• Anonym (adori)

Hon vill gora abort!!!!

Jag har en vanninna som ar gravid...hon ar i v 24..hon fick reda pa det ganska sent att hon var gravid redan  i vecka 13, och hon har sagt att hon vill inte ha en till unge ( hon har 2 barn innan), och den simpla  anledningen ar hon inte vill bli fet. Sa hon har bokat tid hos en abortklinik...hennes pojkvan ar helt forkrossad for han vill att hon behaller, dom har redan sett bebisen pa UL och hon vantar en pojke. Men hon har bestamt sig att hon inte vill ha det pga sin vikt. For mig ar det a slap in the face for hon vet att jag och min partner har kampat i flera ar och fa barn...men nu ar det inte mig det handlar om.

Jag tycker det ar helt sjukt. Ar det normalt att vilja gora abort pga sin utseendefixering?

• Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!
  • viseversa
    Leoella skrev 2010-09-09 13:46:44 följande:
    Barn/foster som aborteras överlever inte. Vad jag förstår så ser man till att barnet faktiskt dör i magen och SEN får man föda ut det döda fostret.

Abortens avsikt är ju att fostret ska dö, inte att det ska överleva. Så, nog ser man till att det är dött innan det kommer ut, det kan du nog vara säker på. Man sätter inte igång en förlossning och sen låter barnet dö utanför magen.
    Sök på abort på youtube så får du dig en sanningens ord. Jag kollar INTE på dom vidriga filmerna där man ser en riktig abort. Men det finns en hel del tecknade filmer som förklarar hur vissa sena aborter går till.

Vissa barn plockas ut BIT FÖR BIT medans dom lever. Dom känner alltså när aborttången rycker armar och ben av dom i stort sett. Tills dom dör av sina skador.
  • LECJ

Är det ens lagligt att göra abort så sent? Trodde de fanns en gräns för det där...

Gissa gärna kön på bebisen min. Kort finns i bildgallerit :)
  • Siphra

Vad är detta för konstig tråd. Abort är inte tillåten i v 24.
    Och vi har fri abort vilket innebär att ingen behöver redogöra för sina skäl.
    Jag förstår att det är svårt när man inte får de barn man vill ha själv, men man kan inte utifrån sin egen barnlängtan anse att alla andra ska behålla sin oönskade graviditeter.

Ja, det är svårt för de män vars kvinnor inte gör som de anser, med graviditeter. Men nåt annat vore ju faktiskt värre.
    TS jag hoppas du och din man får barn framöver.  

• viseversa
    Siphra skrev 2010-09-09 17:40:21 följande:
    Vad är detta för konstig tråd. Abort är inte tillåten i v 24.
    Och vi har fri abort vilket innebär att ingen behöver redogöra för sina skäl.
    Jag förstår att det är svårt när man inte får de barn man vill ha själv, men man kan inte utifrån sin egen barnlängtan anse att alla andra ska behålla sin oönskade graviditeter.

Ja, det är svårt för de män vars kvinnor inte gör som de anser, med graviditeter. Men nåt annat vore ju faktiskt värre.
    TS jag hoppas du och din man får barn framöver.  
    ???? vad snackar du om. har du i huvud taget läst vad ts skrivit i tråden?
  • annama
    viseversa skrev 2010-09-09 17:46:49 följande:
    ???? vad snackar du om. har du i huvud taget läst vad ts skrivit i tråden?
    TS skriver att väninnan är i v 24 och bokat tid på abortklinik. Siphra påpekar alldeles korekt att detta inte är möjligt eftersom abort inte är tillåtet i Sverige i v 24.

TS berättar att väninnas pojkvän vill behålla barnet och är förkrossad över aborten. Siphra förstår och håller med om att är svårt för pappan att kvinnan kan göra abort mot hans vilja. Men att motsatsen faktiskt är värre (läs: en kvinna kan tvingas till att föda barn). Håller du inte med om det, viseversa?

Verkar som det är du viseversa som inte läst TS....
  • AnnaVe
    annama skrev 2010-09-09 18:05:43 följande:
    TS skriver att väninnan är i v 24 och bokat tid på abortklinik. Siphra påpekar alldeles korekt att detta inte är möjligt eftersom abort inte är tillåtet i Sverige i v 24.

TS berättar att väninnas pojkvän vill behålla barnet och är förkrossad över aborten. Siphra förstår och håller med om att är svårt för pappan att kvinnan kan göra abort mot hans vilja. Men att motsatsen faktiskt är värre (läs: en kvinna kan tvingas till att föda barn). Håller du inte med om det, viseversa?

Om du läser tråden lite bättre så ser du att det är i England och inte i Sverige och att aborten redan är gjord!
  • viseversa

LÄS ällt ts skrivit och inte bara trådstarten så kommer sker uppenbara sig!
  • viseversa

Jag verkar vara MER insatt i denna tråd än du. Så INNAN du klappar mig på huvudet så kan du ju läsa att ts och hennes väninna bor i ENGLAND och inte Sverige. och att väninnan redan gjort abort och hennes kille dumpat henne för det. Så JO jag har läst tråden men uppenbarligen inte du!!!
  • viseversa
    annama skrev 2010-09-09 18:13:06 följande:
    Har bara läst trådstarten.
    Ja men då får man inte veta all fakta ellerhur!? Läs allt innan du påpekar nästa gång!
  • Familj Lo

Men hallå, vad är det att haka upp sig på! Att en viss person inte inte läst hela tråden?  Hur många är det som bara läser starten?
    Det intressanta är väl att kunna föra en vettig diskussion om det TS skrivit i starten?

Och det TS undrar äv om det är normalt att man gör abort pga att man inte vill förstöra sin kropp.

Det VI inte vet är om denna kvinna använder detta som en ursäkt för att hon inte vill att TS ska veta det egentliga anledningen? Vem vet hur det gick till när hon blev gravid, är det hennes pojkvän som verkligen är pappan, skedde det frivilligt osv osv

Är det bättre att hon tvingas föda fram ett barn för att sedan adoptera bort det eller för att göra sin partner nöjd? Eller värre, för att hennes VÄN inte kan bli gravid?

• Danneli

jag går ju bara på vad ts skriver i början av inlägget - alltså, fruktansvärt egoistiskt!

• Siphra

Erkänner hade inte läst hela tråden. Men att det var i England hade kanske varit relevant att ta upp i trådstarten.
    Tycker fortfarande att det är en gravid kvinnas beslut vad hon gör.
    Och att det är helt inadekvat att diskutera vad som är normalt.
    Tycker inte heller att du TS verkar vara nån bra väninna för denna kvinna.
    Men hoppas verkligen att ni får ert efterlängtade barn. 

• KristenTjej84

Fy vad elakt!! det där barnet kanske skulle överleva ifall han föddes nu!
    kanske du kan visa den här låten för din kompis?

">

Svar på tråden Hon vill gora abort!!!!