• Jessan

Jag mår FÖR bra!

Hej hej!
    Detta är nog ett väldigt angenämt problem, men jag måste bara få höra att jag inte är ensam om det ändå. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt första barn och jag mår hur bra som helst.
    Alltså, inget illamående, inga kräkningar - nada!
    Jag läser och hör till höger och vänster hur folk kräks, blir sängliggande, får huvudvärk osv, men jag har inte alls några sådana problem. Ibland kan det hända att jag känner mig lite illamående precis efter första tuggorna av frukosten, men då nyser jag bara 1-2 gånger och så går det över! Haha, det låter kanske konstigt, men så är det för mig.

Snälla, kan någon bara skriva att detta OCKSÅ är normalt! Jag läste i ett forum att "om du själv mår illa så mår bebisen bra" och på Liberos graviditetskalender står det att "mår man illa så minskar risken för missfall"...

Jag är GLAD att jag mår bra, men det är samtidigt ett litet "moment av oro".
  • Svar på tråden Jag mår FÖR bra!
  • LinaIda

Jag har också mått bra hela första trimestern! Går in i v.14 imorgon och det enda jag har känt är lite ökad trötthet och ömma bröst, men det är verkligen inget jobbigt. Jag skattar mig bara lycklig eftersom så många man pratar med har mått dåligt de första tre månaderna och vissa under andra delar av graviditeten, eller i värsta fall hela tiden.

• Kyh

Jag har mått bra i hela min graviditet. Inga kräkningar, illemående o allt som man kan få. Jag blev inte svullen mot slutet heller. Så man måste nog inte få några ''dåliga'' symptomer för att man är gravid. Nu är det bara att hoppas på att du inte får det heller, kommer nog bli jobbigt om du får det :P.

• kameleont

LUGN!!!

Jag har haft en toppen graviditet!

Går i väntans tider på att den lille ska komma vilken dag som helst och har under graviditeten inte spytt en endaste gång! Ibland under graviditeten har jag gått och längtat efter att få ett helvetes humör (eftersom graviditetstiden tillåter sådant :) vra sugen på något speciellt, eller få gå och sucka för att det varit för varmt väder...

Fått åderbrock vilket inte är det roligaste, men vad är det mot att gå upp tvåsiffrigt i kilon, tusen finnar, besvär att gå mm..

Ok, om jag tänker till ordentligt hade jag lite foglossningar i mån 7 ca. och lite komplicerat att ligga på sidan tills jag kom på att lägga kudden under, men sådant glömmer man snabbt....

Njut av din graviditet, min är snart slut och jag försöker att tacka för att den varit så enkel, för nästa blir kanske inte likadan!

• Eliin80

Det där med att nysa trodde jag att jag var helt ensam om, fattade inte vad det var för fel på mig! Undrar varför det blir så...

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Lillasyster BF 100905 ٭♥
  • MCL

Jag mår också oförskämt bra och har ju också nojjat över detta. Nu har jag precis börjat känna barnet, så jag tröstar mig lite med det. Det är bara att njuta och vara tacksam - för det kan vara precis tvärtom. Lycjka till med bebben!

• UngMamma1986
    Eliin80 skrev 2010-07-30 11:34:48 följande:
    Det där med att nysa trodde jag att jag var helt ensam om, fattade inte vad det var för fel på mig! Undrar varför det blir så...
    Samma för mig med nysningar.. Aldrig hört talas om, o det står inget om nysningar i böcker. Jag nyser på ett helt nytt sätt dessutom, dubbelnysningar utan att andas emellan... Helknasigt ;)
  • Pumbaaa
    Jessan skrev 2010-07-28 12:11:35 följande:

Hej hej!

Detta är nog ett väldigt angenämt problem, men jag måste bara få höra att jag inte är ensam om det ändå. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt första barn och jag mår hur bra som helst.

Alltså, inget illamående, inga kräkningar - nada!

Jag läser och hör till höger och vänster hur folk kräks, blir sängliggande, får huvudvärk osv, men jag har inte alls några sådana problem. Ibland kan det hända att jag känner mig lite illamående precis efter första tuggorna av frukosten, men då nyser jag bara 1-2 gånger och så går det över! Haha, det låter kanske konstigt, men så är det för mig.

Snälla, kan någon bara skriva att detta OCKSÅ är normalt! Jag läste i ett forum att "om du själv mår illa så mår bebisen bra" och på Liberos graviditetskalender står det att "mår man illa så minskar risken för missfall"...

Jag är GLAD att jag mår bra, men det är samtidigt ett litet "moment av oro".

Hej TS!

Jag håller med dig, för jag känner inte heller mig ett dugg illamående.. mår relativt bra, det är bara om jag typ stressar i mig maten som jag mår illa. Alltså om jag får mkt mat i munnen, då kommer kväljningarna direkt och jag tvingas spotta ut allt innan jag kräks. Detta är ingenting jag haft problem med tidigare, bara först då jag blev gravid.. Är inte så värst hungrig heller, äter mest för att jag måste.. Känns otroligt svårt med kosten, vill äta så bra mat som möjligt och försöker därför äta mkt frukt och grönt. Men hur vet man att man fått i sig tillräckligt med nyttiga saker för att den lilla ska må bra, det känns verkligen konstigt att jag skulle ha någonting i magen överhuvudtaget. För jag har ju inte sett någonting ännu.. men har heller inte haft någon nidblödning eller blödning överhuvudtaget. Vilket är min största skräck.. men inget ännu. Så känns verkligen skönt..

Har inte så mkt jobbiga symptom, men har en hel del krämpor i magen och ner mot ljumskarna, som typ stark mensvärk. Detta brukar kännas mest på kvällarna... är även extremt kissnödig och gasig, går upp ca: 3ggr varje natt. Har otroligt svullna och ömma bröst, dom har typ blivit stenhårda. Haha... är i vecka 7+1 idag.. Men som sagt, inget illamående alls och mår relativt som vanligt för övrigt... Känns nästan lite för bra för att vara sant, detta är oxå vårt första barn. Kan inte bärga mig tills vårt första ultraljud i maj.. vill så gärna att allt ska vara okej med den lilla och att graviditeten ser fin och normal ut. Alla mina tester jag gjorde vid inskrivningen var iaf bra. Så håller verkligen tummar och tår!!!

Så jag tror dina symtom är normala, hoppas iaf på det då jag sitter i samma båt som dig typ. Kram

Stort grattis till alla er andra som oxå är gravida härinne.. :)
  • katrinp

Jag har två barn och mått utmärkt båda graviditeterna. Mitt största problem var att magen var i vägen så det behöver absolut inte vara något dåligt! Kram

• ilovebamse

Jag mådde superbra fram till v 27 då ljumskarna började krångla.

Mådde aldrig illa eller hade ont någon annanstans

• Ankissen

Njut! Jag har snart tre barn och har inte mått dåligt med något av dem. Inte kräkat något, varken i början eller på förlossningen.

• DrömmarEmma

DET ÄR NORMALT!!! :) jag är i v 13 och har inte kräkts en enda gång eller märkt någon större skillnad. Gjorde ul i veckan och den lilla hoppade runt och hjärtat slog på!:)

• Preet90

Jag mådde jätte bra första delen av graviditeten. Inget illamående alls, spydde aldrig och kunde äta allt, kände mig inte ens gravid. Var lika glad som dig och skröt mycket om hur bra jag mådde MEN i vecka 14 började jag få migrän som ännu inte gått över (är i vecka 28).

Menar såklart inte att du också kommer få det, menaf att du ska njuta så mycket du kan för att man vet aldrig hur länge det varar. :)

• Pumbaaa
    Göteburgare skrev 2017-04-23 00:50:04 följande:

Denna tråden är från 2010.

Det slog mig aldrig, haha... onödigt att kommentera då ju! :D Men känns ändå skönt att höra att det finns fler med mig som ändå mår hyfsat bra i graviditeten.. :)
  • Lovisanilsson95

Du kan vara lugn! Väntar mitt första och var lika orolig som du eftersom jag också mådde bra! Är i v 16 nu och min bebis mår bra! Skriv in dig hos en bm så kan bm svara på alla frågor och lugna dig :)

• Lovisanilsson95
    Lovisanilsson95 skrev 2017-04-26 14:20:03 följande:

Du kan vara lugn! Väntar mitt första och var lika orolig som du eftersom jag också mådde bra! Är i v 16 nu och min bebis mår bra! Skriv in dig hos en bm så kan bm svara på alla frågor och lugna dig :)

Oj såg att det var gammalt! Hoppas allt gick som det skulle :)
Svar på tråden Jag mår FÖR bra!