• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Tintin84

Folk får väl se ut som de vill, jag skulle aldrig säga att det var äckligt eller nåt liknande. Fult, men inte äckligt... Sen så reagerar man ju mer om det är nån med fula silikonbröst eller tuttar ner till knäna, men det är fortfarande ett fritt val och vem har rätt att döma? Att folk använder leggings som byxor, har haremsbyxor eller har "muffinstopp" tröjor så allt dallrar är fulare i mina ögon...Men de kanske i sin tur tycker att jag ser förjäklig ut, så varför bry sig... Klä dig som du tycker är bekvämt, folk kommer alltid att ha åsikter åt alla håll och kanter..

• Lantismamman75an

Något som faktiskt stör mig enormt är när jag varit på hundutställningar och man ser dessa bastanta damer springa utan BH när dom visar upp hunden. Oftast har dom oxå en vit t-shirt som gör att det ser ännu värre ut...

• Min högsta önskan

Jag röstade på alt. 2.
    Egentligen skulle jag vilja ha haft en kategori där man kunde välja: Beor på bröstens storlek!
    Småbystade tycker jag kan gå utan bh, men storbystade, där brösten skumpar runt vid minsta steg, tycker jag ser sådär ut...
    Själv skulle jag alrdig vara utan bh, eftersom jag är storbystad...

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Geiisha

Beror på tuttarna jag kan faktiskt tycka det ser fint ut om man är hyffsat småbystad och tröjan/klänningen man har inte är genomskinlig. Ibland kan ju Bh:ar förstöra intrycket av vissa kläder så.. i vissa fall - absolut!

• Auris

Konstig fråga. Om man behöver BH eller inte beror ju på vilken storlek och form brösten har och på vilket kön man själv har. Är brösten väldigt små sitter många kvinnokäder snyggast om man har en BH med lite stoppning men det är inte direkt störande om man går utan BH. Har man stora bröst som hänger och slänger är det också snyggt med en BH somhåller ordning på dem. Då verkar det dessutom obekvämt att vara utan BH. På män är det sällan snyggt med BH - där är jag lite könsdiskriminerande.

• elitepearl
    thomasw skrev 2010-04-28 22:51:14 följande:
    Ingen BH och genomskinlig tröja tack ! Klart du skall visa lite till oss gamla snuskgubbar
    Hahahaha!
  • elitepearl

Jag har opererat mina, så dom är ganska stora och fasta, men jag väljer ändå att ha BH på mig, för jag känner mig lite utlämnad utan.

Kanske dumt att känna så?
    Tänker lite att brösten tillhör min kropp och min person, och att alla inte behöver se mina bröstvårtor för att det blåser till... :)

Oj, vad jag lät pryd och blyg, vart kom det ifrån?  hahaha

• GreatMaffian

Använder mig hellre av sports BH:n, mycket bekväma & sköna & kan varmt rekomenderas till de som tycker vanliga BH är obekväma

& som svar på frågan, Jag tycker der ser illa ut när någons bröst  "flamsar" omkring.. Men klart folk ska få fri vilja att ha vilka kläder man än beslutar sig fär att ha, med eller utan BH...

• Saywhaaat

Jag har aldrig riktigt hajat det där att man liksom bör ha bh på sig, ska det vara mer anständigt kanske?  Typ, urringningen kan vara nere till knäna, bara man inte visar antydan till bröstvårta.  För det är ju den som man döljer med bh.

Ok, en del har ju mastodonter till bröst, då kan man ju förstå att man vill ha stöd.  Själv har jag implantat, runda och fina och dom behöver inget stöd.  Jag tycker att det är sexigt, på mig själv, när man ser vårtorna.  Speciellt nu, då jag även har piercat dom! 

Jag har aldrig riktigt gillat att använda bh, även innan implantaten.  Gillar fria bröst. 
    Jag bor i USA, så här använder dom flesta bh, jag har nog aldrig sett någon annan som visar bröstvårtorna.

• hallencreutz89

dåliga alternetiv. jag tycker inte det borde vara lag på bh men jag tycker det ser äckligt ut när folk går och slänger runt med pattarna i det fria. Men det beror såklart på brösten också, har man små fasta bröst märks det ju knappt. Men har man enorma potatissäckar som hänger ner till naveln så är det läskigt, vill inte behöva var aberedd på att ducka ifall de skulle svänga åt mitt håll

• hilah

Stör mig inte ett dugg (oavsett hur brösten ser ut), även om jag aldrig går utan. Förstår inte varför det skulle vara äckligt.

• gaud
    Mushroom skrev 2010-04-29 01:32:51 följande:
    ja om det e nån med SMÅ bröst så funkar det.. men ska jag komma med mina halvhängande Dkupor så skulle det nog inte se så jättetjusigt ut nej. Jag använder jämt BH ute.. inomhus däremot är en annan femma.
    Jo, jag tror faktiskt att dina "halvhängande D-kupor" skulle göra sig jättebra utan BH.
  • Vik hädan

Jag tycker det är fult att gå utan BH, iallafall på kvinnor med stora hängpattar. Men jag vill inte förbjuda det. Vad fan vet jag vad de får för problem av att gå med BH? kanske det skavar eller är väldigt obekvämt. Självklart ska det varken finnas tvång eller förbud gällande klädsel.

• Pormoicheia

Det beror väl på hur det ser ut...

Stora hängpattar i ett löst sittande linne med djup urringning skulle ju inte vara så snyggt menar jag, troligtvis inte så bekvämt heller för den delen.

Men summa kardemumma. För mig gör det sak samma om folk väljer att ha BH eller ej.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • fem i familjen

Tänker ärligt talat inte på sånt när det gäller andra.
    Däremot måste jag själv ha BH på dagen, känns inte bekvämt utan.

• dukat

verkar väl vara en rätt stor samsyn här dvs har man små bröst kan det både vara skönt o snyggt utan bh Har man stora bröst kan det ju vara jobbigt utan bh.Själv tycker jag ju det hänger oxå på vad man ska göra.Själv är jag alltid utan bh när jag är hemma,ibland när jag inte är hemma men har alltid bh på gympa pass osv
    Sen tycker väl jag som många andra då Gör det du själv känner för och skit i vad andra tycker.

• Iaho
    3way skrev 2010-04-27 14:29:07 följande:
    Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Det är mycket vackert och vittnar dessutom om stark personlighet: "jag bryr mig inte om vad andra tycker".
Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?