• Svar på tråden Fler Uppsalabor med bf Februari 2011?
  • Familjen L

    Lilli: Jätte grattis till Hugo.

    Själv så är jag på BF+14 idag. Ska till överburenhetskontroll idag, så ajg hoppas verkligen på det bästa. Vill så gärna ha bebisen hos oss nu.

    Stort grattis till alla som har fått sina bebisar

  • IssaPissa
    Familjen L skrev 2011-02-21 08:21:48 följande:
    Lilli: Jätte grattis till Hugo.

    Själv så är jag på BF+14 idag. Ska till överburenhetskontroll idag, så ajg hoppas verkligen på det bästa. Vill så gärna ha bebisen hos oss nu.

    Stort grattis till alla som har fått sina bebisar
    Usch din stackare att behöva gå över så länge! Hoppas allt ser bra ut och du har bebis inom ett kort tag!

    Vi kom hem med lilla Juni igår. Allt har gått bra och hon vägde 4000 gr och var 53 cm lång. Maken har blivit sjuk igen och ligger med feber på 40 grader så det är lite småtufft här hemma, jag orkar ju inte allt för mycket ännu men tack och lov är Alva så stor och klarar mycket själv.
  • Familjen L

    ÄNTLIGEN!!!!

    Jag blev igångsatt i måndags den 21/2. Dom tog hål på fosterhinna vid 17.30 och vid 22.30 föddes vår son Birk. En rejäl guldklimp på 4590g och 53 cm. Men ut kom han och det rätt fort, när allt väl startades.

    Nu är lyckan total.
    www.uas.se/upload/Webbis%5C50420%5Corg.jpg

  • IssaPissa
    Familjen L skrev 2011-02-23 17:07:15 följande:
    ÄNTLIGEN!!!!

    Jag blev igångsatt i måndags den 21/2. Dom tog hål på fosterhinna vid 17.30 och vid 22.30 föddes vår son Birk. En rejäl guldklimp på 4590g och 53 cm. Men ut kom han och det rätt fort, när allt väl startades.

    Nu är lyckan total.
    www.uas.se/upload/Webbis%5C50420%5Corg.jpg
    Ett stort GRATTIS! Skönt att det äntligen är över!
  • Lilli1980

    Grattis Familjen L! Vad skönt för dig att ha en liten att gosa med nu Glad.

    Här hemma försöker vi få kontroll på en gasig liten mage hos Hugo som inte verkar så skön. Blir mkt massage och så har vi kört igång med Sempers magdroppar. massage hjälper iallafall för stunden så att han får ut lite pruttar så han blir nöjdare. Annars är allt bra här Glad

    Hoppas ni andra har det bra med era små!


    Mamma till M feb -08 och BF-8 feb -11
  • Homsan

    BF på måndag, den 28:e!

    Spännande!

    Inte känt av någonting än...men hoppas, hoppas! Drömmer

  • oktoberknodd

    bf + 10 imorrn
    har så jävla onta förvärkar..3 dagen i rad nu. har fått 2 sovdoser men är fortfarande stängd som en mussla..=/
    barnet ligger dessutom högt upp precis som första sonen gjorde..Slutade med snitt =/

  • Aquarius

    Grattis till alla små bebisar.

    Några timmar efter att jag skrev det senaste inlägget (14 feb kl 15) så åkte vi in akut med Edvin. Han hade jättesvårt att andas och när vi kom in så sattes direkt syrgas in och alla resurser som finns. Han hade fått RS!
    Det blev tre nätter till på sjukhus med intesivvård. Jag är så tacksam för att vi bor i Uppsala, läkarna här är fantastiska.

  • Lilli1980
    Aquarius skrev 2011-03-07 21:02:10 följande:
    Grattis till alla små bebisar.

    Några timmar efter att jag skrev det senaste inlägget (14 feb kl 15) så åkte vi in akut med Edvin. Han hade jättesvårt att andas och när vi kom in så sattes direkt syrgas in och alla resurser som finns. Han hade fått RS!
    Det blev tre nätter till på sjukhus med intesivvård. Jag är så tacksam för att vi bor i Uppsala, läkarna här är fantastiska.
    Men fy vad läbbigt! Hur har det gått? Mår han bra nu?

    Här hemma försöker jag få energi tll att göra något produktivt om dagarna innan det är dags att gå till dagis. 'jag sover inte så mkt om nätterna och känner mig lite smågroggy hela dagen så jag får inte så mycket vettigt gjort. Nu sover Hugo ute i vagnen och jag har både hunnit äta lunch och dammsuga utan att han vaknat så det var skönt iallafall. Får ni en massa gjort om dagarna eller är det bara jag som är halvt zombie?
    Mamma till M feb -08 och BF-8 feb -11
  • Familjen L

    Fy vad läskigt med RS. Har hört att det går mycket sånt nu :-/ Hoppas att Edvin mår bra nu.

    Oktoberknodd, har du fått din bebis nu?

    Här hemma har jag troligtvis åkt på någon förkylning, eller nåt. Har feber och huvudvärk. Jag trodde det var mjölkstockning från början, men nu börjar jag misstänka förkylning utan halsont och snor. Annars är det bra här, min guldklimp till son växer och frodas. Vi var till bvc igår och då vägde han 5240g och var 56,5 cm lång.  Så växer det gör han

    hur har ni det om nätterna? vill era bebisar sova då? Birk var till salu inatt, han ville inte ha tutte för den skrattade han nästan åt, utan han ville bara göra sig hörd mellan 2-4 på natten. Den tiden ska bebisar sova, men inte Birk...då ville han hålla låda. uppskattas inte, speciellt inte den tidpunkten han valde att hålla låda på...

  • IssaPissa

    Vi har fått sova rätt bra hela tiden sedan Juni kom men inatt höll hon mig vaken mellan 00 och 03 och sedan maken från 03 till 05.
    Känns så lyxigt att fortfarande ha honom hemma!

    Tycker att jag får en hel del gjort om jag vill. Men det ändras väl sedan när maken börjar jobba


    Aquarius skrev 2011-03-07 21:02:10 följande:
    Grattis till alla små bebisar.

    Några timmar efter att jag skrev det senaste inlägget (14 feb kl 15) så åkte vi in akut med Edvin. Han hade jättesvårt att andas och när vi kom in så sattes direkt syrgas in och alla resurser som finns. Han hade fått RS!
    Det blev tre nätter till på sjukhus med intesivvård. Jag är så tacksam för att vi bor i Uppsala, läkarna här är fantastiska.
    Fy vad läöskigt! Hoppas han mår bättre nu!!
  • oktoberknodd

    hej!

    den 28 feb kom våran "lilla" flicka efter en lååååång förlossning..
    med en matchvikt på 5450g och 55 lång..
    lyckan är total!

  • Familjen L
    oktoberknodd skrev 2011-03-14 13:01:59 följande:
    hej!

    den 28 feb kom våran "lilla" flicka efter en lååååång förlossning..
    med en matchvikt på 5450g och 55 lång..
    lyckan är total!
    jätte grattis till den stora tösen
  • Lilli1980

    Hej!

    Det var värst vad lugnt det blivit i tråden.. men alla har väl kanske fullt upp nu med sina små.

    Här hos oss har det varit sjukt på alla håll. Lilla Hugo blev riktigt dålig och hade svårt att andas så det var nära ett akuten-besök för oss, men efter ett dygn lugnade det ner sig och jag kände att vi kunde hantera det själva. Han är fortfarande lite krasslig med hosta och snuva, men mycket bättre än ahn var då iallafall.

    Hugo sover helt ok på nätterna. Han vaknar och blir ammad 2-3 gånger och behöver få ny blöja varje natt, men han somnar iallafall om direkt efter amning så det får vara godkänt ändå. Jag ser ändå fram emot när man kan få sova en hel natt igen utan att bli väckt. Om nåt år kanske??

    Vad hittar ni på om dagarna nu då? Jag tar gärna emot lite tips på vad man kan hitta på för roligheter med bebis

    Ha det bra alla!


    Mamma till M feb -08 och BF-8 feb -11
  • Familjen L

    Tigermollan: Grattis till Alva. Hoppas att ni mår bra

    Inte mycket jag är inne på datorn, försöker gå in när min älskade son sover. Nu är min son 6 veckor. Tiden går verkligen fort.

    Om dagarna är vi hemma, sjunger och har oss. På måndagar brukar vi gå till Öppna förskolan, så min dotter kan få leka. Sen tisdag till fredag mellan 9-14 går hon på dagis. Då är jag och Birk hemma. Försöker gå promenad så mycket det går. På torsdagar går vi på babycafé. Inte så mycket man kan göra.. Vad gör ni andra med er bebis om dagarna?

  • IssaPissa

    Dagarna bara rullar på här. Gör inget speciellt på dagarna, spelar lite medan jag ammar men annars försöker man få huset att se ok ut medan Juni sover.
    Eftersom vi har en gård vi renoverar går helgerna åt till det och jag försöker hinna med detta hus i veckorna så vi kan släppa städningen på helgerna

    Juni vill ju mest bli buren eller amma när hon inte sover. Försöker ta mig ut på promenader men eftersom jag inte kan lita på at hon sover en hel promenad på en timme vågar jag bara gå om det är fint väder, jobbigt att bära henne samtidigt som man drar vagnen och har hunden i koppel
    Promenader blir inte så ofta och om det händer så är det när Alva är på dagis.

    Juni sover också helt ok på nätterna. Vi samsover och hon piper bara till lite så får hon bröstet. Kan sova upp till 5 timmar i sträck men behöver adlrig gå upp med henne vilket jag tycker är jätteskönt för Alva sov adlrig mer än 1 timme i sträck de fyra första månaderna pga hennes kolik..


  • Aquarius

    Har just fått samtal från Ackis. Jag gjorde röntgen i början på mars för att leta efter hormonspiralen. Jag var faktiskit helt säker på att den var borta, trots att jag inte sett den komma ut. Men nu fick jag besked att de ser den på röntgen! Den ligger i buken nere vid livmodern. Det känns jättekonstigt, mina känslor stormar. Jag var så säker på att den var borta så jag fick nog en liten chock att den finns kvar i kroppen. Det känns även jätteläskigt att veta att ett främmande föremål finns kvar i kroppen...Nu väntar en titthålsoperation under våren.

    Förövrigt mår jag bra. Edvin sover fortfarande mycket på dagarna och nätterna går ganska bra. Han äter ca 2 ggr/natt och somnar ganska bra mellan målen.

    Dagarna har hittills gått utan att jag gjort så mycket. VI är bortresta en hel del i april men efter påsk tänkte jag börja gå till öppna förskolan. Ska bli roligt att träffa andra mammor och snacka lite.

Svar på tråden Fler Uppsalabor med bf Februari 2011?