Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?
Har tagit första Pergotime tabletten idag. Undrar om det finns fler där ute. Kanske vi kan följas åt .
Har tagit första Pergotime tabletten idag. Undrar om det finns fler där ute. Kanske vi kan följas åt .
Om man har svårt att bli gravid så rekommenderar jag att man tar ett sådant prov...
Tror man kan ta det när som helst i cykeln... Har ju inget med hormoner att göra, utan är bara fakta på hur kvaliten är på äggen.
Nu behöver jag er expertis!=)
Jag drar mitt dilemma i kort även då jag redan har postat i omgångar mina bekymmer.
Såhär är det: Förra månaden tog jag min andra kur pergotime. Det var dubbel kur. Jag hade antagligen äl runt 1,2,3 oktober. Testade progesteron dag 20 med ett värde på 30. Väntade mensen runt 15, 16, 17:e Oktober men ingen mens kom. Testade negativt på gravtestet. Vveckan efter mådde jag super konstigt, hade molvärk och kom och gick och var helt nedbruten av trötthet orkade inte ta mig för att göra någonting och gick mest bara runt och lullade.
Ringde till läkaren ocg fick prata med en barnmorska som i princip skällde ut mig för att jag var så hejjalös.. att man skulle vänta 2 veckor efter bim innan man testade med gravtest. Jag ringde mest för att jag var orolig över tröttheten och att jag kände mig konstig och undrade om det var normalt att mensen var sen en hel vecka med pergotime. Men det var normalt och jag skulle inte känna efter så mycket så hon.
Torsdagen den 21 :e Oktober fick jag men blödning och hade riktigt ont. Detta varade i 2 dagar, sedan förvsann det helt. Jag blev återgigen lite osäker på om jag skulle kunna räkna detta som en mens och såleleds kunna börja nästa kur pergotime dag 5.
Ringe och fick prata med läkaren denna gång som sa ja det är normalt, du kan börja ta pergotime dag 5. Det gjorde jag.. jag började ta min tredje kur pergotime i måndags.
I tisdags hade jag älsymtom vilket förbryllade mig men la ingen större vikt vid det. jag är nu på cykel dag 10 om man räknar från 2 dagars blödingens första dag och har fått bruna flytningar och lite lite molvärk.. vad fasiken är nu dettta!????? vad skall jag göra. Anledingen till att jag inte vänder mig direkt till läkaren igen är att jag känner mig så himla dum när man nästan blir utskälld och hånad näör man ringer. de verkar ha total oförståelse kring hur man mår när man är inne i dessa vevor.. aaahh! arg och ledsen är jag!
Vet ni vad?! Jag är gravid!! Jag testade positivt i morse. Jag kan knappt tro det! Lyckan är total! Men så overkligt!
Grattis Sahana! Jag plussade också efter förra pergokuren, är i v6 nu. Ofattbart! Är jätte glad samtidigt som jag inte alls kan slappna av och tro att det ska komma en bebis, orolig över nytt mf.
Hur går det för er andra i tråden? Den har varit tyst ett tag...
Tack Vilms! ( det är jag Sahana men under ett annat nick nu, vill vara lite hemlig med graviditeten och har både kollegor och släkt på fl) Jag är i vecka 5 ( mer precist v 4+4) enligt fl:s uträknare och det verkar stämma med vad jag trott. Jag förstår din oro, och jag tror säkert du hört det 1 miljon gånger.. Men försök att tänka att det är ett barn du väntar inte ett missfall.. Jag kan inte sätta mig in i din situation då jag aldrig varit där själv.. men försök glädjas av din graviditet det är ju helt magiskt!
Helena29: Det tog sig på trejde kuren! Tog först en enkelkur, sedan en dubbelkur, sedan en dubbelkur till och då blev jag gravid!
Hej pergotjejer, jag har skrivit min berättelse i ett par andra trådar och drar den nu bara i korthet. I somras fick jag utomkvedshavandeskap och akutopererades då äggledaren sprack. Ni har jag alltså bara en äggledare och dessutom ägglossar jag alltid på den sida där äggledaren saknas..(har kollat äl med ultraljud i ungefär ett år och bara haft äl på höger sida en gång). Innan operationen var ju inte detta ngt jag funderade över, men nu är ju mina chanser att bli gravid minimala. Så min gyn har skrivit ut pergo åt mig (enkeldos), tror ni att detta kan hjälpa mitt problem - brukar ni få äggblåsor i båda äggstockarna med pergo? Jag har för övrigt normal äl men på fel sida som sagt.
Mvh
Hejsan! Hur har det gått för er alla? Jag blev ju gravid i vintras . Plussade första advent men det hela slutade tyvärr några veckor senare i ett mf. Mf var långdraget och jag har först nu kunnat börja med pergo igen. Är nu en vecka innan BIM och slits mellan hopp och förtvivlan.. Veckan innan BIM är hemsk tycker jag .
Det tog sig på första kuren! Gravid i vecka 20 nu:)
Hur räknar man ut BIM ?
Grattis Helena!
Johmal; jag räknar 14 dagar från äl.