• IssaPissa

    Vi som har BF i Februari 2011 (Nya tråden)

    Här är tråden för oss med BF i Februari 2011!

    Vi pratar om våra växande liv och allt mellan himmel och jord. Gamla som nya är välkomna!

    Här visar vi upp våra växande magar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m54130958.html

    Här kan vi se när alla har BF:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m53177168.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 10:27
    Här är länken till tråden dit vi alla ska vandra när bebisarna är födda!

    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m56750775.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 10:10
    HÄR ÄR TRÅDEN FÖR OSS ATT HJÄLPAS ÅT ATT KOMMA I FORM EFTER BEBISARNA TITTAT UT!

    www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57716676.html
  • Svar på tråden Vi som har BF i Februari 2011 (Nya tråden)
  • boktok

    Äntligen så kom våran son också ut!

    Han föddes på samma dag som storebror Erik, den 15 Mars. E föddes 16.00 och lillebror 16.10, vad är oddsen för att det ska hända?!

    Han vägde 3240g och var 48 cm lång. Vi tror att han ska heta Olle men vi har inte bestämt oss än.

    De tog hål på hinnorna och jag fick värkstimulerande dropp. Sista timmen
    hade jag värkar var femte minut men vid undersökningen så hade jag inte öppnat mig mer än 2 cm så det blev snitt. De skar i mitt gamla ärr och det gick bra, tur nog vet jag ju hur det känns att göra ett snitt så efter omständigheterna så mår jag bra. Äter värktabletter var sjätte timme och det behövs! Visst är det svårt att ta sig ur sängen men att vara uppe känns helt ok. Min man kommer att vara hemma fram till första April så jag har mycket hjälp av honom.

    Jag har inte orkat att läsa igenom tråden men säger grattis till alla andra som också har fått barn!

  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    boktok skrev 2011-03-19 09:22:07 följande:
    Äntligen så kom våran son också ut!

    Han föddes på samma dag som storebror Erik, den 15 Mars. E föddes 16.00 och lillebror 16.10, vad är oddsen för att det ska hända?!

    Han vägde 3240g och var 48 cm lång. Vi tror att han ska heta Olle men vi har inte bestämt oss än.

    De tog hål på hinnorna och jag fick värkstimulerande dropp. Sista timmen
    hade jag värkar var femte minut men vid undersökningen så hade jag inte öppnat mig mer än 2 cm så det blev snitt. De skar i mitt gamla ärr och det gick bra, tur nog vet jag ju hur det känns att göra ett snitt så efter omständigheterna så mår jag bra. Äter värktabletter var sjätte timme och det behövs! Visst är det svårt att ta sig ur sängen men att vara uppe känns helt ok. Min man kommer att vara hemma fram till första April så jag har mycket hjälp av honom.

    Jag har inte orkat att läsa igenom tråden men säger grattis till alla andra som också har fått barn!
    GRATTIS!
  • finskaflikkan
    boktok skrev 2011-03-19 09:22:07 följande:
    Äntligen så kom våran son också ut!

    Han föddes på samma dag som storebror Erik, den 15 Mars. E föddes 16.00 och lillebror 16.10, vad är oddsen för att det ska hända?!

    Han vägde 3240g och var 48 cm lång. Vi tror att han ska heta Olle men vi har inte bestämt oss än.

    De tog hål på hinnorna och jag fick värkstimulerande dropp. Sista timmen
    hade jag värkar var femte minut men vid undersökningen så hade jag inte öppnat mig mer än 2 cm så det blev snitt. De skar i mitt gamla ärr och det gick bra, tur nog vet jag ju hur det känns att göra ett snitt så efter omständigheterna så mår jag bra. Äter värktabletter var sjätte timme och det behövs! Visst är det svårt att ta sig ur sängen men att vara uppe känns helt ok. Min man kommer att vara hemma fram till första April så jag har mycket hjälp av honom.

    Jag har inte orkat att läsa igenom tråden men säger grattis till alla andra som också har fått barn!
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • boktok

    Tack för alla gratulationer!

    Det är så skönt att han äntligen kom ut och att han mår bra. Vi blev kvar 5 dagar på sjukhuset och det behövdes. Olle kunde inte hålla blodsockret på en bra nivå så de mätte det efter varje måltid. Jag behövde hjälp med att få igång amningen och det fick jag. Nu funkar det hyfsat bra men jag är tvungen att använda amningsnapp varje gång men han blir alldeles illröd runt munnen så jag måste försöka utan. Jag vet bara inte hur det ska gå till enär han inte kan få in bröstvårtan i munnen. Tips mottaget tacksamt!

  • Mammasklumpar

    Är den för stor? O början fick jag ofta " trycka ihop" bröstet lite strax bakom vårtgården för att skapa att toppigare bröst. Hjälpte Vera att få tag, och efter några sug var det bara att släppa. Blir lättare för dem sedan när svullnaden i brösten lägger sig.

  • boktok
    Mammasklumpar skrev 2011-03-20 10:10:03 följande:
    Är den för stor? O början fick jag ofta " trycka ihop" bröstet lite strax bakom vårtgården för att skapa att toppigare bröst. Hjälpte Vera att få tag, och efter några sug var det bara att släppa. Blir lättare för dem sedan när svullnaden i brösten lägger sig.
    Ja det är den men det spelar ingen roll nu, jag har bestämt mig för att sluta. Han har krånglat så mycket igår och inatt att jag mår väldigt dåligt och orkar inte längre. Vi har fått en återbesökstid idag och ska träffa en läkare som ska skriva ut tabletter så att mjölken försvinner. Jag prioriterar att må psykiskt bra än att vara ett nervvrak och inte orka med vardagen öh. Mitt snitt håller också på att läka och det är jobbigt nog!

    Både min man och jag vet att det går alldeles utmärkt att ge ersättning med flaska och han blir delaktig på ett helt annat sätt än om jag ammar. Jag tänker som så att jag har iaf försökt och det funkade faktiskt bra ett tag och det får jag tänka tillbaka på om det känns jobbigt.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    boktok skrev 2011-03-20 11:29:52 följande:
    Ja det är den men det spelar ingen roll nu, jag har bestämt mig för att sluta. Han har krånglat så mycket igår och inatt att jag mår väldigt dåligt och orkar inte längre. Vi har fått en återbesökstid idag och ska träffa en läkare som ska skriva ut tabletter så att mjölken försvinner. Jag prioriterar att må psykiskt bra än att vara ett nervvrak och inte orka med vardagen öh. Mitt snitt håller också på att läka och det är jobbigt nog!

    Både min man och jag vet att det går alldeles utmärkt att ge ersättning med flaska och han blir delaktig på ett helt annat sätt än om jag ammar. Jag tänker som så att jag har iaf försökt och det funkade faktiskt bra ett tag och det får jag tänka tillbaka på om det känns jobbigt.
    På vilket sätt hade din amning strulat?
    Jag har också börjat med ersättnign nu om jag ska fungera i vardagen
  • boktok
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-03-20 16:44:52 följande:
    På vilket sätt hade din amning strulat?
    Jag har också börjat med ersättnign nu om jag ska fungera i vardagen
    Han ville inte amma trots att jag hade amningsnapp och han blev stressad av att jag mådde dåligt för att han strulade, om du förstår vad jag menar?!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    boktok skrev 2011-03-20 18:37:31 följande:
    Han ville inte amma trots att jag hade amningsnapp och han blev stressad av att jag mådde dåligt för att han strulade, om du förstår vad jag menar?!
    som min sits då
  • Tilcha

    Grattis StinaB! Jobbigt att ni inte fick amningen att fungera. Jag är inte helt hundra på att d kommer funka här heller. Beror på om den värsta smärtan försvinner. Hade ont så länge med dottern så det gick ut över mitt psyke. Började gråta varje gång hon ville bli ammad. Så tillslut gav jag upp å då kändes det som att man fick livet tillbaka på nåt sätt. Är inte så säker på att jag VILL amma så länge heller. Kan hända att jag börjar med ersättning efter 4-6 månader oavsett om d funkar eller inte.

  • boktok
    Tilcha skrev 2011-03-20 21:50:15 följande:
    Grattis StinaB! Jobbigt att ni inte fick amningen att fungera. Jag är inte helt hundra på att d kommer funka här heller. Beror på om den värsta smärtan försvinner. Hade ont så länge med dottern så det gick ut över mitt psyke. Började gråta varje gång hon ville bli ammad. Så tillslut gav jag upp å då kändes det som att man fick livet tillbaka på nåt sätt. Är inte så säker på att jag VILL amma så länge heller. Kan hända att jag börjar med ersättning efter 4-6 månader oavsett om d funkar eller inte.
    Tack!
     
    Ja lite jobbigt är det väl, men jag är glad över de stunder som vi fick det att fungera. Jag har idag börjat att äta Pravidel och ska göra det i 2 v sen är det helt slut på mjölk!

    Trist för dig om det inte skulle funka, man blir helt slut och min övriga familj mår också dåligt när jag gör det. Speciellt Olle som verkligen märkte att jag blev stressad när jag skulle amma. Det blev en ond cirkel som jag kände att jag inte kunde ta mig ur.
Svar på tråden Vi som har BF i Februari 2011 (Nya tråden)