Premature birth awareness pin

Jag kan väl tillägga det som några redan sagt, vi i vår familj kommer självklart köpa bandet oavsett vilken utformning det får
Hur mycket kommer de kosta? Kan man förhandsboka när designen väl är bestämd?
Priset är ännu en fråga som får funderas över men det blir omkring 50 kronor. Större delen av kostnaden kommer att tillfalla någon välgörenhet. Jag har fått in förslag om Lilla barnets fond som har ett 90-konto. Däremot kan det bli problematiskt vid en internationell spridning vilket är förhoppningen. Därför kan det kanske vara bra att låta köparen välja välgörenhet. March of dimes är stort i USA och Ronald McDonalds Hus är globalt. Det sistnämnda ligger mig varmt om hjärtat men riktar ju sig till alla barn och inte bara prematurfödda barn. Har någon ett förslag?
För föreningar som säljer pinsen skall en del av kostnaden tillfalla föreningen.
Jo, det kanske är möjligt att ordna med förhandsbokning via Pytteliten, vi får se. Det är ännu en av de stora frågorna, hur många jag skall våga beställa :)
Glömde rösta!! 1c
Priset är ännu en fråga som får funderas över men det blir omkring 50 kronor. Större delen av kostnaden kommer att tillfalla någon välgörenhet. Jag har fått in förslag om Lilla barnets fond som har ett 90-konto. Däremot kan det bli problematiskt vid en internationell spridning vilket är förhoppningen. Därför kan det kanske vara bra att låta köparen välja välgörenhet. March of dimes är stort i USA och Ronald McDonalds Hus är globalt. Det sistnämnda ligger mig varmt om hjärtat men riktar ju sig till alla barn och inte bara prematurfödda barn. Har någon ett förslag?
För föreningar som säljer pinsen skall en del av kostnaden tillfalla föreningen.
Jo, det kanske är möjligt att ordna med förhandsbokning via Pytteliten, vi får se. Det är ännu en av de stora frågorna, hur många jag skall våga beställa :)
Nej, Lilla barnets fond är för alla spädbarn och inte enbart prematura barn
Sedan så finns Nils W Svenningsens Stiftelse för prematurforskning, men webbsidan verkar inte vara uppdaterad sedan 2005. Även den har ett 90-konto. Jag tycker dock att det är viktigt med ett ansikte utåt, som en uppdaterad och attraktiv hemsida. Något som visar vad stiftelsen arbetar för och att det händer grejor.
Jag var ett tag inne på att själv starta en Pyttelitens fond men vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga. Då hade det kunnat bli mer som man själv vill. Jag skulle vilja stötta både forskning och familjer. Kunna hjälpa familjer som hamnar i ekonomisk kris eftersom det räcker med oron man har för barnet. Jag vet inte hur det funkar men då hade man kanske kunnat stötta även internationell forskning och neonatalvård i andra länder. Det skulle varit fantastiskt att få göra en sådan sak men jag vet inte riktigt hur det skulle gå till :( Jag hade inte klarat det på egen hand.
Det kan däremot vara som att uppfinna hjulet på nytt. Det är bra med ett inarbetat namn och/eller ett 90-konto.
Angående att välja välgörenhet själv vid en beställning så är det inte så svårt att ordna. Det blir en rullgardinslist där man kan välja vilket man vill stödja. Däremot kanske det bli besvärligt för kunden att ta ställning. Fördelen är att en internationell kund kan välja något som de har hört talas om.
Det blir förstås ett merjobb för mig men det gör jag så gärna :)
jag förstod mi inte riktigt på face book sidan, men jag röstar på 1c och 1d.
och jag köper gärna en.
Hej Emmy!
Jag röstar på 3 a,b eller c och säger dessutom att jag köper den oavsett färg.
Tanken är bra och jag skulle stolt bära den.
Samt dela ut ett antal till personer i min omgivning som var ett stort stöd när vår dotter föddes i vecka 24+1.
Har sett på FB att bandet nu finns till försäljning. Roligt! Kanske en ny tråd här vore bra?