• lilla mej

Svenska mammor i dublin??

Jag har forsokt for nagot ar sedan med en trad utan att fa manga napp, kanske alla har dragit harifran?? Men vill kolla om det finns fler svenska mammor i dublin eller wicklow (nara south dublin)? Skulle vara kul att ha lite svensktalande kompisar till min dotter. Vi bor D18, min dotter ar 15man ( jun 2009).  Hor av er :))

• Svar på tråden Svenska mammor i dublin??
  • lilla mej

skulle det funka att traffas pa imaginosity i sandyford? ett valdigt bra stalle att ha lektraffar pa. Annars kan vi ju traffas i st green parken om vadret tillater. Ons eller mandag nasta vecka skulle passa oss bast. Vad tror du? 

Ni andra ar ju klart valkommna med, hor av er sa ordnar vi nagot.  

• Tesselein
    lilla mej skrev 2011-09-06 12:19:23 följande:
    skulle det funka att traffas pa imaginosity i sandyford? ett valdigt bra stalle att ha lektraffar pa. Annars kan vi ju traffas i st green parken om vadret tillater. Ons eller mandag nasta vecka skulle passa oss bast. Vad tror du? 

Ni andra ar ju klart valkommna med, hor av er sa ordnar vi nagot.  
    Jag var for pa imaginosity idag for forsta gangen och det var ju fantastiskt bra! Mandag nasta vecka funkar fint for mig, men ar det fint vader sa kanske det ar roligare att passa med stephens green? Lekparken dar ar ju inte fy skam den heller :)
  • HappySus

Va kul att träffas några stycken. Jag ses helst på måndag. Vädret här tycker jag är helt galet. Kan ändra sig på 10 min. Så ska man ses ute kan det vara bra att ha ganska nära till att gå in någonstans. Imaginosity kanske är en rätt bra idé?

• FVA

Jag träffas gärna när vi har kommit tillrätta. Vi flyttar 28/9. Vi har hyrt en lägenhet i blackrock på gränsen till sandyford. Mitt emellan Luas och DART. Precis vid stor väg, men "gated area" så Frode kan leka utan att jag blir livrädd. Han är 2 år förresten.

Just nu är jag hemma och är sjuk, men ska snart börja söka jobb igen. Och så hoppas jag förståss på att de ska vilja träffa mig för en andra intervju där jag var i fredags.

• Tesselein
    HappySus skrev 2011-09-08 13:07:56 följande:

Va kul att träffas några stycken. Jag ses helst på måndag. Vädret här tycker jag är helt galet. Kan ändra sig på 10 min. Så ska man ses ute kan det vara bra att ha ganska nära till att gå in någonstans. Imaginosity kanske är en rätt bra idé?

Haller med om vadret, kommer nog aldrig vanja mig vid det. Imaginosity pa mandag funkar valdigt bra for mig i alla fall, hur funkar klockan 12 for er andra?

nagongang: Blackrock ar valdigt mysigt, hoppas ni kommer att trivas dar! Krya pa dig sa lange :)
  • HappySus

Tyvärr så öppnar det inte förän 13.30. Så hoppas det fungerar för er andra också...

Tesselein skrev 2011-09-08 21:16:35 följande:
    Haller med om vadret, kommer nog aldrig vanja mig vid det. Imaginosity pa mandag funkar valdigt bra for mig i alla fall, hur funkar klockan 12 for er andra?
  • lilla mej

japp som suss sa sa fick vi erfara att imaginosity oppnar kl 13.30 pa mandagar tyvarr.... det funkar for mig, men hur funkar det for er andra som har barn som som sover middag?

• lilla mej

annars ar ni jatte valkommna hem till mig om det skulle vara lattare med tider osv.... vi bor i sandyford ( sa det ar inte mycket langre an imagionosity) 

• Tesselein

Vi kan klamma in ett besok pa Imaginosity, brukar inte vara nagra problem med att skjuta pa sovtiderna om det vankas lek och skoj.

:Lilla mej: Bor du i narheten av en lekpark eller nagot sa kanske det kan vara en idé, sa har vi nagonstans att ta vagen i fall det borjar osregna :)

• HappySus

Vi kanske kan ses hemma hos dig Lillamig? Tycker det låter som en bra idé om det känns ok att få hem såpass många...

• Tesselein

For min del var traffen valdigt lyckad, Ari sov som en stock hela natten! Det har typ hant tre ganger under det har aret, sa tusen tack tjejer! :)

• lilla mej

tack sjalva det var jatte trevligt...ska vi fixa en traff nasta vecka? vi kan alla dagar. Nagon mer som vill hanga pa?

• Tesselein

Jag traffas garna igen! Som det ser ut nu kan jag alla dagar utom tisdag. Hur ser det ut for er andra?

Svar på tråden Svenska mammor i dublin??