• Anonym (TS)

Skulle du helst dela omklädningsrum med en flata eller en bög?

De alternativ som inte finns kan ni helt enkelt inte rösta på. Så rösta på det som passar bäst =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 15:03
    bisexuella får rösta som att de är gay =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 20:24
    Folk tycker tydligen att man ska ha en anledning att starta omröstningar =)

Det började som en diskussion om heterosexuella tycker det är jobbigt att dela omklädningsrum med homosexuella. Och sen vidare till om straighta helst skulle dela med en flata eller en bög. Om det ligger mer i det än sexualiteten. Jag tyckte frågeställningen var intressant och gjorde en omröstning =)

För mig är det intressant att veta om kvinnor stör sig på att ha med mig i omklädningsrummet. Även om jag varken glor eller raggar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-23 20:47
    Omröstning om huruvida det stör folk alls att dela omklädningsrum med homosexuella.
    www.familjeliv.se/Forum-9-280/m56884489.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du helst dela omklädningsrum med en flata eller en bög?
  • Trollet Ludenben
    Add3 skrev 2011-01-23 17:36:50 följande:
    Tja, till att börja med: utan en problematiserande frågeställning, varför är det intressant vem man vill dela omklädningsrum med? Vad har det för intresse för dig? För andra? För någon?
    men vad har alla andra omröstningar för intresse för folk?? Vilken glass man gillar bäst, vad, vad man har på pannkakor, vilken ersättning man ger, vad man röstar politiskt... detta är väl en fråga som alla andra??
    Älskade ungar
  • sahara sahara
    Anonym (Flatan) skrev 2011-01-23 17:00:48 följande:
    Jag är straight tjej och skulle hellre dela omklädningsrum med en flata. = 32% röstat på det.

Intressant svar hur kommer detta sig tjejer?

Själv rösta jag att jag är flata och bryr mig inte ett jota med vem jg delar omklädningsrum med. Om jag nu måste dela med någon.
    Jag tror att det kommer sig av att man vill dela omklädningsrum med andra kvinnor - oavsett sexuell läggning. Eftersom det inte fanns med som alternativ så är "med en flata" det som kommer närmast.

Jag är flata, och måste jag välja mellan att byta om med en bög och med en heterokille hade jag valt bögen, men jag föredrar enkönade omklädningsrum. Ergo röstade jag "med en straight tjej". Det betyder inte att jag inte vill dela omklädningsrum med andra flator.
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Anonym (TS)
    sahara sahara skrev 2011-01-23 18:50:28 följande:
    Jag tror att det kommer sig av att man vill dela omklädningsrum med andra kvinnor - oavsett sexuell läggning. Eftersom det inte fanns med som alternativ så är "med en flata" det som kommer närmast.

Jag är flata, och måste jag välja mellan att byta om med en bög och med en heterokille hade jag valt bögen, men jag föredrar enkönade omklädningsrum. Ergo röstade jag "med en straight tjej". Det betyder inte att jag inte vill dela omklädningsrum med andra flator.
    Kanske borde skrivit nåt annat som alternativ där. Typ bara tjejer. Men huvudfrågan var egentligen riktad till straighta eftersom det blir mer invecklade alternativ för homosexuella.
  • Itzumo

Jag är hetro och jag delar redan mitt omklädningsrum (på jobbet) med både tjejer och killar. Jag vet dock inte om någon är något annat än hetro men jag bryr mig inte så mycket om det...

♥Ella 2009-02-13♥ *~*~* ♥BF 2011-05-15♥ Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • lövet2

Jag är straight tjej och skulle helst dela omklädningrum med en bög. Känns självklart för mig ...

• Mei
    Anonym (TS) skrev 2011-01-23 18:00:38 följande:
    Men skulle du ragga upp nån i ett omklädningsrum? =)
    Absolut inte under några som helst omständigheter!! Jag raggar inte på tjejer alls. Jag kollar inte in tjejer i omklädningsrummet heller. Usch, det kanske lät så  Jag tycker man ska respektera folks privata sfär och i omklädningsrum blir det extra viktigt att inte hålla på och kolla in folk.  Menade mer på fantasiplanet.

Kollar in någon enstaka tjej ibland som jag tycker är attraktiv. Men det brukra vara i andra sammanhang. Hade en föreläsare en gång som var grymt attraktiv på alla möjliga sätt. Hade hon varit inne på tjejer och raggat på mig så hade jag gärna testat och sett hur långt jag kunde gå utan att vara oärlig mot henne eller mig.
  • Mei
    Anonym (TS) skrev 2011-01-23 19:05:26 följande:
    Kanske borde skrivit nåt annat som alternativ där. Typ bara tjejer. Men huvudfrågan var egentligen riktad till straighta eftersom det blir mer invecklade alternativ för homosexuella.
    Jaha, shit jag tänkte att alternativet bryr mig inte ändå var ett tjejomklädningsrum. Jaja, det spelar inte så stor roll men jag är nog inte så bekväm med omklädningsrum med både män och kvinnor. Så då skulle det väl vara med  flator i första hand, bögar i andra och straighta män som sista alternativ.  
  • Cornellia

Jag har aldrig funderat på saken närmare, men spontant känns det mest naturligt att dela omklädningsrum med tjejer, oavsett om dom är homo eller hetro.

• mum27

För mej spelar det ingen roll. Vi ska byta om tillsammans knappast ha sex ???

• Anonym (TS)
    Mei skrev 2011-01-23 19:53:26 följande:
    Absolut inte under några som helst omständigheter!! Jag raggar inte på tjejer alls. Jag kollar inte in tjejer i omklädningsrummet heller. Usch, det kanske lät så  Jag tycker man ska respektera folks privata sfär och i omklädningsrum blir det extra viktigt att inte hålla på och kolla in folk.  Menade mer på fantasiplanet.

Kollar in någon enstaka tjej ibland som jag tycker är attraktiv. Men det brukra vara i andra sammanhang. Hade en föreläsare en gång som var grymt attraktiv på alla möjliga sätt. Hade hon varit inne på tjejer och raggat på mig så hade jag gärna testat och sett hur långt jag kunde gå utan att vara oärlig mot henne eller mig.
    Nej det trodde jag inte heller. Ville bara poängtera att även om man är gay så är omklädningsrum knappast ett raggningsställe för de flesta =)
  • Gung Ho
    Trollet Ludenben skrev 2011-01-23 18:06:59 följande:
    men vad har alla andra omröstningar för intresse för folk?? Vilken glass man gillar bäst, vad, vad man har på pannkakor, vilken ersättning man ger, vad man röstar politiskt... detta är väl en fråga som alla andra??
    Om du inte kan se skillnad på frågor kring glass och frågor kring folks relation till homosexualitet så vet jag inte riktigt var jag skall börja.....
    Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Gung Ho
    Anonym (TS) skrev 2011-01-23 17:59:25 följande:
    Det började som en dikussion om heterosexuella tycker det är jobbigt att dela omklädningsrum med homosexuella. Och sen vidare till om straighta helst skulle dela med en flata eller en bög. Om det ligger mer i det än sexualiteten. Jag tyckte frågeställningen var intressant och gjorde en omröstning =)

För mig är det intressant att veta om kvinnor stör sig på att ha med mig i omklädningsrummet. Även om jag varken glor eller raggar...
    Ah, trådstarten förmedlar inte den informationen över huvud taget. Det är bara en (till synes menlös) omröstning utan någon som helst kontext. Du kanske skall lägga till det du skriver ovan som en tilläggskommentar i TS.
    Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Gung Ho
    Trollet Ludenben skrev 2011-01-23 18:06:59 följande:
    Dessutom framgår det ju ovan att det inte bara är en omröstning utan syfte, TS hade bara inte lagt in det i trådstarten.
  • Binary

Vad har personens sexualitet för betydelse? Om en gaykille skulle se mig och tycka att jag var snygg skulle jag ta det som en komplimang, även om jag själv inte svänger åt det hållet (hålet?)

Jag tvekar rätt väldigt extremt jädra mycket på att bara för att en gay kille/tjej tycker att du är snygg, att denn* kommer att våldta dig i omklädningsrummet bara för den sakens skull

• Anonym (TS)
    Binary skrev 2011-01-23 22:50:32 följande:
    Vad har personens sexualitet för betydelse? Om en gaykille skulle se mig och tycka att jag var snygg skulle jag ta det som en komplimang, även om jag själv inte svänger åt det hållet (hålet?)

Jag tvekar rätt väldigt extremt jädra mycket på att bara för att en gay kille/tjej tycker att du är snygg, att denn* kommer att våldta dig i omklädningsrummet bara för den sakens skull
    Ja precis. =)
  • Anonym (chris rock)
    Binary skrev 2011-01-23 22:50:32 följande:

Men vilken överdrift?! Våldta???? Hur kom du fram till att vi snackar om att våldta någon.... annars är det här är ju samma resonemang som jag snackat om innan. Om gaykillen kollar in dig i duschen då ska du som man tycka det är skitnajs och bli smickrad. Men om en snubbe står i duschen hos tjejerna och kollar in dem då är han värsta pervot och tjejerna har all rätt att tycka att de blir ofredade. Bara jag som ser värsta hyckleriet här? I bägge fallen är det en snubbe som kollar in könet han attraheras av. I det ena är det skitbra kanske bästa grejen som någonsin fucking hänt. I det andra så är det jail time för pervot som uppföljning för alla sexualförbrytare... bullshit! Only on Familjeliv.... suck...
  • Bling1975

Jag föredrar omklädningsrum för bara tjejer, vilken sexuell läggning de har struntar jag i.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Skulle du helst dela omklädningsrum med en flata eller en bög?