• Anonym (Giftas)

    Ni med stor åldersskillnad, vilka problem HAR ni faktiskt ?

    Det finns mängder med par här på familjeliv som har stor åldersskillnad mellan sig och nu vill jag höra från er alla som faktiskt HAR problem med åldern, vilka bekymmer stöter ni på?

    Det talas så mycket om att allt är så rosenskimrande , men nu vänder jag mig till er som INTE har den verkligheten men som ändå kämpar på trots allt.

    Kom in och berätta tack!

    Kanske det här också kan bli en stor pepp och stöttningstråd för oss!

  • Svar på tråden Ni med stor åldersskillnad, vilka problem HAR ni faktiskt ?
  • frökenpiggy
    enny signatur skrev 2010-08-25 13:40:13 följande:
    Varken eller. Jag studerar. Den jag bor med studerar också (gift med fortfarande men inte tillsammans med),  min partner jobbar men vi har inte någon delad ekonomi och bor inte tillsammans (han är äldre än mig, för att återknyta till trådens topic). Det har blivit så att han nog betalat klart mer än jag gjort, jag har bidragit en del (handlat och betalat för vissa saker vi gjort) men det har fallit sig så att han tagit han om det mesta dels för att han bor där och dels för att han anser att han har mycket mer pengar eftersom han jobbar.

    Då förstår jag mer hur du menar. Kan han inte spara med tanke på sin lön för att få till studier?
    Anonym skrev 2010-08-25 13:07:43 följande:
    jag förstår inte riktigt varför folk med så lite som tio års åldersskillnad oroar sig över om den andre ska bli sjuk när ni blri gamla, osv. Det ä'r ju JÄTTESTOR skillnad på hur folk åldras, och två jämnåriga kan det skilja 20 år på "hälsomässigt".
     Inte så irrationellt, det är troligare att den som är 10år äldre blir sjuk och dör före, bara inte att det är hugget i sten.
    Ja, jag håller med.