Inlägg från: lilja01 |Visa alla inlägg
  • lilja01

    Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?

    Hej!
    Här är en 23åring som nyligen startat bebisverkstaden (inne på månad 4). :)
    Hur länge har ni försökt?

  • lilja01

    Jag och gubben har inte heller några barn, men ALLA mina vänner har. Vi bor i en lite mindre stad och här i "glesbygden" skaffar man barn lite tidigare än i större städer ;)

    Jag har velat ha barn mycket längre än gubben, det senaste året har jag undvikt mina vänner för att slippa träffa deras barn, det har varit för jobbigt.. Att umgås med ungar är såklart det bästa som finns, men det är inte värt ångest i flera dagar efteråt.

    Hur som helst, gubben min har för ett litet tag sedan kommit på att han vill börja baka, så just nu svävar jag på moln, även om det inte tagit sig än - 4 månader är ju faktiskt inte så lång tid!

    Nenna - skickar några styrkekramar till dig!
    Håller tummarna för er tjejer! :)

  • lilja01

    Creamemma:
    Ja, det brukar ju vara så att det "lossnar" för de flesta när ett par i umgängeskretsen blir gravida/får barn.
    Vad härligt att det känns rätt!
    Vi har BIM samma dag :)

    MissMary:
    Ja, det är väldigt många blandade känslor! Allt mellan överlycklig och livrädd! Ibland brukar jag fundera på vad tusan det är jag håller på att ge mig in i, men det går snabbt över ;)

    Var i Sverige bor ni?

  • lilja01
    Creamemma skrev 2010-04-28 22:26:33 följande:
    Längtar verkligen nu,har aldrig kännt såhär oförstårdig nu Lilja01 att om man träffar bekant med bebis så känns det.
    Tyvärr kan jag meddela att det bara blir värre också.. :( Men men, snart är det våran tur!

    Jag har också BIM imorgon eller på fredag, så jag tänkte göra ett test imorgon bitti.. Jag måste vara skengravid eller kanske till och med gravid på riktigt, för jag känner symtom efter symtom: Mår illa, är trött, metallsmak, öm i brösten, hade en liten blödning i fredags (ÄL+8). Låter verkligen som att jag är gravid, men det kan nog lika gärna vara så att jag vill så mycket att kroppen tror att det är något där inne.

    Usch, är så upprymd och nervös att jag inte kommer kunna sova inatt ;)
  • lilja01
    MammaTillOliver skrev 2010-04-21 20:11:15 följande:
    hej  är 25 år och det här är vårt 2a försök!! väntar BIM fredag!!
    Hur gick det för dig förresten? Har inte hört något..
  • lilja01

    Precis som jag trodde var det neg.. :( Bara att ta nya tag. Vi har inte kört med ÄL-tester förut, kanske ska prova med det nästa gång..

  • lilja01

    Vad gulligt att du tänker på mig :)

    Usch då, fick du också ett minus.. :( Det var helt enkelt inte våran månad. Maj blir nog bättre :)

    Jag har inte riktigt fattat hur det funkar med ÄLtest, gör man ett varje dag (ungefär när man beräknat ÄL)?

    Kram!

  • lilja01

    Tack så mycket, MissMary!

    Jo, jag brukar också känna av när jag har ÄL, därför har jag inte provat med test ännu. Men de två senaste månaderna har jag inte känt något, så du har vi sexat lite extra när jag beräknat ÄL. Så den här månaden ska jag köpa test.

    Creamemma, jag brukar använda CBs digitala, har hört att det kan känna av väldigt låga halter av graviditetshormonet (kommer inte ihåg vad det heter?).
    De senaste gångerna har jag dock använt RFSUs test. Tycker att dom funkar helt okej också.

  • lilja01
    Sooff skrev 2010-04-30 08:58:03 följande:
    Crememamam - Hej hopp!! Jag tittar in här också :P Alltid roligt med många trådar. Jag har laddat med en hel hög av gravtest. Jag har dom billiga stickorna från testlagret, stavar från Bebislycka och digitala från ClearBlue. Jag tror på CBs, enkla att läsa av.. det står gravid eller inte gravid :) Gissa om jag kommer att bli testmissbrukare :P
    Välkommen hit :) Hur länge har ni försökt?
  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-01 11:06:08 följande:
    suck...känner inget spec! Har BIM om 6-7 dagar! Men vissa känner ju inget speciellet heller men man vill ju känna nått! Det enda jag har haft är lite mensvärks liknande smärta sen 2 dagar efter ÄL! Kan ju ha vart ÄL oxå men....hängde i ett tag så kanske kanske att det kan vara nått! Men tycker man kan bli lite knäpp här inne (ändå är man här o tittar) men känns som ALLA har ont i brösten,illamående,mensvärk mm långt innan BIm! Är det mörjligt ens? Man blir nog lätt "skengravid" Men jag ska inte säga nått så för som sagt så läser jag ju här själv! :)
    Haha! Jag tror att man så gärna vill känna symtom, att man nästan letar efter dem. Men du har rätt, i nästan alla trådar i "planerar barn" kategorin :)
  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-02 19:48:41 följande:
    Ja precis! Har jag inte ont i magen nu? Eller oj mår jag lite illa nu eller? Nej jag tror jättemånga "letar" symptom! Man måste föröska leva som vanligt o se sen när mensen dyker upp eller så gör den det inte! Även om det är svårt! Men som nu i helgen tex...ville inte dricka nått vin i fre,men då sa min man att det är ju ingen fara nu o ska jag avstå helt ifrån alkohol bara " ifall att" jag skulle vara gravid! Nej...man måste leva undertiden! Men SJÄLVKLART skulle jag ALDRIG dricka om jag VISSTE att jag var gravdi! Förstå mig rätt! :) LYCKA TILL ALLIHOPA!!
    Haha, ja precis! :)
    Jag har faktiskt slutat drickan mellan ÄL och mens. Jag fick nyligen reda på att jag har "lite svårare än andra" att få barn (citerar BM), och därför vill jag inte riskera något genom att dricka.. Något glas vin skulle iofs inte göra någonting, men för mig blir ett gärna några fler ;)
  • lilja01
    Vicky85 skrev 2010-05-03 21:52:55 följande:
    OK,ja men då är man ju i en annan sits lite! O då förstår jag att man inte vill riskera nått!! Jo ett glas vin blir gärna tre för min del oxå ;) Hihi!
    Ja, hade jag inte haft "svårt" så skulle jag ha levt på som vanligt.
    Vin är ju så gott, så det är lite svårt att bara dricka ett ;)
  • lilja01

    Ja, vin är alldeles för gott :)

    Hur är det och hur går det för dig, Creamemma?

  • lilja01
    Creamemma skrev 2010-05-08 21:25:15 följande:
    Jag visste inte man kunde ha "starkare" o "svagare" ÄL, tänk vad man kan lära sig mk här, är det något ni känner till?
    Det har jag aldrig hört talas om.. Vad menas med starkare och svagare?
    FL är väldigt lärorikt :)
  • lilja01
    Creamemma skrev 2010-05-05 21:59:27 följande:
    Jag har äl den 15-16, känns som en evighet tills dess. Har en väninna som pratat med en väldigt duktig gynekolog/barnmorska som sa att vill man bli gravid och maxa chansen så ska man ha sex 3 dagar innan äl o 3 dagar efter (pust!!) men kommer att testa detta denna omgången + att jag ska köra äl-test stickor så jag är med när den stegrar.
    Hoho, det blir mycket sex, hur ska man hinna med det ;)
  • lilja01

    Tråkigt, MissMary! :( Vi får hoppas att tiden springer iväg till nästa ÄL!

Svar på tråden Någon som är runt 24 o precis börjat försöka som vill följas?