Abort borde vara förbjudet
Abort är mord anser jag... vill man inte ha barn så ha inte sex då!!!
LÅt inte ett liv gå förlorat bara för att du är självisk!
Abort är mord anser jag... vill man inte ha barn så ha inte sex då!!!
LÅt inte ett liv gå förlorat bara för att du är självisk!
INNAN de dör upplever de naturligtvis rädsla! Men när de väl ÄR döda vet de ju inte om det. Och vem av oss vet med säkerhet att ett foster inte känner smärta?
De flesta som tar sitt liv är ju inte friska och då anser jag att man missat att behandla den sjukdom de lider av. Friska människor vill nog ändå oftast leva.
Att kvinnor lever ojämställt i stora delar av världen och att de tvingas till sex som leder till barn de inte kan ta hand om är förstås ett problem. Men jag anser att man kan angripa det från andra håll, inte genom att döda oskyldiga ofödda barn. Problemet med att kvinnan är underställd mannen försvinner ju knappast om man ger kvinnan rätt till abort. Ge dem möjlighet att få ett preventivmedel som fungerar, utbilda flickor och ge kvinnor och män samma rätt till vård istället. HIV/AIDS ökar i världen som en följd av att kvinnan inte kan bestämma över sin kropp och det minskar ju inte precis heller bara för att aborter är tillåtet.
Nu är det ju inte så länge det är ett embryo. Ett foster utvecklas snabbt och vid lite senare aborter är det ingen som vet hur mycket smärta det känner. Dessutom vänder jag mig emot att man tar död på liv inte huruvida det känner smärta eller inte, även om det naturligtvis skulle göra det hela ännu värre.
Som jag skrev så är smärtan underordnad släckandet av liv.