Kan Viktoria adoptera?
Liknande har nog diskuterats på Familjeliv tidigare. Men jag kan inte låta bli att i dessa fixerade Viktoria/Danilel-bröllopstider reta mig på att det dagligen pratas om deras kommande barn. Inte OM utan NÄR (Hovexperter säger tvärsäkert "födsel inom ett år", enligt pressen). Huruvida Daniels njursjukdom är ärftlig eller inte. Hur många barn de ska ha. Ja, rubrikerna och uttalandena är många, men med en gemensam nämnare "de tar för givet att de snart, snart får biologiska barn, ja en tronarvinge...utan minsta antydan till tvekan om att det kanske inte blir några biobarn". Det enda jag hört en tvekan till var faktiskt kön och ja, om de skulle lyckas få MÅNGA barn och om det kanske skulle ta någon extra månad. Det är så man undrar om de har gjort spermiekoll på Daniel, eller kanske till och med fryst ner befruktade ägg från då Viktoria och Danile träffades för 10 år (!) sedan... när de verkar så tvärsäkra. Eller ska de kanske adoptera och har varit med i AC 3 år och har godkänt av kommunen redan? När de är så tvärsäkra? (fast jag var inte ens tvärsäker i det läget)
Och en skrämmande sak är att när jag till mina kollegor förfasade mig över rubriken om Daniles eventuellt ärftliga njursjukdom och menade att vi ju inte ens vet om de får barn över huvudtaget så varför undra över en njursjukdom?
Eftersom kronprinsessan anses vara en förebild, som måste tänka sig för vad hon gör för det är trendsättande. Ja, då tycker jag definitivt att denna jobbiga "Bröllop=Barn inom ett år" "sanning" borde ifrågasättas, så att folk slipper denna normpress.
Till knäckfrågan: FÅR DE ADOPTERA OCH FÅR BARNET BLI TRONARVINGE I SÅ FALL? Det är faktiskt så man hoppas att de ställs inför denna fråga eller detta faktum!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 08:43
Glömde skriva vad som var skrämmand emed kollegorna: De förstod inte alls min poäng!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 09:29
I Metro idag på förstasidan finns rubriken: Får Viktoria adoptera?!!! Inne i tidningen finns frågan: Har de tagit reda på om daniel kan få biologiska barn?!!! Varifrån kom uppslaget, kanske från familjelivs adoptionsforum?