• Anna med 3 trollungar

    Vi som har BF i December 2010

    Tänkte jag skulle starta en tråd här, alla med BF i December 2010 är välkommna. Förstagångsföderskor och flerbarnsföräldrar är välkomna.

    Vi har troligtvis precis {#lang_emotions_plus} at och vill dela med oss om livet och hur vi mår.

    Vi kan ju hjälpas åt att skapa en lista med BF 

  • Svar på tråden Vi som har BF i December 2010
  • Myra

    usch nu ska inte jag dra ner stämningen i tråden med min mammas död och mitt missfall.


    Hur går det för er tjejer med era små bönor i magen? Mår ni bra?


     

  • Utomlands

    De e sant det är fredag i övermorgon! Jag är helt vilse i dagarna. Sorry!
    Det kan blöda rätt regält under nagra dagar sa att du är beredd, men som med alla andra saker det är väldig induviduelt.
    Perotime? Ingen aning vad det är. Antar nagon slags hormoner.

    Pa tisdag skulle jag/vi ha börjat pa en fertilitetsbehandling/utredning, men som en skänk fran ovan sa slipper vi det!!! Detta även om jag blivit gravid en gang för efter mf fick jag problem med sköldkörtlen + att min sambo at/äter mycket mediciner pa grund av allergier för typ allt som är kul och gott.

    Jo mammor kan sätta tyngd i bröstet pa en jag är själv uppväxt med att vara mamma till min mamma under perioder. Har börjat att försöka lata henne klara sej själv nu, att jag flyttade utomlands gav mej själv en väckarklocka och även henne. Vet inte hur jag vagade men här är jag och jag har "bara" mina egna problem att se till. Jag älskar min mamma över allt annat men man orkar inte hur mycket som hälst. Peppar peppar ta i trä, sa har hon varit ganska nykter under 2 AR!!!
    Sa jag tror jag kan första lite av dina känslor. Har dock inte varit rädd att hon ska ga bort de senaste 10 aren det var mer i ungdomsaren.

    E uppkopplad hela dagen tror jag om du har behov av att lätta pa hjärtat.

    Kramar

  • Utomlands

    Myra har sätt att du gillar att laga mat/baka, du har inget bra recept pa nagon choklad/apelsin kaka? Eller nagot gott att göra med morötter? behöver inte vara kaka. Har en massa morötter och apelsiner i kylen som haller pa att bli daliga. Tänkte dricka en massa färsk apelsinjos för det ár ju nyttigt o bra, men ak vad jag bet mej i svansen! De sura uppstötningarna blev hundra ganger värre och nu vet jag inte vad jag ska göra med fyra kilo apelsiner..:D

  • Minifer

    Myra:

    Usch vad tråkigt och jobbigt för er =( Men som sagt, det är skönt att få kvitto på att man fungerar. Det där med lugnet efter stormen du talar om med din mamma känner jag väl igen. Min mamma var missbrukare (men KICKASS toppenmänniska när hon var ren) och hon dog av en överdos när jag var 13. Naturligtvis saknar man henne brutalt, men samtidigt väldigt skönt att inte behöva vara på helspänn exakt hela tiden eftersom det är så oberäknelig tillvaro med en missbrukare. Stor kram till dig!

    Min lilla böna verkar må tiptop, jag var på KK idag (det är där jag går på spec-mvc, planerat besök) och de gjorde vul. Såg lilla hjärtat picka och allt såg bra ut =) Blev backad en dag då är nu på 6+4 med BF på julafton, hehe. Har gått upp 3 kilo redan, suck


  • Minifer

    tror detta är senaste: Satte fetstil på BF så det är lättare att se bland alla datum


    trötter10: {#lang_emotions_plus}ade i Mars med BF 5/12-2010
    InisenCom: {#lang_emotions_plus}ade 13/4 med BF 6/12-2010 Barn nr 1
    Majorima: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 12/12-2010
    TessLiihten {#lang_emotions_plus}ade 21/4-2010 med BF 15/12-2010 Barn nr 1
    Kaajsaa:{#lang_emotions_plus}ade ?????? med BF 16/12-2010
    Voluminös:{#lang_emotions_plus}ade 21/4 med BF 17/12-2010 Barn nr 1
    Emynem: {#lang_emotions_plus}ade11/4-2010 med BF 22/12-2010 Barn nr 2
    Maria A 78: {#lang_emotions_plus}ade 16/4-2010 med BF 24/12-2010
    francesca: {#lang_emotions_plus}ade 17/4-2010 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Mekarbruden: {#lang_emotions_plus}ade 19/4-2010 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Johja: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 24/12-2010
    Minifer:{#lang_emotions_plus}ade 12/4 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Smuki: {#lang_emotions_plus}ade 17/4-2010 med BF 25/12-2010
    AnnaHösten 08: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 27/12-2010 Barn nr 2
    Tuss83:{#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 29/12-2010 Barn nr 2
    TheUnknown {#lang_emotions_plus}ade 20/4-2010 med BF 29/12 -2010 Barn nr 2
  • Utomlands
    Tror det har trillat bort lite folk pa vägen, jag tex, men jag kommer inte ihag hur manga vi var förra veckan, har lagt till mej igen :)

    trötter10: {#lang_emotions_plus}ade i Mars med BF 5/12-2010
    InisenCom: {#lang_emotions_plus}ade 13/4 med BF 6/12-2010 Barn nr 1
    Utomlands: {#lang_emotions_plus}ade 5/4 med BF 6/12-2010 Barn nr 1
    Majorima: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 12/12-2010
    TessLiihten {#lang_emotions_plus}ade 21/4-2010 med BF 15/12-2010 Barn nr 1
    Kaajsaa:{#lang_emotions_plus}ade ?????? med BF 16/12-2010
    Voluminös:{#lang_emotions_plus}ade 21/4 med BF 17/12-2010 Barn nr 1
    Emynem: {#lang_emotions_plus}ade11/4-2010 med BF 22/12-2010 Barn nr 2
    Maria A 78: {#lang_emotions_plus}ade 16/4-2010 med BF 24/12-2010
    francesca: {#lang_emotions_plus}ade 17/4-2010 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Mekarbruden: {#lang_emotions_plus}ade 19/4-2010 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Johja: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 24/12-2010
    Minifer:{#lang_emotions_plus}ade 12/4 med BF 24/12-2010 Barn nr 2
    Smuki: {#lang_emotions_plus}ade 17/4-2010 med BF 25/12-2010
    AnnaHösten 08: {#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 27/12-2010 Barn nr 2
    Tuss83:{#lang_emotions_plus}ade 18/4-2010 med BF 29/12-2010 Barn nr 2
    TheUnknown {#lang_emotions_plus}ade 20/4-2010 med BF 29/12 -2010 Barn nr 2
  • Utomlands

    Minifer - visst var det underbart att fa se den lille? Hur lang är hon/han?
    Tre kilo, jag har inte gatt upp ett gram även om brösten nästan har fördubblats (nästan planka fötut). och magen putar lite pa morgonen och pa kvällen ser man ju faktiskt nästan lite gravid ut, 9+1. Men det kommer säkert senare som ett brev pa posten. :)

  • Myra
    Utomlands skrev 2010-05-05 11:17:43 följande:
    Myra har sätt att du gillar att laga mat/baka, du har inget bra recept pa nagon choklad/apelsin kaka? Eller nagot gott att göra med morötter? behöver inte vara kaka. Har en massa morötter och apelsiner i kylen som haller pa att bli daliga. Tänkte dricka en massa färsk apelsinjos för det ár ju nyttigt o bra, men ak vad jag bet mej i svansen! De sura uppstötningarna blev hundra ganger värre och nu vet jag inte vad jag ska göra med fyra kilo apelsiner..:D
    Den här är jävligt god...hihi kolla länken.
    http://www.tasteline.com/Recept/Fin_chokladkaka_med_mork_chokladcreme_och_hallon

    På tasteline kan du säkert  hitta andra recept till dina apelsiner. Synd att du inte kan drick färsk jouice som är så gott.
  • Myra
    Minifer skrev 2010-05-05 12:16:17 följande:
    Myra: Usch vad tråkigt och jobbigt för er =( Men som sagt, det är skönt att få kvitto på att man fungerar. Det där med lugnet efter stormen du talar om med din mamma känner jag väl igen. Min mamma var missbrukare (men KICKASS toppenmänniska när hon var ren) och hon dog av en överdos när jag var 13. Naturligtvis saknar man henne brutalt, men samtidigt väldigt skönt att inte behöva vara på helspänn exakt hela tiden eftersom det är så oberäknelig tillvaro med en missbrukare. Stor kram till dig!Min lilla böna verkar må tiptop, jag var på KK idag (det är där jag går på spec-mvc, planerat besök) och de gjorde vul. Såg lilla hjärtat picka och allt såg bra ut =) Blev backad en dag då är nu på 6+4 med BF på julafton, hehe. Har gått upp 3 kilo redan, suck
    Tråkigt att höra om din mamma. mamma dog tack och lov inta av tabletterna uta en naturlig dör. Hur nu det kan vara det vid en ålder på 60+. Men kroppen tar stryk av dåligt levende så någon gång säger den ifrån. Men att du förlorade en mamma vid 13 års åldern är grymt.
    en som missbrukar har 2 olika sidor. det där att vara på helspänn hela tiden försvann samma sekund jag hittade henne, var en befrielse samtidigt som jag hamnade i en djup sorg.

    Känner att det spänner ordentligt i amgen lite då och då. Måste var livmodern som drar ihop sig. Hoppas det avtar snart.
  • Utomlands
    Myra skrev 2010-05-05 12:42:53 följande:
    Den här är jävligt god...hihi kolla länken. www.tasteline.com/Recept/Fin_chokladkaka_med_... På tasteline kan du säkert  hitta andra recept till dina apelsiner. Synd att du inte kan drick färsk jouice som är så gott.
    MmmmMmmmm!!!! Da vet jag vad jag ska sätta pa inköpslistan som sambon far ta med sej hem i kväll :) eller kanske väntar jag med denna tills jag själv kan/far ga till affären. Idag är det riktigt segt att vara sjukskriven :( gra himmel, en hund i huset som gnäller ständigt,(stackars vovve) inget bra pa TV, boken jag läser kommer inte riktigt in i den...Men jag kan ju alltid se vad det mer finns pa tastyline :) . brukar recepten där vara palitliga? Jag menar att de stämmer med tider och matt o sant där?

    Ps om det drar för mycket kan du ta panodil (paracetamol) för fall i fall sa gör det ingen skada ds
  • Myra
    Utomlands skrev 2010-05-05 13:21:36 följande:
    MmmmMmmmm!!!! Da vet jag vad jag ska sätta pa inköpslistan som sambon far ta med sej hem i kväll :) eller kanske väntar jag med denna tills jag själv kan/far ga till affären. Idag är det riktigt segt att vara sjukskriven :( gra himmel, en hund i huset som gnäller ständigt,(stackars vovve) inget bra pa TV, boken jag läser kommer inte riktigt in i den...Men jag kan ju alltid se vad det mer finns pa tastyline :) . brukar recepten där vara palitliga? Jag menar att de stämmer med tider och matt o sant där?Ps om det drar för mycket kan du ta panodil (paracetamol) för fall i fall sa gör det ingen skada ds
    Tastline är en sidan som man kan skicka in sina egna recept och sen är många recept samlade där från andra sidor som bla Arla mm.

    Jag har hittat många recept där. Det som kan skillja är ju ungnen man har hemma men tiden.
  • Utomlands

    Later ju kanon, ska kolla in sidan pa djupet! Bockar o bugar!:)

  • Minifer
    Utomlands skrev 2010-05-05 12:36:37 följande:
    Minifer - visst var det underbart att fa se den lille? Hur lang är hon/han? Tre kilo, jag har inte gatt upp ett gram även om brösten nästan har fördubblats (nästan planka fötut). och magen putar lite pa morgonen och pa kvällen ser man ju faktiskt nästan lite gravid ut, 9+1. Men det kommer säkert senare som ett brev pa posten. :)
    Ja det är mysigt =) Inte lika ashäftigt som första gången tyvärr (eftersom man redan gjort resan antar jag) men det var skönt att se att hjärtat pickade på och att allt var som det skulle. Jag blev satt på 6+4 så blev backad en dag ilket innebär BF på självaste julafton :D Min mage är gigaaantisk! (känns det som) Ser enormt gravid ut. Irriterande som tusan, haha, vill ju vara smal tills riktiga bebismagen kommer liksom =)
    Myra skrev 2010-05-05 12:48:40 följande:
    Tråkigt att höra om din mamma. mamma dog tack och lov inta av tabletterna uta en naturlig dör. Hur nu det kan vara det vid en ålder på 60+. Men kroppen tar stryk av dåligt levende så någon gång säger den ifrån. Men att du förlorade en mamma vid 13 års åldern är grymt. en som missbrukar har 2 olika sidor. det där att vara på helspänn hela tiden försvann samma sekund jag hittade henne, var en befrielse samtidigt som jag hamnade i en djup sorg. Känner att det spänner ordentligt i amgen lite då och då. Måste var livmodern som drar ihop sig. Hoppas det avtar snart.
    Missbruk suger helt enkelt =/ Kan inte ha varit lätt att vara  den som hittade henne =( Jag kände att det spände som tusan i magen när jag gick till KK imorse, ångade på som ett stressat lok, så var väl därför, men scary att känna sammandragningar så tidigt, vill inte bli sängliggande denna gravifditeten med =(
Svar på tråden Vi som har BF i December 2010