• Mymemlan

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Eftersom vi skriver så mycket så blir det en himlans massa sidor, så det blir svårt att gå tillbaka och söka, så jag startar en ny tråd!

    Dom flesta bebisarna har passerat ett år nu och blivit barn (herregud!) så vi tar en ny tråd helt enkelt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 20:10
    Våran träff&fika tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m55095043.html

  • Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!
  • herzelid
    sok skrev 2011-09-17 20:58:41 följande:
    Carro, okej! Skönt det går så bra m dagis. Hilda är eg heltid men är typ 8, max 20 timmar i veckan...det blir inte mer då vi jobbar som vi gör. Men det är skönt då de trivs på dagis!
    Okej, ja Neo är bara 15 timmar/vecka eftersom David är sjukskriven och jag typ bara jobbar eftermiddagar. Men då betalar vi för heltid... helt sjukt! Vi ansökte om 15 timmar men barnomsorgen ringde upp och sa att man måste antingen vara föräldraledig eller arbetssökande för att få betala "15 timmars taxan". Och vi VILL ju inte ha honom så mycket mer än 15-20 timmar i veckan.. jag tycker det är helt sjukt att man inte får välja..

    Dock ska vi börja öka Neos tid nu till 20 timmar ist eftersom David eventuellt börjar jobba nu i slutet av sep, lika bra så att man får lite valuta för pengarna, 15 timmar känns nästan lite lite då han trivs så mycket där, han blir ju jätte glad då man säger att vi ska till dagis på mornarna men han hinner som ändå glömma bort rutinerna på tisdagsmornarna. Neo är ju ett sådant barn att han ska ha en leksak i varje hand då han lämnar hemmet, helst bilar! Men då vi ska till dagis så har vi försökt få honom att förstå att leksaker har man inte med sig till dagis och han förstår det onsdagar och torsdagar (för då har vi redan tagit en diskussion tisdagsmorgonen). Han skriker hela vägen till dagis för att man lämnade leksakerna hemma..