel before thy master, som jag brukar säga
  • Emynem
    Mopplis skrev 2010-04-23 16:46:39 följande:
    Min bröst är precis lika intetsägade som innan :) Ska på inskrivning 25 maj- alltså om 1000 triljoners biljoners år.. Jag sitter ju redan om fantiserar om det där jävla blåbärs teet de hade på BB som jag inte hittat någon annanstans
    haha, fråga dom vart dom köpt det?
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-04-23 16:20:24 följande:
    Ja brösten har ju blivit liiite fylligare men jag tycker att dom kan skynda sig och svälla upp och bli stora och fina INNAN magen kommer och får dom att se små ut iaf... Haha
    jaa eller hur!! Visst att de är stora efter förlossningen när man ammar sen, men då ser man ju ut som en flabbig flodhäst ändå *surar*
    Mopplis skrev 2010-04-23 16:46:39 följande:
    Min bröst är precis lika intetsägade som innan :) Ska på inskrivning 25 maj- alltså om 1000 triljoners biljoners år.. Jag sitter ju redan om fantiserar om det där jävla blåbärs teet de hade på BB som jag inte hittat någon annanstans
    då är man inte ensam i alla fall =) Men uuuuuuuuuh vad länge att vänta, det ÄR 1000 triljoners biljoners år? Diabetes nån? Jag kan försöka smitta av mig!
  • Mopplis

    Haha tack minifer.

    Hur fick du diabetes? Va det graviditetsdiab som inte gick över eller?


    Kneel before thy master, som jag brukar säga
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-23 18:01:36 följande:
    då är man inte ensam i alla fall =) Men uuuuuuuuuh vad länge att vänta, det ÄR 1000 triljoners biljoners år? Diabetes nån? Jag kan försöka smitta av mig!
    Nej tack till diabetesen men skulle gärna få komma på UL oftare, dock utan rädsla för "problem" :)
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-23 18:05:35 följande:
    Haha tack minifer. Hur fick du diabetes? Va det graviditetsdiab som inte gick över eller?
    De trodde det avr graviditetsdiabetes, men det visade sig vara diabetes typ 1 som råkade bryta ut lite i samband med att kroppen påfrestades. Gick över ett par månader efter förlossningen men sedan var jag på kontroll och fick riktig diagnos så att säga. Brorsan har det också , så jag är ju inte jätteförvånad =)
Svar på tråden Någon som har bim16-19 aprill som vill följas åt!