• tebax

    Förbjud dessa jävla kamphundar!

    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

    Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

    FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

    Ha det bra.

  • Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • FallenAngelNr1000

    Säger bara BULLSHIT !!! De blir precis vad man gör dom till !
    Problemet är inte djuret ! Utan människans jävla okunskap ! Tror dom kan kommunicera och det kan dom säkert men dom har missat några steg ! Så skyll inte på hunden ! 

  • Revengee
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-12-04 18:23:05 följande:

    Säger bara BULLSHIT !!! De blir precis vad man gör dom till !

    Problemet är inte djuret ! Utan människans jävla okunskap ! Tror dom kan kommunicera och det kan dom säkert men dom har missat några steg ! Så skyll inte på hunden ! 


    Helt rätt!!
    V
  • EnGladPingvin

    Håller med. Förbjud kamphundar. Men just det, det är redan förbjudet. Kamphund är inte ras, det är något ägaren använder hunden till. Arrangerade hundslagsmål är inte tillåtet. Det finns hundraser som de som gillar det använder sig av, men raserna i sig är vanligtvis inget problem om de hanteras av någon som kan rasen. Problemet är väk snarare att vem som helst kan skaffa hund hur som helst.

  • slirren
    Aniiee skrev 2017-12-04 15:08:02 följande:
    Stackars rottis med 10+ kg övervikt Gråter
    Konstruktivt svar. Så världens största rottis som inte var fet vägde alltså 60.0 kg? Källa på det?

  • Mannen08
    slirren skrev 2017-12-04 19:45:04 följande:

    Konstruktivt svar. Så världens största rottis som inte var fet vägde alltså 60.0 kg? Källa på det?


    Enklast att gå efter ras standard som ligger på 50 kg hane, men det är ju klart det finns både tyngre och lättare, oftast några kg tyngre. Men vad spelar vikten så stor roll för dig?
  • slirren
    Mannen08 skrev 2017-12-04 20:13:18 följande:
    Enklast att gå efter ras standard som ligger på 50 kg hane, men det är ju klart det finns både tyngre och lättare, oftast några kg tyngre. Men vad spelar vikten så stor roll för dig?
    Jag poängterade enbart det självklara att ett muskelpaket av den kalibern har en potential att tillfoga stor skada, vilket en liten hund troligtvis inte gör. Detta i respons till varför man skriker om större hundar men inte om en bjäbbig Chihuahua.

    Varför fokus hamnade på den specifika vikten får du nog fråga Aniiee om.
  • Mannen08
    slirren skrev 2017-12-05 06:39:48 följande:

    Jag poängterade enbart det självklara att ett muskelpaket av den kalibern har en potential att tillfoga stor skada, vilket en liten hund troligtvis inte gör. Detta i respons till varför man skriker om större hundar men inte om en bjäbbig Chihuahua.

    Varför fokus hamnade på den specifika vikten får du nog fråga Aniiee om.


    Du förstår nog att det är löjligt att resonera så. Pga fjantigt rädda människor så blir det fördommar mot en del raser TYVÄRR.
  • slirren
    Mannen08 skrev 2017-12-05 13:03:55 följande:
    Du förstår nog att det är löjligt att resonera så. Pga fjantigt rädda människor så blir det fördommar mot en del raser TYVÄRR.
    Men snälla nån det handlar inte om ras. Ok, jag borde ha skrivit "stor hund" istället för Rottweiler. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

    Sen att människor som är rädda är fjantiga får stå för dig. Speciellt med tanke på att man ser rätt många hundägare som varken har koll eller pli på sin hund.
  • Mannen08
    slirren skrev 2017-12-05 16:09:02 följande:

    Men snälla nån det handlar inte om ras. Ok, jag borde ha skrivit "stor hund" istället för Rottweiler. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

    Sen att människor som är rädda är fjantiga får stå för dig. Speciellt med tanke på att man ser rätt många hundägare som varken har koll eller pli på sin hund.


    Den här tråden handlar ju om kritik av vissa hundraser. Läs trådstartarens förbannat löjliga inlägg!
  • KattGustaf

    Jag blir ganska upprörd när jag läser tråden... och väldigt ledsen!

    Jag har själv haft Amstaff och haft mycket med rasen att göra, snällare och mer tillgiven hund får du leta efter.  De är underbara med barn och oerhört stabila i rätt händer. Kloka och aktiva.

    Tyvärr finns det människor som utnyttjar deras styrka och uthållighet till dåliga saker, hundarna tränas i kamp och misshandlas för att bli elaka.. "kamphund" här något som tränas fram, det har absolut inget med rasen att göra, mer än att hunden är uthållig och stark.

    Det borde absolut vara krav på lämplighetsintyg för att få ha djur.

    Det är människan som är problemet, inte hunden! 

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!