superelin skrev 2010-09-14 15:13:37 följande:
Jag skulle inte vilja att min pappa skulle skaffat mig när han é 50 +. Då é han ju pensionär när jag é 20. Tala om att man får höra det livet ut av sina klasskamrater: Va gamla dina föräldrar é. Det har jag redan hört av en klasskamrat när hon har beklagat sig till mig, att alla säger det om hennes föräldrar. Hon skäms när det é något speciellt i skolan så som lucia, hon vill verkligen inte att hennes föräldrar ska komma.
...hm, då jag var liten var det många yngre mammor och pappor, då mina ansågs inte som
de yngsta nej (ska tillägga att jag har äldre halvsyskon).Men om man ser på dagens läge...bodde i sthlm ett par år innan jag flyttade utomlands, och många av förstföderskorna där är ju klart ¨voer 30 år.Tiderna ändras, så jag tror inte det gör så stor skillnad numera.
Kanske också beroende lite på var man kommer i från....Ni vet, lite fördomsfullt nu men....Mindra städer , kanske mer tendenser till att få barn väldigt ungt .
Så jag tycker ju då att man måste få besluta sånt själv, och som någon skrev att man kan känna sig skitgammal som 20-30 år o ung som 30-40...eller äldre...beroende på fysisk form.
Ok, kan medge att för gamla föräldrar ställer till det lite, på det sättet att jag inte fick ha min pappa i mitt liv så länge som jag kanske hade velat, medger, inget skoj.Men å andra sidan så kan sånt även drabba en ung förälders barn med...