• flake

Ganska trött på bonusbarn i sängen!

Jag lever med min sambo och hans 2 barn som är 6 och 12 år, dom är hos oss varannan vecka.

Vi väntar ett gemensamt barn i november så jag är just nu gravid i V 25 och känner mig som många andra gravida väldigt trött!
    Minstingen på 6 år brukar komma och lägga sig i vår säng på nätterna vilket jag tycker är rätt jobbigt eftersom jag inte kan sova alls då eller sover väldigt dåligt åtminstone…hon är ganska stor för sina 6 år och bökar runt i sängen mkt!

Det blir varmt trångt och jag får ca 10 cm att sova på !

Jag accepterade detta till en början och tänkte att det är väl inte min grej att ta upp detta då det inte mitt barn och jag känner att det inte är min ”plats” att göra nåt åt saken. Min sambo tycker att barnen skall sova i sina egna sängar men ”orkar” inte gå tillbaka med henne i sin egen säng. Jag känner mig som elaka styvmamman då om jag skulle göra det.

Men nu för ett tag sen så tog jag ett snack med min sambo och sa att jag tycker detta är jobbigt och om det är Ok att jag går tillbaka med henne i sin säng dom nätterna hon kommer in. Min sambo hade inga problem med detta utan tyckte att det var helt OK…

Sagt och gjort …så har jag gått in med henne i sin egen säng när hon har kommit och det har verkligen inte vart några problem,,,,stoppar om henne igen så är allt frid och fröjd.

Nu är det ännu viktigare för mig att detta ska funka då jag är gravid å extra trött verkligen behöver min space i sängen för jag kan inte ligga hursom helst längre. Inatt kom hon 2 timmar innan min klocka ringer och la sig i våran säng,min sambo gick på toa och då tänkte jag att ok han går väl tillbaka med henne då…Men Neeeej då inte alls  ! va fan jag trodde vi va överens! !! ! !

Kan tillägga att min sambo är ledig med barnen för dom har sommarlov medans jag  jobbar och måste kliva upp 05:00 för att hinna med tåget till jobbet kommer hem vid 19:00 långa dagar + Gravid = jag behöver min sömn!!!Är det fel av mig att bli irriterad ? är det fel att jobba för att alla ska sova i sin egen säng då faktiskt alla sover bättre så. Är jag hjärtlös som inte låter henne sova med oss?

Och,,,,självklart så skulle hon få sova där om det var så att hon är sjuk haft mardröm eller nåt annat speciellt.

Hoppas att få höra era åsikter och kanske ett och annat tips!

• Svar på tråden Ganska trött på bonusbarn i sängen!
  • augustisten
    nika skrev 2010-08-17 00:47:01 följande:
    Du har hävdat det. Citerar dig: "Uppenbarligen är ställen att ha sex på inte TS problem eftersom hon är gravid"

Antingen menar du det du skrev: att ställen att ha sex på inte är TS problem eftersom hon är gravid, eller så menar du något annat som gör dig så ObestämdObestämdObestämd när någon utgår från att du menar just det du skriver isf för vad du anser du har skrivit i stället för vad du skrev.
    Jag förstod det som att ts uppenbarligen har lyckats ha sex - eftersom hon är gravid (men oralsex eller ej vet vi ju inget om). Alltså verkar ts problem inte vara att "få till det" - det skriver hon ju heller inget om.

Själv har jag samsovit i snart fyra år och har aldrig haft problem med att kunna ha sex. Skulle vi vilja vara i fred i sovrummet går det bra att bära ut den sovande ungen en stund (han är inte så lättväckt), men oftast gör vi det helt enkelt någon annan stans.

Men det är fint av dig att bekymra dig så över andras samliv. Omtänksamt ;) 
  • Breathless
    augustisten skrev 2010-08-17 08:51:06 följande:
    Jag förstod det som att ts uppenbarligen har lyckats ha sex - eftersom hon är gravid (men oralsex eller ej vet vi ju inget om). Alltså verkar ts problem inte vara att "få till det" - det skriver hon ju heller inget om.

Själv har jag samsovit i snart fyra år och har aldrig haft problem med att kunna ha sex. Skulle vi vilja vara i fred i sovrummet går det bra att bära ut den sovande ungen en stund (han är inte så lättväckt), men oftast gör vi det helt enkelt någon annan stans.

Du förstod allt klockrent.Glad
  • chrissandra
    nika skrev 2010-08-17 00:47:01 följande:
    Du har hävdat det. Citerar dig: "Uppenbarligen är ställen att ha sex på inte TS problem eftersom hon är gravid"

Antingen menar du det du skrev: att ställen att ha sex på inte är TS problem eftersom hon är gravid, eller så menar du något annat som gör dig så ObestämdObestämdObestämd när någon utgår från att du menar just det du skriver isf för vad du anser du har skrivit i stället för vad du skrev.

Och vad har oralsex eller sex öht med tråden att göra? Svarar tålmodigt igen: det är något man gör i sängen som är YTTERLIGARE en anledning till att man inte ska ha barn i den hela tiden. Man ska inte behöva motivera sina val inför natten: i natt  vill jag sova ordentligt, i natt vill jag först knulla och sedan sova ordentligt, i natt vill jag bara knulla. Eller tror du att en person som får 10 cm säng att sova i natt efter natt inte kan ha flera anledningar till att vilja ändra det även om det primära är att få sova så man orkar dagen? Förstår inte varför du väljer att hänga upp dig på detta. De flesta kombinerar faktiskt att sova och knulla i sina sängar och båda kan försvåras av att sängen är full av barn.
    Jag tolkade det hela precis som du och blev inte Obestämd en enda gång när jag läste ditt inlägg. Glad
  • Ess

Får man bara 10 cm att ligga på så kan man tex knuffa över barnet på pappan och sen lägga en kudde emellan för att försvåra tillbaka rullandet.

• nollåtta
    nika skrev 2010-08-15 23:41:48 följande:
    Själv föredrar jag att knulla i en säng utan barn,  Men alla är ju olika och uppenbarligen har alla olika preferenser för att få till det.
    Det var det jag skrev? Du hade inga andra argument antar jag. Det är okej.
  • nollåtta

• nika

Jo. Väldigt imponerande slutsatser. Gravida har knullat...

Tycker ordväxlingen kring det här börjar bli lite tröttsam. Jag har hävdat att om man har svårt att sova för att man lämnas med 10 cm säng och vill att en sexåring ska sova i sin egen säng när man ska upp 05.00 och jobba, gravid och allmänt sliten så är det fullt förståeligt. Dessutom - för man får ta upp annat man tycker hör till - är det lättare att ha ett sexliv i sin egen säng för de som vill hålla till där om den inte är full av barn. .Att ta upp det är varken fint eller omtänksamt. Det är rätt självklara grejer som vem som helst kan se. Eller omvänt, den som inte kan se det är rätt trög. Bra för er att ni har löst det så det passar er, men ert arrangemang passar inte alla.
  • nika
    nollåtta skrev 2010-08-17 22:16:54 följande:
    Det var det jag skrev? Du hade inga andra argument antar jag. Det är okej.
    Nä. Det var inte det du skrev och du antar fel. Du skrev:  "Det spelar liksom ingen roll vart vi gör det" vilket betyder att du inte tycker det spelar någon roll var (egentligen i vilken riktning) du knullar. Själv skrev jag att var spelar roll för mig. Det finns gott om ställen jag väljer bort såsom barnsängar med barn och vuxensängar med barn, och höll med dig om att alla är ju olika och uppenbarligen har alla olika preferenser för att få till det. Jag tycker förstås inte att det är OK att andra knullar med barn i sängen oavsett vems säng det är, men jag kan ju inte stoppa varken dig eller någonannan.
  • nika

DIV>Jag tolkade det hela precis som du och blev inte  en enda gång när jag läste ditt inlägg. [/quote] Nä. Det är inte svårare än man försöker göra det. Det handlar om att en del ser sina sängar som allmänt familjeutrymme och andra som sin privata sovplats som man visserligen kan dela med sig av emellanåt men som man inte ska behöva lämna för att få sova eller för att ha sex, om man inte vill förstås.

• nika
    nika skrev 2010-08-19 00:54:01 följande:
    DIV>Jag tolkade det hela precis som du och blev inte  en enda gång när jag läste ditt inlägg. [/quote] Nä. Det är inte svårare än man försöker göra det. Det handlar om att en del ser sina sängar som allmänt familjeutrymme och andra som sin privata sovplats som man visserligen kan dela med sig av emellanåt men som man inte ska behöva lämna för att få sova eller för att ha sex, om man inte vill förstås.
    Gick inte att citera ditt inlägg #163, men det var svar till dig chrissandra.
  • chrissandra
    nika skrev 2010-08-19 00:54:01 följande:
    Håller fortfarande med dig. :)
    Vår säng är vår men vid enstaka tillfällen kommer något barn på besök om de haft mardrömmar eller så men inte annars.
  • FrökenKanSjälv

Jag som har barn som är elva år och uppåt skulle aldrig drömma om att ha sex någon annanstans än i mitt eget sovrum med stängd dörr. Det är ofta någon som inte har somnat än trots att timmen är sen, alternativt någon som är uppe på toa.

Med tanke på att det bor en tolvåring i ts bostad så förstår jag om de vuxna skulle vilja ha sovrummet för sig själva.
Svar på tråden Ganska trött på bonusbarn i sängen!