• carolina36

Startar med provera/pergo idag....

Jag ska ta första tabl m provera idag, ska äta 10 dagar och sen börja med pergo på cykeldag 5. Usch jag är lite nervös för biverkningar, verkar som det är många som mår uslet när de äter provera, illamående, huvudvärk, vallningar och humörsvängningar... låter ju inte så lockande men vad gör man inte?

Fler som börjar nu i dagarna?

• Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....
  • carolina36

Ja man får tänka så men är så orolig för att det inte kommer fungera ändå. Skrev fel förresten, va på dag 7 igår, idag tog jag den åttonde tabletten, 2 dagar kvar alltså sen invänta mens... hur många dagar efter brukar den komma? Nu ska man ju va positiv men det är svårt, känns som att det inte kommer lyckas...

• Pirripirri
    carolina36 skrev 2010-07-05 10:01:35 följande:
    Ja man får tänka så men är så orolig för att det inte kommer fungera ändå. Skrev fel förresten, va på dag 7 igår, idag tog jag den åttonde tabletten, 2 dagar kvar alltså sen invänta mens... hur många dagar efter brukar den komma? Nu ska man ju va positiv men det är svårt, känns som att det inte kommer lyckas...
    Min brukar komma andra tablettfria dagen
  • MD77

2-5 dagar efter sista tabletten är normalt, jag fick 2 dagar efter sista tabletten.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • carolina36

Om inte blödningen kommer då?

• MD77

Har den inte kommit efter en vecka så ska man kontakta läkaren igen så får man hitta någon annan lösning.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • carolina36

Ok, bara att hålla tummar och tår då.

• Mini Söderling

Hej
    Min blödning kom på dag 7 trodde aldrig den skulle komma efter proveran
    Har också gått upp i vikt under kurerna med provera och pergotime, är nu på min dag 4 med pergotime och ligger och drömmer om nu denna mån :)
    Jag fick ju också lämna massa prover men till mig sa dom att kromosom provet skulle både lämnas av man och kvinna ska din kille också lämna det ?
    Vi fick lämna tar en mån att få det prov svaret och jag var sjukt nervös eftersom vi haft tre missfall på rad, två av dom ofostliga.
    Vi fick svar i fre att det inte fanns några sånna fel på oss och det var så skön känsla .

• carolina36

Ingen mens ännu... inte ens några känningar av att den är på gång heller Rynkar på näsan

• Mini Söderling

Vilken dag är du på nu ? förstår att du längtar så du kan börja med pergon , jag tänkte börja i morgon på dag 12 och ta ägglossnings test fast vet att jag fått senare mens och ägglossning med pergon.

• carolina36

Det är 2 dagar sen jag slutade med provera

• Mini Söderling

oki då kan det ju ta några dagar till

• carolina36

Ingen mens ännu :( Kände dock av lite molvärk på f.m idag men borta nu... 

• Mini Söderling

Håller mina tummar för att den kommer nu !!

• carolina36

9 dagar sedan jag slutade nu och fortfarande ingen mens! Jag hade värk i går kväll och i morse men nu ingenting igen... varför kommer den inte???

• MD77

Jag tycker att du ska kontakta din gyn, hon/han kanske kan ge dig något annat. Jag tog Gestapuran en gång och fick ingen mens av det men nu när jag tagit Primolut så gick det alldeles utmärkt.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • carolina36

Ja, får ringa nästa vecka om den inte kommer i helgen men nu har jag ont igen... konstigt, kommer och går.

• carolina36

Mensvärk och massor av finnar men ingen mens....

• Mini Söderling

Fan va jobbigt hoppas verkligen du får tag i någon gyn i morgon

• Mini Söderling

Hej tjejen hur går det för dig ?

Själv e jag på dag 23 men har fått min mens finne som jag får på hakan innan mens varje mån inget gott tecken

• carolina36

Hej,
    Har inte fått tag på min gynläkare, ska försöka i morgon igen. Har fått massor av finnar på hakan nu                       :o(    Mensvärken kommer och går. Får se vad hon säger när jag får tag på henne. Känns inte som man får så värst bra respons från henne alls inför att prova behandlingar och det är tråkigt. Har ju inte ens gjort ngn titthålsundersökning.

Svar på tråden Startar med provera/pergo idag....