• FloJo

Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!

Hej!

Har precisfått besked om nekad HP pga att de inte anser mitt jobb är fysiskt påfrestande nog...

Jobbar som butikssäljare och står och går 8h per dag med knappt paus att äta ibland! Stressigt och med tunga leveranser vardag... Men nej detta räckte inte...
    Har sån värk i rygg och fötter efter varje arbetspass att jag bara vill gråta, samt att sammandragningarnablir bara värre och värre....

Jag är helt novis på detta och ber nu om råd...hjälp ja allt jag kan få...

Vad gör man nu?

-Ska man skriva och försöka få de omprövat och hjälper detta...

-Ska man använda sig av ett prejudikat (eller va de nu heter) och HUR gör man de då?

-Ska man försöka få HP på halvtid eller sjukskriva sig?

-Ska man be sin BM om hjälp eller en allmänläkare, vem kan sjukskriva dig och har man chans att få sjukpenning då?

Är det ngn som varit i liknande sitution? Vad har ni då gjort?
    Snälla jag behöver all hjälp jag kan få...
    orkar snart inte mer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 19:23
    Är i v 29 nu ( 28+4 ) BF 2010-07-04

• Svar på tråden Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!
  • birkisch

Det bara gnälls i denna tråden, ta ut Fl i förtid, eller använd semester eller liknande. Hela systemet med HP är extremt orättvist då det bara kan falla ut för lågutbildade kvinnor. De som ansträngt sig och studerat får minsann jobba.

• Maja1980
    birkisch skrev 2010-04-27 17:36:29 följande:
    Det bara gnälls i denna tråden, ta ut Fl i förtid, eller använd semester eller liknande. Hela systemet med HP är extremt orättvist då det bara kan falla ut för lågutbildade kvinnor. De som ansträngt sig och studerat får minsann jobba.
    Du verkar ju helt nollställd gällande andra yrken som du kallade det som ges till "lågutbildade kvinnor".
  • Konvaljen

Blev också nekad idag, är journalist och fotograf och har ett extremt aktivt yrke. Fick beskedet på telefon, får man någon motivering i brevet?