• Anonym (undrande)

Xanor - 4mg

Är de nån "fara" att käka 4 mg xanor? Tog först två vid 21:15 och de övriga tv nu vid 22:30.
    Jag har ätit xanor förut men kan inte minnas hur mycket jag åt då (överdoserat även förut alltså) men kan inte minnas hur mycket jag överdoserade så skulle må bra av att hröa av någon annan som ätit/äter xanor och vet om det är farligt på nå vis.

Det är flera år sen jag åt xanor sist och det är bara sista dagarna jag fått det igen. Åt 1 mg i måndags, 2 mg igår och så tog jag 4 mg idag.

Och ja, jag vet, man ska inte överdosera och bla ha blaha.. men nu är det som det är..
    jag har iaf inte tagit zopiklonen jag tänkt ta, även om jag har dem framför mig här...

• Svar på tråden Xanor - 4mg
  • DreamBitch

Håller med föregående. Man är inte på något sätt unik för att man inte somnar på 4mg xanor.

Till TS:
    Nej, den mängd du tog är inte farlig men som du själv inser så har du ju problem du bör ta tag i.

• kramin

Jag blir lite nyfiken på vad du vill uppnå med att överdosera. Det låter mest som att du helst av allt vill däcka av dom.
    Och eftersom jag tycker att xanor är den bästa ångestdämpande att ta om man har ångest men vill fortsätta vara någorlunda klar i huvudet, alltså inte bli för trött typ, så måste det bli bland det sämsta man kan ta om man faktiskt vill däcka. Benzo generellt är rätt lömska när man har knappt uthärdlig ångest tycker jag, just eftersom en del människor kan ta rätt höga doser och då flippa ur och få minnesluckor och bli väldigt impulsiv (och ev även få ökad ångest om det slår fel), men inte däcka och somna. Dom ångestdämpande mediciner som inte är benzo är generellt mycket mer tröttande, vilket gör dom mer svåranvändbara om man tex måste lyckas sköta ett jobb under tiden, men det minskar riskerna om man har en tendens att i sin värsta ångest bara stoppar i sig fler och fler för att få nån effekt, för såsmåningom brukar man somna (även om man kan ha hög tolerens för såna också om man har otur).
    Har du provat några av dom mindre beroendeframkallande ångestdämpande (theralen, lergigan, ..)?

• Anonym

Tror inte det är någon fara mer än att du vänjer dig vid det å får abstinens, äter med xanor, men bara ibland för att slippa abstinensen, äter de inte ens varannan vecka, men när ångest kommer och är sjukt stor så tar jag en tablett å sen låter jag bli dom tills nästa "akuta attack" kommer, är de så du kan överleva utan så gör det, så brukar jag tänka.

• DreamBitch
    kramin skrev 2010-08-19 11:29:20 följande:
    Jag blir lite nyfiken på vad du vill uppnå med att överdosera. Det låter mest som att du helst av allt vill däcka av dom.
    Och eftersom jag tycker att xanor är den bästa ångestdämpande att ta om man har ångest men vill fortsätta vara någorlunda klar i huvudet, alltså inte bli för trött typ, så måste det bli bland det sämsta man kan ta om man faktiskt vill däcka. Benzo generellt är rätt lömska när man har knappt uthärdlig ångest tycker jag, just eftersom en del människor kan ta rätt höga doser och då flippa ur och få minnesluckor och bli väldigt impulsiv (och ev även få ökad ångest om det slår fel), men inte däcka och somna. Dom ångestdämpande mediciner som inte är benzo är generellt mycket mer tröttande, vilket gör dom mer svåranvändbara om man tex måste lyckas sköta ett jobb under tiden, men det minskar riskerna om man har en tendens att i sin värsta ångest bara stoppar i sig fler och fler för att få nån effekt, för såsmåningom brukar man somna (även om man kan ha hög tolerens för såna också om man har otur).
    Har du provat några av dom mindre beroendeframkallande ångestdämpande (theralen, lergigan, ..)?
    Hon överdoserar ju uppenbart för att uppnå någon form av rus. Xanor i normal mängd lidrar din ångest och du kan fortfarnade vara klar i huvudet men tar du stora mängder blir du flöddrad.
  • kramin
    DreamBitch skrev 2010-08-19 11:35:03 följande:
    Hon överdoserar ju uppenbart för att uppnå någon form av rus. Xanor i normal mängd lidrar din ångest och du kan fortfarnade vara klar i huvudet men tar du stora mängder blir du flöddrad.
    Jag läser ingenting som tyder på att hen är ute efter att få ett rus. Var läser du det? Jag tolkar det jag läser (att ta enligt ordination först, konstatera att det inte hjälper ordentligt, ta mer nästa gång och ändå inte få ångestlindring, ta ännu mer tredje kvällen..) som väldigt typiskt för att vara ute efter ångestlindring. Är man ute efter ett rus stoppar man väl bara i sig med en gång?
  • DreamBitch
    kramin skrev 2010-08-19 11:49:51 följande:
    Jag läser ingenting som tyder på att hen är ute efter att få ett rus. Var läser du det? Jag tolkar det jag läser (att ta enligt ordination först, konstatera att det inte hjälper ordentligt, ta mer nästa gång och ändå inte få ångestlindring, ta ännu mer tredje kvällen..) som väldigt typiskt för att vara ute efter ångestlindring. Är man ute efter ett rus stoppar man väl bara i sig med en gång?
    Har du inte läst hela tråden?
    "Anledningen till att jag tar såna doser så tidigt i medicineringen är helt enkelt så att jag har en dålig relation till mediciner, mitt förnuft säger mig att jag gör fel, jag VET att det är skit, att det är dumt, onödigt, farligt osv osv, men så har jag den där känslan av att vila fly, vilja försvinna för stunden och få ruset. Det är ingen ursäkt, jag är fullt medveten om mitt dåliga beteende och mina dåliga beslut."

Du får vända och vrida på det där inlägget bra mycket för att få det till att hon endast tar xanor i ångestdämpande syfte.
    Hela hennes beteende tyder på att det är ruset hon är ute efter.
  • kramin
    DreamBitch skrev 2010-08-19 12:02:10 följande:
    Har du inte läst hela tråden?
    "Anledningen till att jag tar såna doser så tidigt i medicineringen är helt enkelt så att jag har en dålig relation till mediciner, mitt förnuft säger mig att jag gör fel, jag VET att det är skit, att det är dumt, onödigt, farligt osv osv, men så har jag den där känslan av att vila fly, vilja försvinna för stunden och få ruset. Det är ingen ursäkt, jag är fullt medveten om mitt dåliga beteende och mina dåliga beslut."

Du får vända och vrida på det där inlägget bra mycket för att få det till att hon endast tar xanor i ångestdämpande syfte.
    Hela hennes beteende tyder på att det är ruset hon är ute efter.
    Ah, sant, där står det i klartext att att hen jagar ruset, det missade jag.
    Men jag skulle fortfarande vilja veta om ruset är det eftersträvansvärda i sig, eller det blir det eftersom det ses som enda möjligheten att uppleva ångestfrihet, om det skulle komma i ett annat läge om medicinen fungerade bättre i de doser den är tänkt.
  • DreamBitch

Angående halveringstid så är det inte den benso som halvers snabbast. Halveringstiden för xanor är 12 timmar.

Till TS:
    Halveringstid innebär hur lång tid det tar för läkemedelet att brytas ner. Tex: Du tar 2mg xanor. Efter 12 timmar har du 1mg kvar i kroppen. Efter ytterligare 12 timmar har du 0,5mg kvar i kroppen osv.

• klyban
    DreamBitch skrev 2010-08-19 12:34:30 följande:
    Angående halveringstid så är det inte den benso som halvers snabbast. Halveringstiden för xanor är 12 timmar.

Till TS:
    Halveringstid innebär hur lång tid det tar för läkemedelet att brytas ner. Tex: Du tar 2mg xanor. Efter 12 timmar har du 1mg kvar i kroppen. Efter ytterligare 12 timmar har du 0,5mg kvar i kroppen osv.
    Du har rätt på 12h, men jag har rätt på 6h.
    För xanor har en halverings tid på 6-12h ;)
  • DreamBitch
    klyban skrev 2010-08-19 12:59:04 följande:
    Du har rätt på 12h, men jag har rätt på 6h.
    För xanor har en halverings tid på 6-12h ;)
    Var läser du det?
  • Anonym (m&m)

Farligt är det ju knappast, du blir förmodligen riktigt lullig. Och fortsätter du ta den dosen så kan du vara säker på att efter en tid behöva höja dosen för att få samma lullighet.

Jag käkar Xanor. Har haft  det i apodosen hela sommaren och läkaren har haft semester och missat att ta bort den. Min psykolog fick reda på det och blev riktigt vrång för nu har jag samlat på mig uppåt 80 stycken.

Jag gör såhär att jag försöker stå ut med ångesten när den kommer - låta bli att ta Xanor vissa gånger. Spar till bättre tider ;)

Sedan kan jag smälla i mig sex stycken och bli helt lullelull - för att tvärslockna kort efter.
    Tja, jag har också ett konstigt förhållande till mediciner. Mixtrat med den genom åren, satt in, satt ut, samlat på mig tabletter. Det är inte sunt, det är riktigt korkat - men så är jag ju rätt korkad.

Att jag tar så många på en gång ibland hör ihop med att jag inte har någon livslust - men försöker låta bli att ta livet av mig. Att bli tvärbombad i skallen känns bra när man befinner sig i en värld man inte vill vara i.

• Anonym (m&m)

Igårkväll mådde jag som en babianröv. Tog 6 st 0,5 Xanor, dvs 3mg.

Jag är inte beroende, jag tar dem absolut inte varje dag.

Men jag kände fanimej ingenting. Liiite trött kanska.
    Då tog jag två cider 4,5% och svepte i mig.

Och då hände det saker. Eller inte, eftersom jag blir självmordsbenägen när jag blandar sådär.
    Jag vaknade nämligen här i sängen vid tiotiden på fm med kläderna på och datorn med.
    Hade snusdreggel i ansiktet och på tröjan. Fy faan.

• Anonym (undrande)

Jo tack, det "går" bra.

Blev väl en lite dum kväll till sist efter att jag tyvärr blandade in lite för mycket alkohol och så, men behövde inte åka in eller nå sånt iaf.

Har "hållit mig i skinnet" sedan dess iaf. Har tagit xanor någon kväll men normal dos då, och inte blandat med något annat.

Tack alla för snabba svar och så häromdagen.

• Anonym (fröken fräken)

Till Er som aldrig har testat xanor-lägg ner för ni vet inte ett smack vad det handlar om..
    Ruskigt stort beroendeframkallande,toleransnivån ökar stadigt.

Man sa til mig när jag var yngre att xanor är ett rävgift och det håller jag med om idag.

Jättesvårt att vara utan,skönt att slippa ångest och allt MEN det är ett högt pris,både för dog själv och för din omgivning...så försök att ta det lugnt med xanor!!
    OCH alla läkare är inte likadana....vissa skriver ut utan att tjafsa och en del gör det absolut inte.

• Digestive

Se upp så att du inte sitter där helt plötsligt utan några bensodiazepinpreparat alls efter en längre period av intensivt användande. Slutar man för tvärt efter en sådan period så finns det en risk för abstinensrelaterade slaganfall. Något som de flesta verkligen inte vill uppleva, då dessa kan få slaganfall utlösta av epilepsi att likna smått besvärande tics. Se till att det finns bensodiazepin tillgängligt för en nedtrappning - innan de tar slut helt.

Önskar dig lycka till och att du snart känner dig färdig.

Svar på tråden Xanor - 4mg