Vad sägs om Findus?
Findus, kan man heta det? Eller tänker man bara på snabbmat eller katten i pettson och findus? Vi gillar namnet men vill inte att vårt barn ska få taskiga kommentarer över sitt namn.
Så vad tycker ni? Blir vi totalsågade?
Findus, kan man heta det? Eller tänker man bara på snabbmat eller katten i pettson och findus? Vi gillar namnet men vill inte att vårt barn ska få taskiga kommentarer över sitt namn.
Så vad tycker ni? Blir vi totalsågade?
Jag skulle personligen aldrig välja det namnet, inget fint och alldeles för mycket mat när jag tänker på det.
Är det enda valet ni kommer på? Vill man chansa och riskera att barnet får problem...? Jag skulle inte göra det. Hellre nåt vanligt isf än att barnet blir retat.
Saga är väl inget toapapper, det heter väl Serla? I vilket fall så är Saga ett riktigt namn från början vilket inte Findus är. Jag skulle lika gärna döpa ett barn till Wettex, Findus, KappAhl eller Lindex...
Jo, fiskgratäng o Pettson, tyvärr. Går bort för mig.
men oj förlåt, inte meningen att den skulle bli så STOR :)
Det var hemskt vad alla här äter färdigmat! Mina ungar heter Niels och Findus, det må vara kattnamn, men Lukas är ju ett hästnamn och det heter var och varannan unge. Maja är ett kattnamn och det ligger väl också typ högst på listan över tjejnamn. Sen finns det faktiskt barn som heter Buster och Sixten också och det låter ju som små taxar. Jag tycker att de flesta namn är fina. Så fort man träffat en bebis som heter Torkel så ser man ju en bebis som heter Torkel och inte längre en gubbe framför sig när man hör namnet.
Jättesött! Alla tummar upp för Findus!
Min barndomskatt hette Findus så det går totalbort för min del. För övrigt så tycker jag att själva namnet Findus är vackert!
Hur gick det , blev det någon IFndus?
Jag har en 23årig son som heter det
Jag stött på en!!
Som knorra och sa det kan man väl inte heta,
Och då var han så gott som nyfödd.
Det som märkts av är att många
Har sagt Felix istället för findus
När man träffat nya människor.
S