• CoolJen

Välja kön på barnet?

Om det var så enkelt som att bara trycka på en knapp för att få välja ifall det blir en pojke el flicka när ni blivit gravida, skulle du då välja kön på bebisen?

Om ja, vad skulle du valt just nu och varför?
    Skulle du även vilja välja hur många foster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja kön på barnet?
  • snappi81

Både ja och nej.. Innan har jag inte brytt mig om om jag skulle få välja nu så skulle jag välja en flicka, vi har redan 2 underbara pojkar och det skulle va kul med en liten tjej!

Linus 070808 Lucas 090707
  • piiiinkcat
    puss skrev 2011-01-17 10:15:51 följande:
    har folk inte rätt att önska sig anser du?
    Önska sig är ju en helt annan sak... 
  • Kyanita
    puss skrev 2011-01-17 10:15:51 följande:
    har folk inte rätt att önska sig anser du?
    Jo då men kan ju se ett problem med det när många kulturer bara vill ha pojkar.
    Oleanna skrev 2011-01-17 10:16:41 följande:
    Vad tycker du är medicinskt berättigat??
    När det innebär lidande/ död för barnet.
  • puss
    piiiinkcat skrev 2011-01-17 10:18:42 följande:
    Önska sig är ju en helt annan sak... 
    ok tack, men jag önskade svar från nån annan.
    up yours
  • piiiinkcat

Jag har en av varje så jag är öjd. Har aldrig brytt mig speciellt mycket om vilket kön det blir. Men har stört mig något otroligt på föräldrar som går å tjatar om sina bebisar i magen och hur besvikna de blir när de fått veta vad de väntar. Det är ju något som är allvarligt fel när man skaffar barn bara för att få ett visst kön.

• puss
    piiiinkcat skrev 2011-01-17 10:24:38 följande:
    Jag har en av varje så jag är öjd. Har aldrig brytt mig speciellt mycket om vilket kön det blir. Men har stört mig något otroligt på föräldrar som går å tjatar om sina bebisar i magen och hur besvikna de blir när de fått veta vad de väntar. Det är ju något som är allvarligt fel när man skaffar barn bara för att få ett visst kön.
    men så bra om de hade kunnat välja då. eller är du bara missunsam? vad stör det dig om folk får välja?
    up yours
  • puffen2009

Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag har tre pojkar och jag misstänker att de flesta runt omkring mig skulle tro att vi bara vill ha en till för att försöka få en flicka. Men att helt bestämma att den kommande bebisen ska vara en flicka känns konstigt. Som att mina tre grabbar inte riktigt duger eftersom när jag kan välja väljer jag en annan "sort".

• piiiinkcat
    puss skrev 2011-01-17 10:26:20 följande:
    men så bra om de hade kunnat välja då. eller är du bara missunsam? vad stör det dig om folk får välja?
    Det är ju inte naturligt för det första.
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • puss
    piiiinkcat skrev 2011-01-17 10:33:21 följande:
    nähä? måste det vara naturligt? ivf, är det naturligt? bedövning vid förlossningen, är det naturligt?
    up yours
  • puss
    piiiinkcat skrev 2011-01-17 10:33:21 följande:
    Kräks
    saker KAN vara bra fast de inte är "natuliga".
    på vilket vis är "det är ju inte natrurligt" ett argument?
    up yours
  • vampyria2
    puss skrev 2011-01-17 10:12:20 följande:
    då hade du ju fått en dotter isället, som du säkert hade älskat precis lika mycket.
    Jaa helt klart hade jag gjort det men jag hade aldrig fått uppleva hur det är att ha en son, då hade jag ju inte vetat vad jag hade gått miste om men nu med facit i handen är jag glad över att han är just en pojke Drömmer
  • puss
    vampyria2 skrev 2011-01-17 10:51:43 följande:
    Jaa helt klart hade jag gjort det men jag hade aldrig fått uppleva hur det är att ha en son, då hade jag ju inte vetat vad jag hade gått miste om men nu med facit i handen är jag glad över att han är just en pojke Drömmer
    ja
    vi får alltid de bästa barnen.
    up yours
  • vampyria2
    puss skrev 2011-01-17 11:47:12 följande:
    ja
    vi får alltid de bästa barnen.
    *nickar* Så är det helt klart
Svar på tråden Välja kön på barnet?