• JaneDoe10

    "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...

    Jag tror faktiskt inte ett dyft på alla dessa människor här och i verkligheten som säger att de ätit sina P-piller och skött dem och ändå blivit gravida. Klart att det säkert finns någon som har gjort det, man det är omöjligt att det är så många som görs gällande här. Då skulle ju p-piller bara ge skydd till 50%eller liknande vad man kan utläsa. Och det gör dom ju inte. De ger skydd till drygt 99%.

    Vore det så att var och varannan blev gravid PÅ RIKTIGT trots att de äter p-piller så är ju dessa piller en stor bluff isåfall. Nej, jag tror nog att det i de flesta av dessa fall då kvinnan påstår att hon äter piller och blir gravid  själva verket struntat det. För hon vill bli gravid och inte mannen. Eller också så vågar hon inte fråga mannen om han vill ha barn. Men han blir säkert glad sedan när barnet är född! Sedan kan man ju inte erkänna det för familj och vänner och då kommer p-pillerlögnen fram.

    Tror ni jag har helt åt helvete fel?


    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars.
  • Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...
  • Charmeuse

    Krävs väl ingen einstein för att räkna ut att med 99% säkerhet innebär det att 1000 kvinnor av 100 000 blir gravida trots p-piller. De ämnen som finns i p-piller ska ju lura kroppen att den är i klimakteriet ungefär och det finns alltid de vars kroppar inte låter sig luras.

    Så jo man kan visst bli gravid av p-piller. Min syster blev det... 

  • BiLLYshaw

    Jag blev ju som sagt var gravid med p-piller som jag tidigare sagt. Nu blev min brors fru gravid med p-stav (upptäckte graviditeten i v.17, men barnet ser ut att vara helt friskt, de ska behålla han :). Så inga preventivmedel är helt säkra :).

  • kallasbecca

    Jag är också gravid när jag åt mini piller! Det är inte att pillrena inte skyddar det är att det ger olika effekter på olika människor! Som en kompis mamma har provat allt men ändå blivit gravid så inget funkar på henne

  • L1ber

    Tror mycket väl att det är som du säger och att det finns vissa som påstår sig ha ätit p-piller men långt ifrån alla. Det händer faktiskt att folk blir gravida trots piller, jag är en av dom. Ska man börja anklaga och spekulera i vilka som talar sanning och ej så är man ute på hal is. Låt folk hållas oavsett om du tror på dom eller ej. Endast de själva vet ju vad som är sant.

  • Kina79

    Jag började med p-piller 2005. Har ätit samma sort i alla år. 
    Hade ett långt samboförhållande 1998-2002 och vet att jag missade en del under den tiden. Blev aldrig gravid.
    Träffade min man i mars 2003. Missade inte ETT ENDA piller, var inte det minsta lilla dålig, men gjorde ett positivt graviditetstest några dagar efter midsommar samma år.

    Våra andra två döttrar har blivit till utan minsta lilla ansträngning - vi matchar nog väldigt bra på barngörarfronten

     


    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Tinatinatina

    Jag vill inte vara sån men de finns en jääääävla massa grejer som kan minska effekten av p-piller som man oftast inte blir varnad för!! Ex Johannesört!! Det var ju flera under sent 90 tal, tidigt 00 tal som tog kosttillskott med johannesört i och blev gravida! Man kan kräkas eller ha diarré! Har man en inflammerad tarm kanske inte tarmen tar upp ämnen som de ska, vissa inflammationer kan ju skada tarmen permanent också! Det finns en massor av anledningar till att man blir gravid trots p-piller! Vad jag vet har alla mina vänner som blivit gravida trots p-piller gjort abort och tro mig de har inte gjort det av slarvighet eller för att de ville ha barn trots att han inte ville!!

  • 0305

    Jag har fått ett barn trots p-piller och ett på p-spruta. Sådant händer. Ovanligt men vissa är överfirtila.

  • Johannaaaaaa

    Jag blev gravid med p-piller så säg inte att man inte kan de. Respektlöst!!!!

    Jag va i v. 11 och gjorde en kirurgisk abort förra veckan... Då jag ätit pillrena exakt samma tid varje kväll och inte missat ett enda. Har nu satt i spiral så hoppas på de.

  • yodi
    Tinatinatina skrev 2014-03-10 22:50:36 följande:

    Jag vill inte vara sån men de finns en jääääävla massa grejer som kan minska effekten av p-piller som man oftast inte blir varnad för!! Ex Johannesört!! Det var ju flera under sent 90 tal, tidigt 00 tal som tog kosttillskott med johannesört i och blev gravida! Man kan kräkas eller ha diarré! Har man en inflammerad tarm kanske inte tarmen tar upp ämnen som de ska, vissa inflammationer kan ju skada tarmen permanent också! Det finns en massor av anledningar till att man blir gravid trots p-piller! Vad jag vet har alla mina vänner som blivit gravida trots p-piller gjort abort och tro mig de har inte gjort det av slarvighet eller för att de ville ha barn trots att han inte ville!!


  • sweetheart80

    Mitt ppiller barn fyller 13år på måndag. Så visst kan man det. Jag va absolut inte beredd på att bli mamma. Jag pluggade och va 21år. Men vi valde att behålla. Så att man inte kan bli gravid trots ppiller va då korkat skrivet

Svar på tråden "Jag blev gravid med P-piller" Jo, tjena...