• Creamemma

    Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?

    Vi kan ge tips, råd och inspirera varann. Har ont om vänner som längtar efter barn.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 21:57
    med spänning =)
  • Svar på tråden Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?
  • Creamemma

    Hej hej
    Hoppas alla har haft en trevig valborg, det blev lite party här hemma, längtar tills man "slipper" det, inte för att någon tvingar en men med en massa grillade godsaker så är det gott med vin till, men det blev nog lite mkt vin. Både jag o gubben är väldigt sociala o tycker om att bjuda vänner på mat o dricka men känns som man kan den biten nu, vill så gärna ha mys med en egen familj istället..

    Sooff, har aldrig hörtordet testmissbrukare innan hahaha, skratta högt men jag har nog oxå ett test beroende =)

  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-01 11:06:08 följande:
    suck...känner inget spec! Har BIM om 6-7 dagar! Men vissa känner ju inget speciellet heller men man vill ju känna nått! Det enda jag har haft är lite mensvärks liknande smärta sen 2 dagar efter ÄL! Kan ju ha vart ÄL oxå men....hängde i ett tag så kanske kanske att det kan vara nått! Men tycker man kan bli lite knäpp här inne (ändå är man här o tittar) men känns som ALLA har ont i brösten,illamående,mensvärk mm långt innan BIm! Är det mörjligt ens? Man blir nog lätt "skengravid" Men jag ska inte säga nått så för som sagt så läser jag ju här själv! :)
    Haha! Jag tror att man så gärna vill känna symtom, att man nästan letar efter dem. Men du har rätt, i nästan alla trådar i "planerar barn" kategorin :)
  • Vicky85
    MissMary skrev 2010-05-01 13:29:36 följande:
    Ja precis nånting vill man ju gärna  känna! Jag känner liknande värk som dig. Typ samma som äl-värk men lite starkare. Har haft en vecka nu ungefär, sen äl i lördags. Och en vecka kvar till bim så hoppas kan man ju..Inga "vanliga" symptom som ömma bröst och illamående eller så.Man får helt enkelt stå ut och snällt vänta in bim..
    Ja jag tänker nog snällt vänta in BIM...kanske testar på torsdag el fredag iaf bara för att få ett neg! Även om man hoppas innerligt kan jag säga!!!! Men vet hur besiken jag skule bli om jag ens trodde att jag verkligen var gravid!
    lilja01 skrev 2010-05-01 16:04:00 följande:
    Haha! Jag tror att man så gärna vill känna symtom, att man nästan letar efter dem. Men du har rätt, i nästan alla trådar i "planerar barn" kategorin :)
    Ja precis! Har jag inte ont i magen nu? Eller oj mår jag lite illa nu eller? Nej jag tror jättemånga "letar" symptom! Man måste föröska leva som vanligt o se sen när mensen dyker upp eller så gör den det inte! Även om det är svårt! Men som nu i helgen tex...ville inte dricka nått vin i fre,men då sa min man att det är ju ingen fara nu o ska jag avstå helt ifrån alkohol bara " ifall att" jag skulle vara gravid! Nej...man måste leva undertiden! Men SJÄLVKLART skulle jag ALDRIG dricka om jag VISSTE att jag var gravdi! Förstå mig rätt! :)

    LYCKA TILL ALLIHOPA!!
  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-02 19:48:41 följande:
    Ja precis! Har jag inte ont i magen nu? Eller oj mår jag lite illa nu eller? Nej jag tror jättemånga "letar" symptom! Man måste föröska leva som vanligt o se sen när mensen dyker upp eller så gör den det inte! Även om det är svårt! Men som nu i helgen tex...ville inte dricka nått vin i fre,men då sa min man att det är ju ingen fara nu o ska jag avstå helt ifrån alkohol bara " ifall att" jag skulle vara gravid! Nej...man måste leva undertiden! Men SJÄLVKLART skulle jag ALDRIG dricka om jag VISSTE att jag var gravdi! Förstå mig rätt! :) LYCKA TILL ALLIHOPA!!
    Haha, ja precis! :)
    Jag har faktiskt slutat drickan mellan ÄL och mens. Jag fick nyligen reda på att jag har "lite svårare än andra" att få barn (citerar BM), och därför vill jag inte riskera något genom att dricka.. Något glas vin skulle iofs inte göra någonting, men för mig blir ett gärna några fler ;)
  • Vicky85
    lilja01 skrev 2010-05-03 21:30:16 följande:
    Haha, ja precis! :)Jag har faktiskt slutat drickan mellan ÄL och mens. Jag fick nyligen reda på att jag har "lite svårare än andra" att få barn (citerar BM), och därför vill jag inte riskera något genom att dricka.. Något glas vin skulle iofs inte göra någonting, men för mig blir ett gärna några fler ;)
    OK,ja men då är man ju i en annan sits lite! O då förstår jag att man inte vill riskera nått!! Jo ett glas vin blir gärna tre för min del oxå ;) Hihi!
  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-03 21:52:55 följande:
    OK,ja men då är man ju i en annan sits lite! O då förstår jag att man inte vill riskera nått!! Jo ett glas vin blir gärna tre för min del oxå ;) Hihi!
    Ja, hade jag inte haft "svårt" så skulle jag ha levt på som vanligt.
    Vin är ju så gott, så det är lite svårt att bara dricka ett ;)
  • lilja01

    Ja, vin är alldeles för gott :)

    Hur är det och hur går det för dig, Creamemma?

  • Creamemma

    Jag har äl den 15-16, känns som en evighet tills dess.
    Har en väninna som pratat med en väldigt duktig gynekolog/barnmorska som sa att vill man bli gravid och maxa chansen så ska man ha sex 3 dagar innan äl o 3 dagar efter (pust!!) men kommer att testa detta denna omgången + att jag ska köra äl-test stickor så jag är med när den stegrar.

  • Creamemma

    Jag visste inte man kunde ha "starkare" o "svagare" ÄL, tänk vad man kan lära sig
    mk här, är det något ni känner till?

  • lilja01
    Creamemma skrev 2010-05-08 21:25:15 följande:
    Jag visste inte man kunde ha "starkare" o "svagare" ÄL, tänk vad man kan lära sig mk här, är det något ni känner till?
    Det har jag aldrig hört talas om.. Vad menas med starkare och svagare?
    FL är väldigt lärorikt :)
  • lilja01
    Creamemma skrev 2010-05-05 21:59:27 följande:
    Jag har äl den 15-16, känns som en evighet tills dess. Har en väninna som pratat med en väldigt duktig gynekolog/barnmorska som sa att vill man bli gravid och maxa chansen så ska man ha sex 3 dagar innan äl o 3 dagar efter (pust!!) men kommer att testa detta denna omgången + att jag ska köra äl-test stickor så jag är med när den stegrar.
    Hoho, det blir mycket sex, hur ska man hinna med det ;)
  • lilja01

    Tråkigt, MissMary! :( Vi får hoppas att tiden springer iväg till nästa ÄL!

Svar på tråden Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?