homosexuell tonåring
Hur skulle ni reagera om ni fick veta att er dotter eller son var homosexuell?
Hur skulle ni reagera om ni fick veta att er dotter eller son var homosexuell?
Jag skulle inte reagera något vidare, skulle bara bli glad att min son/dotter berättar och inte själv smyger och ser det som något fel. Jag tycker homosexualitet är lika naturligt/onaturligt som heterosexualitet, tycker iofs att dessa termer är ganska onödiga då de sätter in folk i fack.
Det skulle vara med blandade känslor.
Å ena sidan skulle jag bli väldigt glad för att h*n har hittat någon att älska och bli älskad av.
Å andra sidan skulle jag bli orolig eftersom jag vet hur fördomar fortfarande frodas och lite ledsen då jag nog skulle förutsätta att det tyvärr inte skulle bli helt enkelt för dem.
Jag skulle inte reagera på något annat sätt än om jag fick reda på att tonåringen var heterosexuell.
Ja, hur ska jag reagera? Det har ändå jag inget med att göra.
Det beror på vilken han eller hon är. Om hon eller han fortfarande inte kan göra motstånd, hade jag gett han eller hon en redig smäll på käften och smisk på kvällen.
Gratta din dotter till att hon har hittat det som gör henne glad! Stötta och acceptera hennes val.
Varken hon eller du kommer må bra av att förneka det hela. Man väljer inte vem man faller för, tankarna kan man bestämma över men hjärtat gör som det vill iaf.
Och hon kommer till att behöva det stöd som hon kan få.
hoppas hon hittar någon hon tycker om.
precis som om hon hade varit hetrosexuell.