• mausi2008

    Handla inte hos Campadre!

    Hej alla!

    Jag har för flera veckor sedan handlat julklappar hos företaget Campadre www.campadre.se. Jag tycker att de har ett jätteroligt koncept och fina grejor. Jag har faktiskt varit inne nästan dagligen för att titta på de nya kampanjerna. MEN: nu är jag riktigt irriterad på detta företag och vill tipsa er om att INTE handla där.
    Jag har nämligen fortfarande inte sett röken av varorna som skulle (enligt Campadres info vid köptillfället) levereras för mer än 10 dagar sedan och det värsta av allt är att kundtjänsten ej går att nå via telefon, dvs. inget nummer finns angivet. Jag har alltså istället mailat dit för snart 1 vecka sedan och det enda svaret jag har fått (efter 4 dygn) "tack för ditt mail, för tillfället har vi mycket att göra. Vi hör av oss snå snart vi kan". Otroligt oseriöst tycker jag!

    Jag skulle behöva få mina saker senast på fredag då vi reser bort över jul och ja, förseningar kan hända men: att det inte finns ett tefefonnummer till kundtjänst så att man faktsikt kan få hjälp med information/spåra sitt paket är oacceptabelt och riktigt oseriöst och att kundtjänsten efter en veckas tid ännu inte hört av sig gör mig riktigt arg.
    Jag känner mig blåst oavsett om varorna kommer att komma så småningom eller ej, som julklappar kan jag i vilket fall inte använda de till.

    Jag är faktiskt lika mycket irriterad på mig själv som har slarvat med att kolla upp sidan noga: Organisationsnummer och ett telefonnummer SKA alltid finns på en hemsida till ett seriöst företag.

    Hos Campadre har jag nog handlat för första och sista gången.
    Finns det någon här som har haft otur med detta företag?

  • Svar på tråden Handla inte hos Campadre!
  • Linda1976

    Har handlat där några ggr - alltid funkat fint.


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Ebba42

    Jag har returnerat en vara efter deras anvisningar men nu har jag fått en påminnelsefaktura på samma vara. De uppger inget telefonnummer till kundtjänst  - numret på Eniro tutar upptaget hela tiden. Jag har mailat två ggr utan att få svar. Jag har handlat flera gånger av dem vilket har funkat bra, men det är första gången jag returnerar något och det verkar inte fungera alls.

  • Campadre

    Hejsan

    För och främst är det väldigt tråkigt att du inte fått din beställning. Det är vi givetvis väldigt ledsna för. Problemet var att vi innan jul inte fick alla varor från två av våra leverantörer vilket drabbade våra kunder. Det är givetvis vårt ansvar att se till att komma ut med den informationen och se till att våra kunder alltid får den bästa servicen och arbetar just nu på att se till att våra rutiner får sådana här händelser är mycket bättre och effektivare i framtiden.

    Om du går in på länken nedan så kan du läsa mer om det som inträffade samt att du och alla anda som drabbades av dessa kampanjer som det blev strul med har möjlighet att få kompensation.

    http://campadre.com/press/press-releases/delivery-issues/

    Vi ber återigen om ursäkt för att vi inte fick ut vissa av våra leveranser i tid men arbetar hårt på att se till att detta inte återupprepas.

    Mvh
    Campadre

  • Hannah76
    Campadre skrev 2011-01-07 12:00:42 följande:

    Hejsan

    För och främst är det väldigt tråkigt att du inte fått din beställning. Det är vi givetvis väldigt ledsna för. Problemet var att vi innan jul inte fick alla varor från två av våra leverantörer vilket drabbade våra kunder. Det är givetvis vårt ansvar att se till att komma ut med den informationen och se till att våra kunder alltid får den bästa servicen och arbetar just nu på att se till att våra rutiner får sådana här händelser är mycket bättre och effektivare i framtiden.

    Om du går in på länken nedan så kan du läsa mer om det som inträffade samt att du och alla anda som drabbades av dessa kampanjer som det blev strul med har möjlighet att få kompensation.

    campadre.com/press/press-releases/delivery-is.../

    Vi ber återigen om ursäkt för att vi inte fick ut vissa av våra leveranser i tid men arbetar hårt på att se till att detta inte återupprepas.

    Mvh
    Campadre


    Ni verkar ha mycket problem? Och ofta?
  • Frusna flickan

    Jag ahr haft samam problem och massa andra. Jag har gjort en reklamation/retur och ännu inte fått pengarna osm jag så väl behöver. MORR! Och nej det går inte att ringa och jag har också fått svar efter en vecka att "vi har ditt mail" och sedan efter ännu längre tid svar å mailet. Jag meddelade före jul om min reklamation. Fick mailsvar efter mer än över en vecka med "returkod" och meddelande om att de skulle skicka returlapp. Det tog en vecka innan den kom. Sedan skickade jag tillbaka paketet dagens efter och pengarna för förskottsbetalningen jag gjort har jag ännu inte fått. Jag känner mig skitbesviken, särkilt eftersom jag trots problemen är en trogen kund sedan länge. Får jag inte pengarna i början på veckan anmäler jag företaget. Jag har ingen lust att bli av med ellerligga ute med tusentals kronor nu i juletider. De har fått mitt paket i retur sedan länge.

    Jag uppmanar också alla att inte handla. De har alltid strul även om det nu runt jul är extremt.

    Beträffande skokärtongen och liknande står det i anvisningarna att lådan inte får användas som emballage eftersom den ska säljas vidare och alltså måste vara orörd så amn måste paketera in den. Just detta tycker jag är helt normalt eftersom det funkar så på de flesta ställen och även i vanliga butiker. Men alla andra jag har pratat med har haft problem med Campadre på ett eller annat sätt.

    Och ja, det är helt bedrövligt att det inte går att ringa.


  • maruttan
    Frusna flickan skrev 2011-01-07 19:43:42 följande:
    Jag ahr haft samam problem och massa andra. Jag har gjort en reklamation/retur och ännu inte fått pengarna osm jag så väl behöver. MORR! Och nej det går inte att ringa och jag har också fått svar efter en vecka att "vi har ditt mail" och sedan efter ännu längre tid svar å mailet. Jag meddelade före jul om min reklamation. Fick mailsvar efter mer än över en vecka med "returkod" och meddelande om att de skulle skicka returlapp. Det tog en vecka innan den kom. Sedan skickade jag tillbaka paketet dagens efter och pengarna för förskottsbetalningen jag gjort har jag ännu inte fått. Jag känner mig skitbesviken, särkilt eftersom jag trots problemen är en trogen kund sedan länge. Får jag inte pengarna i början på veckan anmäler jag företaget. Jag har ingen lust att bli av med ellerligga ute med tusentals kronor nu i juletider. De har fått mitt paket i retur sedan länge.

    Jag uppmanar också alla att inte handla. De har alltid strul även om det nu runt jul är extremt.

    Beträffande skokärtongen och liknande står det i anvisningarna att lådan inte får användas som emballage eftersom den ska säljas vidare och alltså måste vara orörd så amn måste paketera in den. Just detta tycker jag är helt normalt eftersom det funkar så på de flesta ställen och även i vanliga butiker. Men alla andra jag har pratat med har haft problem med Campadre på ett eller annat sätt.

    Och ja, det är helt bedrövligt att det inte går att ringa.
    Mycket möjligt att det stod i anvisningarna...jag läste tyvärr inte så noga =(

    Jag köpte 2 par stövlar av dem när de hade kampanj på Hunters och leverans skulle vara ca den 10 December. Mailade dem i  början på veckan eftersom inga stövlar dykt upp, inget mailsvar har jag fått men däremot så hade jag fått en avisering på paket från dem idag.
    Urusel information skulle jag vija säga att det företaget har!!!
  • Frusna flickan
    maruttan skrev 2011-01-07 19:47:37 följande:
    Mycket möjligt att det stod i anvisningarna...jag läste tyvärr inte så noga =(

    Jag köpte 2 par stövlar av dem när de hade kampanj på Hunters och leverans skulle vara ca den 10 December. Mailade dem i  början på veckan eftersom inga stövlar dykt upp, inget mailsvar har jag fått men däremot så hade jag fått en avisering på paket från dem idag.
    Urusel information skulle jag vija säga att det företaget har!!!
    Ja verkligen. Så himla trist! Men de har ju helt oemotständliga saker ibland tyvärr.. Hoppas att du fått rätt stövlar nu (man kan ju aldrig så noga veta) och att de passar. Annars vet du ju i alla fall hur du ska returnera dem nu
  • Jagbyttenick

    Jag har beställt varor två gånger och den ena gången fick jag bara den ena saken jag beställt utan besked om när den andra skulle komma.
    Jag mailade kundtjänst och fick svar efter ett par dagar med datum då det skulle komma. Det kom precis den dagen, men var ju dock en vecka försenat. Annars tycker jag de har bra saker och är nöjd för övrigt.


    You can't write if you can't relate
  • DetVackrasteSomFinns

    När jag  började handla där så  funkade allt perfa! Snabb leverans MED telefonummer där dom hade kunnig personal.

    Jag har alltid fått mina varor om än dock lite sent nu under jultider med dålig info över mail så det har vart lite frustrerande.
    Endast en gång har dom missat en vara som tydligen var slut hos leverantören där dom inte har kompenserat mig särskillt bra.

    Det verkar som Campadre har tagit sig lite vatten över huvudet och dragit in på sin service.

    Tråkigt, det som började så bra!

  • mausi2008

    Hej alla!

    Intressant att höra hur det gick för er!
    Jag fick ju mina saker till slut - dock med hela 3 veckor försening så tyvärr kunde jag inte ge bort det som julklapp som planerat. Jag fick en stor del av varorna dock inte allt- några saker hade tagit slut.
    Varorna var fina men på det hela känner jag mig fortfarande missnöjd och tror inte att jag kommer att beställa fler gånger. Kundservice verkar vara i stort sett obefintligt - oacceptabelt att man inte kan ringa Campadre och att det ska dröja nästan 2 veckor (!!!) tills jag fick svar på mitt mail. Intressant att Campadre hör av sig ganska direkt - och med bättre information- i detta "klagomålstråd", men att de struntade i mina klagomål som enskild kund per mail.
    Ja, jag vet inte hur det blir med fler beställningar...kanske i sådana fall när leveransdatum VREKLIGEN inte spelar någon roll. I mitt fall fick jag sammanlagt vänta i nästan 6 veckor på leverans - och det funkar INTE för min del.

  • maruttan

    Väntar fortfarande på svar på mitt mail, men det har ju "bara" gått 5 dagar så då får jag vänta lite till kanske! ;- )


  • Trixa 2017

    Samma sak för mig vet du. Jag har beställt & betalat mina varor för 6 v sedan ingenting har levererats. Jag är skit förbannad, har aldrig vart med om något liknande. De går ej att kontakta per telefon & de svarar efter några dagar på mail & beklagar bristande kommunikation ????

    De är företaget som skall kontakta köparen om inte varorna håller leverans datum !!!!

    Fullständigt opålitligt företag !!!

    Varnar er för att handla !!

    Har avbeställt min order nu eftersom det var julklappar. Insåg att de aldrig kommer att dyka upp. Nästa fråga blir hur lång tid det kommer att ta innan de betalar tillbaks summan på min order. Tror jag skall göra en polisanmälan gällande Campadre så här får det inte gå till !

  • H 143

    Om ni betalar via klarna, tänk på att man kan få hjälp via dem/att förfallodatum kan förskjutas

  • Sivan2

    Jag har handlat flera gånger på Campadre och det har aldrig strulat , beställde en väska såg att det var lång leverans till den skulle komma, brukar vänta tills de har fri frakt för det dyker upp lite då och då

  • felix le chat

    Handlade där förra året. Katastrof.  Undvik.
    Leveranstid 15 dagar och att få tillbaka pengar efter retur tog
    nästan en månad.
    Ehandelsbolag som inte vill prata med sina kunder eller svara på mail
    är snart historia. 

Svar på tråden Handla inte hos Campadre!