Har gjort två snitt. Ett akutsnitt augusti 2003 och ett planerat dec 2009
Hur kändes det under snittet, gjorde det ont?
Kände inget alls, däremot tog bedövningen för högt så jag kunde tillsist inte känna min andning, det var läskigt. kräktes pga blodtrycksfall. Ja det gjorde ont. De lyckades aldrig bedöva en punkt på magen och fick akutsöva mig i sju minuter tills de hade plockat ut bebisen och kunde ge starkare grejer, blev aldrig helt smärtfri.
Hur ont hade du efter snittet, och hur länge hade du ont?
Typ inte alls. Visst lite öm och lite svårt att komma upp men sådär superont gjorde det aldrig. På uppvak fick de pumpa in allt de hade och trots det hade jag ont. Hade ont i ca 1½ dygn tills en BM noterade att jag fått en allergisk reaktion mot sårtejpen. När den byttes blev jag helt smärtfri. Hade dock en speciell typ av smärtlindirng som inte används i vanliga fall.
Hur länge fick du gå på smärtstillande?
En vecka med alvedon, mest för att läkaren sa att jag skulle använda dem. Tre dygn pga ärret, men 2 veckor pga spinalhuvudvärk.
Hur stort är ärret, och hur ser /såg det ut efter några månader?
Ca 10 cm, helt blekt, fint, syns knappt. Cohen-ärr så det sitter nån cm ovanför hårkanten. Vet du inte att det finns lär du inte se det. Ca 10 cm, snett sitter 1 cm ovanför det gamla ärret i ena änden och 3 cm ovanför i andra änden. Tunnt, rött, men lär med tiden blekna lika mycket som det andra.