• Magini

    Fler som har BIM runt den 10 maj som vill följas åt?

    Ja ni ser rubriken, fler som försöker baka bäbis??


    Dammråttorna i hörnen är bara änglarnas tofflor..
  • Svar på tråden Fler som har BIM runt den 10 maj som vill följas åt?
  • Sooff
    mariliza skrev 2010-05-16 14:03:57 följande:
    Någon som vill starta en ny tråd? Till alla oss som kämpar för ett plus till nästa gång? Borde bli BIM runt den 12 juni...?
    Det finns en tråd för alla som har BIM i juni, hoppa in i den vett ja :)

    Jobbigt för er som gått över BIM och väntar på antingen mens eller ett plus, ovissheten är ju jobbigast :(
  • LYCKA82

    Jag har gått över 2 dagar nu.. och ovissheten är total. Imorn ringer jag till gyn för jag har jätteont på höger sida vid äggstocken typ. Vad kan detta va? utomkvedshavandeskap/graviditet/ägglossning? konstig smärta... haft det ett dygn nu!! Nån som känt nåt liknande? Det hugger/sticker/värker.. typ pulserande smärta..

  • Strossel
    Sooff skrev 2010-05-16 19:30:22 följande:
    Det finns en tråd för alla som har BIM i juni, hoppa in i den vett ja :)Jobbigt för er som gått över BIM och väntar på antingen mens eller ett plus, ovissheten är ju jobbigast :(
    Vart finns tråden?
  • Lilla fröö
    LYCKA82 skrev 2010-05-16 19:46:14 följande:
    Jag har gått över 2 dagar nu.. och ovissheten är total. Imorn ringer jag till gyn för jag har jätteont på höger sida vid äggstocken typ. Vad kan detta va? utomkvedshavandeskap/graviditet/ägglossning? konstig smärta... haft det ett dygn nu!! Nån som känt nåt liknande? Det hugger/sticker/värker.. typ pulserande smärta..
    Jag har ont på vänstra sidan, mest. Det gör skitont (ursäkta språket) emellanåt.
  • LYCKA82

    Nu har mensen kommit tror jag.. så nya tag nästa ÄL... !!

  • Starklängtan

    Ingen mens här än. Tar ett test om några dagar om mensen inte dyker upp.

    Hur mår ni andra?

  • MammaLillfis
    Starklängtan skrev 2010-05-17 16:00:36 följande:
    Ingen mens här än. Tar ett test om några dagar om mensen inte dyker upp.Hur mår ni andra?
    Jag har bokat tid hos min gynekolog imorgon för jag är så yr att jag knappt kan jobba och nu orkar jag inte må såhär längre utan att veta vad som händer i kroppen. Man är ju orolig att det är något som är tokigt, men imorgon kl 08 får jag veta i alla fall. Ingen mens här heller än...
  • Starklängtan
    MammaLillfis skrev 2010-05-17 16:49:57 följande:
    Jag har bokat tid hos min gynekolog imorgon för jag är så yr att jag knappt kan jobba och nu orkar jag inte må såhär längre utan att veta vad som händer i kroppen. Man är ju orolig att det är något som är tokigt, men imorgon kl 08 får jag veta i alla fall. Ingen mens här heller än...
    Okej. Hoppas det går bra där imorgon! Du kan väl kika in här sen o berätta?
  • Lilla fröö
    Starklängtan skrev 2010-05-17 16:00:36 följande:
    Ingen mens här än. Tar ett test om några dagar om mensen inte dyker upp.Hur mår ni andra?
    BIM + 5 och ingen mens. Senaste grav-testet igår var negativt :(
  • Starklängtan
    Lilla fröö skrev 2010-05-17 17:57:48 följande:
    BIM + 5 och ingen mens. Senaste grav-testet igår var negativt :(
    Jag är ju på BIM +3. Idag har jag pratat både med en barnmorska o sköterska på gyn. De tycker inte att jag ska stressa upp mej. Det är helt normalt att plussa efter BIM-dagen. Mer sällsynt att man plussar innan faktiskt.
    Frågade åxå om mina "symtom". har ju ont i magen/vid äggledarna och en hel del flytningar. Hon sa att det absolutt kan vara ett gravsymtom. Men åxå hormoner som spelar mej ett spratt. Att jag inte mår illa eller har ont i brösten behöver inte tyda på att jag inte är gravid. För tidigt sa de.
    Jag kan mycket väl vara en låghormonare o då tar det länge tid innan det ger utslag på graviditetstest. Hon sa att jag skulle vänta en vecka till o se om mensen dyker upp. Gör den inte det så kan jag ta kontakt igen. Skulle testa med gravtest igen om några dagar sa de.
    Så nu hoppas jag att mensen inte dyker upp här o att jag plussar snart.
    Och hoppas såklart att samma gäller dej o de andra som går o väntar.
  • Lilla fröö
    Starklängtan skrev 2010-05-17 18:39:23 följande:
    Jag är ju på BIM +3. Idag har jag pratat både med en barnmorska o sköterska på gyn. De tycker inte att jag ska stressa upp mej. Det är helt normalt att plussa efter BIM-dagen. Mer sällsynt att man plussar innan faktiskt. Frågade åxå om mina "symtom". har ju ont i magen/vid äggledarna och en hel del flytningar. Hon sa att det absolutt kan vara ett gravsymtom. Men åxå hormoner som spelar mej ett spratt. Att jag inte mår illa eller har ont i brösten behöver inte tyda på att jag inte är gravid. För tidigt sa de. Jag kan mycket väl vara en låghormonare o då tar det länge tid innan det ger utslag på graviditetstest. Hon sa att jag skulle vänta en vecka till o se om mensen dyker upp. Gör den inte det så kan jag ta kontakt igen. Skulle testa med gravtest igen om några dagar sa de. Så nu hoppas jag att mensen inte dyker upp här o att jag plussar snart.Och hoppas såklart att samma gäller dej o de andra som går o väntar.
    Jag hoppas också att mensen håller sig undan och att det dyker upp ett plus på grav testet nästa gång :) Men jag är så otålig så jag kan inte låta bli att testa, men ska försöka att inte göra det förrens tills i helgen om mensen inte kommer.
  • Starklängtan
    Lilla fröö skrev 2010-05-17 18:45:37 följande:
    Jag hoppas också att mensen håller sig undan och att det dyker upp ett plus på grav testet nästa gång :) Men jag är så otålig så jag kan inte låta bli att testa, men ska försöka att inte göra det förrens tills i helgen om mensen inte kommer.
    Jo, det är svårt att hålla sig! Men samtidigt blir man sååå besviken varje gång det blir ett negativt besked på stickan. Jag försöker tänka att jag ska skydda mej mot det. Är jag gravid så visar det ju sig sen o jag överlever ovissheten nån dag extra. Men visst, man tänker på det nästan hela tiden.
  • Strossel
    Starklängtan skrev 2010-05-17 18:55:10 följande:
    Jo, det är svårt att hålla sig! Men samtidigt blir man sååå besviken varje gång det blir ett negativt besked på stickan. Jag försöker tänka att jag ska skydda mej mot det. Är jag gravid så visar det ju sig sen o jag överlever ovissheten nån dag extra. Men visst, man tänker på det nästan hela tiden.
    Känner igen mig, jag envisas med att tro att min mens inte har kommit. Räknar man det som mens när man inte behöver ha något skydd, utan att det bara då och då (typ en gång per morgon mellan onsdag -lördag) kommer bland flytningarna? Usch jag tjatar om det här om och om igen men jag känner inte igen mig. Är nu på BIM + 1 och ingen "riktig mens" och testat negativt! 
Svar på tråden Fler som har BIM runt den 10 maj som vill följas åt?