• klarafärd

homosexuell tonåring

Hur skulle ni reagera om ni fick veta att er dotter eller son var homosexuell?

• Svar på tråden homosexuell tonåring
  • Shadilly
    Maxipaxi skrev 2010-08-22 12:18:18 följande:
    Det vore intressant om man finge se människor återfödas. Tänk dig en politiskt korrekt man i det viktorianska England. Han fördömde, naturligtvis, den så kallade osedligheten. Numera fördömer den politiskt korrekta personen dem som fördömer osedligheten. Ingenting anses mer omodernt idag än sedlighetspoliser.

Allting handlar om hur människor anpassar sig till modeströmningar. De som saknar egen persona hemfaller åt modeströmningen, ty då blir livet liksom lättare, och avslutar gärna sina inlägg med någon avslutningsfras på engelska.
    Försöker du se hur lång från topic det går att komma eller?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Maxipaxi
    Shadilly skrev 2010-08-22 17:20:48 följande:
    Försöker du se hur lång från topic det går att komma eller?
    Röt musen?
  • Shadilly
    Maxipaxi skrev 2010-08-22 17:45:33 följande:
    Röt musen?
    Bra att du tog åt dig.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Maxipaxi
    Shadilly skrev 2010-08-22 17:54:14 följande:
    Bra att du tog åt dig.
    ?
  • snarthoppasjag

Jag skulle inte reagera något vidare, skulle bara bli glad att min son/dotter berättar och inte själv smyger och ser det som något fel. Jag tycker homosexualitet är lika naturligt/onaturligt som heterosexualitet, tycker iofs att dessa termer är ganska onödiga då de sätter in folk i fack.

• Maxipaxi
    snarthoppasjag skrev 2010-08-22 18:02:37 följande:
    Jag skulle inte reagera något vidare, skulle bara bli glad att min son/dotter berättar och inte själv smyger och ser det som något fel. Jag tycker homosexualitet är lika naturligt/onaturligt som heterosexualitet, tycker iofs att dessa termer är ganska onödiga då de sätter in folk i fack.
    Jo, jätteonödig term, precis som t.ex. "östgöte", "akademiker" och "ungdom". Kan vi inte stifta en lag om det, att vi förbjuder användningen av en massa termerr? Jag menar, de sätter ju bara in människor i fack. Kan vi inte avskaffa termen "djur" också. Ju diskriminering. De är ju människor de också... Eller vad sa jag nu? Blev visst fel där. Jo, just, att avskaffa människorna var det ja. NEJ, begreppet människa var det ju. Och djur.
  • Dorian Ertymexx
    Maxipaxi skrev 2010-08-22 18:12:52 följande:
    Jo, jätteonödig term, precis som t.ex. "östgöte", "akademiker" och "ungdom". Kan vi inte stifta en lag om det, att vi förbjuder användningen av en massa termerr? Jag menar, de sätter ju bara in människor i fack. Kan vi inte avskaffa termen "djur" också. Ju diskriminering. De är ju människor de också... Eller vad sa jag nu? Blev visst fel där. Jo, just, att avskaffa människorna var det ja. NEJ, begreppet människa var det ju. Och djur.
    Tja, i en del fall är ju begreppen svåra att tillämpa om man inte riktigt vet vilket man ska använda på personen i fråga...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • LillaTanten

Det skulle vara med blandade känslor.

Å ena sidan skulle jag bli väldigt glad för att h*n har hittat någon att älska och bli älskad av.

Å andra sidan skulle jag bli orolig eftersom jag vet hur fördomar fortfarande frodas och lite ledsen då jag nog skulle förutsätta att det tyvärr inte skulle bli helt enkelt för dem.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Dorian Ertymexx
    LillaTanten skrev 2010-08-23 21:53:45 följande:
    Det skulle vara med blandade känslor.

Å ena sidan skulle jag bli väldigt glad för att h*n har hittat någon att älska och bli älskad av.

Å andra sidan skulle jag bli orolig eftersom jag vet hur fördomar fortfarande frodas och lite ledsen då jag nog skulle förutsätta att det tyvärr inte skulle bli helt enkelt för dem.
    Det beror ju mycket på vart de bor förstås. I storstad är det inte så mycket jobbigare än att vara straight numer, skulle jag tro. Klart, fördomarna finns fortfarande, och det är vår uppgift som vuxna att se till att de belyses och dammas undan allt mer.
  • LillaTanten
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-24 07:48:37 följande:
    Det beror ju mycket på vart de bor förstås. I storstad är det inte så mycket jobbigare än att vara straight numer, skulle jag tro. Klart, fördomarna finns fortfarande, och det är vår uppgift som vuxna att se till att de belyses och dammas undan allt mer.
    Helt sant - men eftersom jag/vi nu råkar bo i en liten byhåla utgick jag ifrån den situationen. Jag har sett några ungdomar från byn som "tvingats" flytta till storstäderna, till stor del på grund av sin sexuella läggning och visst - VILL man flytta så är det ju helt okej och bra, men man ska inte känna att man "måste" för att få acceptans.

Självklart har vi vuxna ett stort ansvar - men du är väldigt välkommen till min lilla by för att träffa det medelålders homofoba, främlingsfientliga inavelsgänget där för att försöka belysa och damma av.....

Missförstå nu inte mitt inlägg som personlig kritik mot dig, men jag lever mitt i det, träffar de här människorna och deras barn/ungdomar och har personlig erfarenhet av hur det är att försöka vidga deras vyer - och i korthet kan jag väl bara säga: det är inte lätt.
    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • miljarden

Jag skulle inte reagera på något annat sätt än om jag fick reda på att tonåringen var heterosexuell.

• Dorian Ertymexx
    LillaTanten skrev 2010-08-24 15:42:17 följande:
    Helt sant - men eftersom jag/vi nu råkar bo i en liten byhåla utgick jag ifrån den situationen. Jag har sett några ungdomar från byn som "tvingats" flytta till storstäderna, till stor del på grund av sin sexuella läggning och visst - VILL man flytta så är det ju helt okej och bra, men man ska inte känna att man "måste" för att få acceptans.

Självklart har vi vuxna ett stort ansvar - men du är väldigt välkommen till min lilla by för att träffa det medelålders homofoba, främlingsfientliga inavelsgänget där för att försöka belysa och damma av.....

Missförstå nu inte mitt inlägg som personlig kritik mot dig, men jag lever mitt i det, träffar de här människorna och deras barn/ungdomar och har personlig erfarenhet av hur det är att försöka vidga deras vyer - och i korthet kan jag väl bara säga: det är inte lätt.
    Nej, jag förstår dig. Det är lugnt.
  • Reglementet

Ja, hur ska jag reagera? Det har ändå jag inget med att göra.

*Kommersiellt budskap*
  • Reglementet
    SaraA2 skrev 2010-08-19 12:30:49 följande:
    Jag skulle bli djupt och gruvligt besviken, men jag skulle inte göra någon större sak av det. Jag skulle bara förklara att respekten förväntas vara i sådant fall ömsesidig, och att han/hon förväntas att inte skylta eller trycka upp det han/hon råkar tända på i sängkammaren i ansiktet på mig. Homosexuella idag har ett extremt behov av att behöva skylta med vad som eggar dem sexuellt, i detta fall personer av samma kön, och jag är helt ärligt inte intresserad av varken min sons eller dotters eller någon annans sexuella behov. Håller dem saken för sig själv så lägger jag mig heller inte i.
    Precis som jag inte skulle uppskatta om mitt barn visade sig vara zoofil eller grontofil, men så länge de låter mig slippa se skiten så får folk tända på vad de vill, oavsett om de är zoofiler, masters, grontofiler, dendrofiler eller homofiler - bara de lämnar sitt djur, gimp, tant/gubbe, knullpinne/träd, flata eller bög som de har som sexuella partners utom mitt synhåll så är det all good.
    Hur sker respekten? Får inte ditt barn umgås med sin partner, framför dig?
    *Kommersiellt budskap*
  • HansBergqvist

Det beror på vilken han eller hon är. Om hon eller han fortfarande inte kan göra motstånd, hade jag gett han eller hon en redig smäll på käften och smisk på kvällen.

• Millis87

Gratta din dotter till att hon har hittat det som gör henne glad! Stötta och acceptera hennes val. 
    Varken hon eller du kommer må bra av att förneka det hela. Man väljer inte vem man faller för, tankarna kan man bestämma över men hjärtat gör som det vill iaf.
    Och hon kommer till att behöva det stöd som hon kan få.

{#emotions_dlg.flower} 

• Balahir

hoppas hon hittar någon hon tycker om.
    precis som om hon hade varit hetrosexuell.

Svar på tråden homosexuell tonåring