• Love family

namn påhitta tråden

Hej, här tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra påhittade namn och kanske klura på nya under tiden. Diskutera dom. Tråden är för oss som struntar i den såkallade WT trenden och tycker om "nya" namn och mixtra med namn. Häng på, jag tror vi kommer ha kul och få nya namn tips :)

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:21
    När vi hittar på nya namn så behöver vi inte tycka dom är fina. smaken är ju som baken så det finns kanske några namn som någon faller för. så inspireras och och skapa nya namn...ville bara tillägga det:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:34
    www.scb.se/default____30.aspx

senaste där man kan se om någon i sverige heter det namn man kommer på och vill kolla upp det:)
  • Svar på tråden namn påhitta tråden
  • estrella81
    Familjenärlivet skrev 2011-01-23 00:12:39 följande:
    Midvinia
    Minda
    Vindra
    Pellica
    Emianna
    Nendla

Ribob
    Lundomax
    Vilmond
    Neblix
    Axfrid
    Silvro

Bara hittat på.  Kanske de redan finns, vet ej. Ett  försök i alla fall! :)
    VILMOND låter ju bara så vackert.... ska ha det i åtanke om vi får en tredje son.... dock heter de andra Albin och Robin så kanske inte passar men sååå fint!!!
  • hjärterum
    Familjenärlivet skrev 2011-01-23 00:12:39 följande:
    Midvinia
    Minda
    Vindra
    Pellica
    Emianna
    Nendla

Ribob
    Lundomax
    Vilmond
    Neblix
    Axfrid
    Silvro

Bara hittat på.  Kanske de redan finns, vet ej. Ett  försök i alla fall! :)
    Minda är ett namn.
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Flickmamma

Väntar du en dotter så kan hon bli ensam om att heta Svea-Lisa eller Emma-Lova eller Aisha-Hanna

• DenNamnbitne
    astro skrev 2011-01-24 02:12:57 följande:
    Gunina
    Lottamara
    Theodorakel
    Jonnancy
    Emmabel

Alfredwin
    Stenar
    Thomassar
    Runestor 
    Stefandreas 
    Men Stenar är ett jättegammalt nordiskt namn så det var du inte först med. Men de andra var nya och spännande med kombinationer av andra namn
  • xxoxxo
    Kerubmamman skrev 2011-01-21 11:33:13 följande:
    Mitt kusinbarn heter Lumi, det är finska och betyder snö. (Uttalas Lomi, båda vokalerna är korta)
    Nu är det här namnet inte påhittat enligt trådens regler eftersom det finns personer som heter Lumi i Sverige och i Finland. Men ett tips till er som vill hitta på namn är att ta ett ord med fin betydelse på svenska och översätta till andra språk för att ev hitta ett ord som klingar fint och inte finns hos scb.
    Jag var såå inne på att döpa min framtida dotter till Lumi.. =) Har inte hört nån annan tidigare som tagit upp det namnet..
  • Familjenärlivet
    estrella81 skrev 2011-01-23 00:46:29 följande:
    VILMOND låter ju bara så vackert.... ska ha det i åtanke om vi får en tredje son.... dock heter de andra Albin och Robin så kanske inte passar men sååå fint!!!
    Ja det låter vackert!

Ha ha, Lundomax däremot låter mest som något hälsokostpreparat...
  • SweetSandy
    hjärterum skrev 2011-01-23 09:25:05 följande:
    Minda är ett namn.
    Min systers dotter heter Melinda o kallas för Minda. Fiiint
  • vildljus

Hejhopp! Nu kanske de här redan kommits på, i så fall ber jag om ursäkt för det är inte meningen att sno dem. Kanske nån hittar nåt namn här... Cool

Pojknamn

Zachandreas
    Carlfred
    Jondré
    Waldemax

Flicknamn
    Azalea
    Magnolia
    Zinnia
    Capella

• CallGirl
    vildljus skrev 2011-02-03 14:20:57 följande:
    Hejhopp! Nu kanske de här redan kommits på, i så fall ber jag om ursäkt för det är inte meningen att sno dem. Kanske nån hittar nåt namn här... Cool

Pojknamn
    Zachandreas
    Carlfred
    Jondré
    Waldemax

Flicknamn
    Azalea
    Magnolia
    Zinnia
    Capella
    Samtliga flicknamn existerar redan
Svar på tråden namn påhitta tråden