• Annika1981

Vilken blöja är bäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
    Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja är bäst?
  • trollbottom
    Bambusa skrev 2010-07-22 22:14:07 följande:
    trollbottom, okej, vi har sån där brun kompost-soptunna för matrester å sånt, men blöjor står d att man inte får slänga där, men de kanske bara gäller "vanliga"??
    Jo, dom här som jag länka till får man kompostera. De är av naturliga material. Gå in på hemsidan och läs mer. Tycker dom är toppen
  • Bambusa

okej,kanon,skulle bli mkt bättre plats i soptunnan då, måste prova nästa gång vi handlar på coop.. tack för tipsen!!

• trollbottom
    Bambusa skrev 2010-07-22 22:26:59 följande:
    okej,kanon,skulle bli mkt bättre plats i soptunnan då, måste prova nästa gång vi handlar på coop.. tack för tipsen!!
    De e lugnt. Jag tipsar vem som helst då jag tycker de är bra både ur sugfunktion och att de är miljövänliga. Med tanke på det blöjberg som varje barn medför så är det ju bra om man börjar tänka om.
  • Berit82

Pampers tills de tappar navelsträngen. Libero nr 1 är jättehårda och skavde tills det började blöda på lilltjejen. Men sen bytte vi till ICAs, samma som Libero fast billigare. Nr 2 och uppåt är mycket mjukare.

• mona83

Minns att pampers fastnade i huden på sonen så till honom använde jag Libero och till dottern funkade pampers bäst. Så jag har inte så mkt till åsikter i den här frågan

L.O.V.E
  • Bambusa

ja, de blir niog en hel del, vi sätter våran dotter på pottan vid blöjbyte när vi är hemma,och hos mormor, men d kommer ju inte alltid nå.. hon är 18mån nu.. ja va torr vid 15mån,både dag och natt..

• trollbottom
    Bambusa skrev 2010-07-22 23:01:51 följande:
    ja, de blir niog en hel del, vi sätter våran dotter på pottan vid blöjbyte när vi är hemma,och hos mormor, men d kommer ju inte alltid nå.. hon är 18mån nu.. ja va torr vid 15mån,både dag och natt..
    Det kommer säkert. Min är 2½ och har börjat nu gå på pottan ordentligt. Han var nästan torr innan jul men så helt plötsligt vägrade han. Så nu äntligen börjar det vända. Nu är han torr näst intill på nätterna med men vi kör ändå  med blöja på nätterna för säkerhetsskull
  • Annika1981

Är inte Huggins mycket dyrare än både Pampers och Libero?

• ladyshady

Vi har ständigt köpt Coops blöjor som fungerat perfekt och utan utslag på bägge barnen, så vi kommer köra Coops på trean också. Vi köper Pampers om vi mot förmodan inte handlar på Coop.

Elin 040907 Malin 070809 BF 101107
  • Trollet Ludenben
    Stumpan84 skrev 2010-07-24 17:57:16 följande:
    Nej då! Dom är billiga! 99:- på ica! Iaf här i Malmö =)
    82 kr på netto här och 92 på ICA maxi (göteborg) för huggies
    Älskade ungar
  • Annika1981

Är det Huggins som är ekologiska?

• Blå Flygare

På dottern använde vi liberos och var nöjda, ville inte hapampers efetrsom det var lotion i dem.

På sonen funkade varken libero eller pampers. Efter ett par veckor utan blöjor (Skrikandes) började vi med tygblöjor vilket funkade bra. Har testat massor med olika engångsblöjor, men ingen har funkat utan han blir röd och får sår. Tills nu vid 16 mån när engångs funkar om vi luftar mycket varje dag. Och det är bara coops som funkar ens då.

• Blå Flygare
    Blå Flygare skrev 2010-07-25 23:58:44 följande:
    På dottern använde vi liberos och var nöjda, ville inte hapampers efetrsom det var lotion i dem.

På sonen funkade varken libero eller pampers. Efter ett par veckor utan blöjor (Skrikandes) började vi med tygblöjor vilket funkade bra. Har testat massor med olika engångsblöjor, men ingen har funkat utan han blir röd och får sår. Tills nu vid 16 mån när engångs funkar om vi luftar mycket varje dag. Och det är bara coops som funkar ens då.
    Kan tillägga att det inte funkat med vilken tygblöja som helst, det måste vara av bambu-tyg Drömmer
  • Bambusa

blå myran, fast pampers babydry är d inget lotion i  Skrattande  kanon på nätterna, men även dagarna..

• Mysan31

Lidl´s blöjor använder jag.... Billiga o bra faktiskt. Inte haft problem med dem hittills. Använte dom på tre av mina barn.

• slangbella

Både Pampers och Libero är väl bra blöjor men sonen har kissat bredvid två gånger när han haft Libero så därför kör vi enbart Pampers nu. (Men förmodligen berodde det på att blöjan råkade sitta snett när det hände)

(¯`°?.¸ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ¸.?°´¯)
  • Bambusa
    slangbella skrev 2010-07-26 11:13:49 följande:

Både Pampers och Libero är väl bra blöjor men sonen har kissat bredvid två gånger när han haft Libero så därför kör vi enbart Pampers nu. (Men förmodligen berodde det på att blöjan råkade sitta snett när det hände)

min dotter kissar alltid bredvid med libero.. har hänt nån gång med pampers easy up, men aldrig med babydry.. från hon var nån vecka till senast ca 15månader.. köper dom inte själv, men har provat av andra..
Svar på tråden Vilken blöja är bäst?