• Anonym (Ledsen)

Jag lämnar snart min man!

Vi har varit tillsammans i 10mån, gifta i 1mån och väntar vår första lilla knodde.
    (Nu handlar inte denna tråden om att Ni anser att vi haft bråttom!)

Saken är den att min man vill inte ha sex med mig, alls. Han säger alltid att han inte är kåt och jag får aldrig möjligheten att ens försöka göra honom kåt.
    Försöker överraska med avsugningar när han sover och liknande men ingenting funkar.
    För ett tag sen satt jag vid hans dator och skulle skriva in namnet på en blogg och då dyker det upp en länk som hette: Samantha - the spermcontainer.
    Jag är tvungen att gå in där o kolla, där ligger en smal! blond tjej och blir tagen i diverse hål och frågar killen om han vill använda henne som en sperma container? Jaha, är det detta som uppfattas som sexigt så har jag nog missat en del.
    Till saken hör också att min man gillar kraftiga tjejer, men för ett tag sedan sa han till mig att jag blivit lite för stor o min värld gick sönder eftersom nu är jag gravid o kommer bli ännu större.
    Även då att han tittar på porr med smala tjejer men påstår att han inte runkar till o därför är det skillnad.
    Jag bryr mig inte ett dugg om att han tittar på porr egentligen, det är inte det saken gäller: Det är att han gör det bakom ryggen på mig o är oärlig om det o inte vill ha sex med mig men att titta på det där funkar tydligen.
    Jag är rädd och ledsen.
    Hur hade ni känt er?

• Svar på tråden Jag lämnar snart min man!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fågel79) skrev 2011-01-28 15:39:33 följande:
    På din fråga, -Hur hade ni känt er?

Jag hade kännt att han nog inte är rätt person för mig. Att han säger så till mig när jag är gravid!! Men hur och vad kan vi göra nu när vi ska ha barn?
    Parterapi och sådant kanske alltid låter fånigt när man nämner det men det kanske är något? 
    Ja lite så känns det ju, barnet är ändå viktigast.
    Parterapi har jag tänkt lite på, men som du säger, det kan låta lite fånigt o jag vet inte hur jag ska lägga fram det för honom?
  • Dominant

Äsch, man kan ju inte haka upp sig på minsta felsägning eller sticka så fort det knakar i fogarna, då kommer aldrig något förhållande fungera.

Sen vad man tänder på i teorin (såsom i tankarna eller på porr) är inte nödvändigtvis detsamma som vad man verkligen vill ha. Många kvinnor tänder exempelvis på tanken att bli våldtagna men få skulle nog vilja bli det om situationen verkligen inträffade.

Precis som väldigt många kvinnor tappar sexlusten när de är gravida (och mannen då givetvis ska visa full förståelse) så kan män tappa lusten då kvinnan är gravid (på grund av formen eller att barnet är så nära eller annat), varför inte kvinnan ska visa samma förståelse då har jag väldigt svårt att se.

• Anonym (Ledsen)
    Dominant skrev 2011-01-28 16:47:54 följande:
    Äsch, man kan ju inte haka upp sig på minsta felsägning eller sticka så fort det knakar i fogarna, då kommer aldrig något förhållande fungera.

Sen vad man tänder på i teorin (såsom i tankarna eller på porr) är inte nödvändigtvis detsamma som vad man verkligen vill ha. Många kvinnor tänder exempelvis på tanken att bli våldtagna men få skulle nog vilja bli det om situationen verkligen inträffade.

Precis som väldigt många kvinnor tappar sexlusten när de är gravida (och mannen då givetvis ska visa full förståelse) så kan män tappa lusten då kvinnan är gravid (på grund av formen eller att barnet är så nära eller annat), varför inte kvinnan ska visa samma förståelse då har jag väldigt svårt att se.
    Jo men detta började innan jag blev gravid.
  • Dominant
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-01-28 17:34:32 följande:
    Jo men detta började innan jag blev gravid.
    Lusten kommer och går även annars också. Det kan ju vara så att han börjat tända på lite grövre sex annars och att han inte får ut någon av vaniljsexet men det är bara spekulationer.

Säg att du känner för att börja experimentera med vad som helst och fråga honom om det inte är något nytt han skulle vilja prova med dig.
  • Anonym (Ledsen)
    Dominant skrev 2011-01-28 18:35:15 följande:
    Lusten kommer och går även annars också. Det kan ju vara så att han börjat tända på lite grövre sex annars och att han inte får ut någon av vaniljsexet men det är bara spekulationer.

Säg att du känner för att börja experimentera med vad som helst och fråga honom om det inte är något nytt han skulle vilja prova med dig.
    Vaniljsex? Kan inte annat än o skratta när jag läser det där. Förstår att du bara kommer med råd.
    Men det som gör att jag skrattar är att det är han som är vaniljsex i vårt förhållande, jag däremot älskar dominanta killar men han är inte alls sån. Jag föll för något helt annat än sexet hos honom, helt klart.
    Men lite sex vill man väl ändå ha.
    Jag har provat rätt mycket, men ja. Det är väl bara o inse att han är just nu en man med minskad sexlust. Får bita ihop o onanera i min ensamhet o helt enkelt acceptera att han hellre tittar på porr än o ha sex med mig.
    Tack för era råd.
  • Allvarlig

Känner lite igen mig (från trådstarten).
    När min fru blev gravid,så tappade jag faktiskt lusten till henne.
    Detta var igentligen för att man inte visste bättre, kändes lite obekvämt att veta att ett barn ligger i magen då man
    ska tränga in i henne!
    Undermedvetet så trodde jag att man kunde skada barnet(borde vetat bättre)

Nu efter 2 barn är det frun som helt tappat lust.....
    Lusten kommer tillbaka från honom,pressa inte han det blir bara värre då.
    Och gör inte saker som du Inte gjort innan du blev gravid,detta får honom att känna att du "ställer upp"

Du får ta och förlusta dig på egen hand , finns faktiskt bra saker till det!

Lycka till!!

• Anonym (Ledsen)
    Allvarlig skrev 2011-01-28 19:48:04 följande:
    Känner lite igen mig (från trådstarten).
    När min fru blev gravid,så tappade jag faktiskt lusten till henne.
    Detta var igentligen för att man inte visste bättre, kändes lite obekvämt att veta att ett barn ligger i magen då man
    ska tränga in i henne!
    Undermedvetet så trodde jag att man kunde skada barnet(borde vetat bättre)

Nu efter 2 barn är det frun som helt tappat lust.....
    Lusten kommer tillbaka från honom,pressa inte han det blir bara värre då.
    Och gör inte saker som du Inte gjort innan du blev gravid,detta får honom att känna att du "ställer upp"

Du får ta och förlusta dig på egen hand , finns faktiskt bra saker till det!

Lycka till!!
    Men det började ju innan jag blev gravid. Det är där det svider :/
    O jag är redan stor i mig själv, min graviditet syns inte ens trots att jag är i v18, så han har ju inte märkt nått på det sättet.
  • Allvarlig

Låter ju inte bra...!
    Min fru har också "kvinnliga former", har hon haft från o till under åren vi varit ihop.

Men jag älskar henne för den hon Är,inte vad hon väger.
    Sexet blir ju inte sämre för att kvinnan väger lite mer, faktiskt snarare tvärtom.
    Jag själv tycker om att det finns lite former att gosa med.

Ok tipset från mig:Ställ honom mot väggen och fråga rakt ut varför han ej tänder på "din" kropp.
    Eller om det finns någon annan orsak..

Jag lever som jag lär, ärlighet mot sin partner kommer man längst med!

/Allvarlig

• Anonym (Ledsen)
    Allvarlig skrev 2011-01-28 20:09:14 följande:
    Låter ju inte bra...!
    Min fru har också "kvinnliga former", har hon haft från o till under åren vi varit ihop.

Men jag älskar henne för den hon Är,inte vad hon väger.
    Sexet blir ju inte sämre för att kvinnan väger lite mer, faktiskt snarare tvärtom.
    Jag själv tycker om att det finns lite former att gosa med.

Ok tipset från mig:Ställ honom mot väggen och fråga rakt ut varför han ej tänder på "din" kropp.
    Eller om det finns någon annan orsak..

Jag lever som jag lär, ärlighet mot sin partner kommer man längst med!

/Allvarlig
    Men om man frågar honom säger han att han tänder på mig o att det är sig själv han inte är nöjd med o ändå gör han inte något åt det? Som jag skrivit tidigare :)

Ja kvinnor med former är bättre anser jag själv också. Men nångång går formerna till överdrift, tråkigt att man ska komma underfund med det när man är gravid o inte kan råbanta ;)
  • Anonym

Nu ska du ha barn och det är fantistiskt och det betyder mer än nåt annat och självklart ska du skita i din vikt tills barnet är fött. Men alltså, jag gillar också tjejer som är lite småmulliga och har former och söker mig till såna och talar om att jag gillar det. Men jag har aldrig träffat, ALDRIG träffat en tjej som varit lite överviktig som inte fortsätter gå upp i vikt efter att man träffar henne. Jag fattar inte. Är det nån gen som säger att det är dags att börja äta dubblet så fort man blir ihop med nån? Man ska ju aldrig klaga på tjejen i ett sånt läge och bara tycka om henne som hon är men det är bara trams. Det är några saker en tjej ska bidra med till ett förhållande, att inte bli en ballong är en av dom.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-28 21:04:39 följande:
    Nu ska du ha barn och det är fantistiskt och det betyder mer än nåt annat och självklart ska du skita i din vikt tills barnet är fött. Men alltså, jag gillar också tjejer som är lite småmulliga och har former och söker mig till såna och talar om att jag gillar det. Men jag har aldrig träffat, ALDRIG träffat en tjej som varit lite överviktig som inte fortsätter gå upp i vikt efter att man träffar henne. Jag fattar inte. Är det nån gen som säger att det är dags att börja äta dubblet så fort man blir ihop med nån? Man ska ju aldrig klaga på tjejen i ett sånt läge och bara tycka om henne som hon är men det är bara trams. Det är några saker en tjej ska bidra med till ett förhållande, att inte bli en ballong är en av dom.
    Antar att det gäller det samma för killar då? Att inte bli en ballong, få ölmage och bli allmänt äcklig!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2011-01-28 21:04:39 följande:
    Jag håller helt klart med. O så mycket har jag inte gått upp sen vi träffades utan jag är stor i mig själv helt enkelt. :) Så det var inte så jag menade, utan mest att jag har insett att jag inte trivs med mig själv o det är ju just ett lämpligt tillfälle.
    Men får nog en nyttig unge, har tröttnat på läsk o sötsaker. Äter mycket grönsaker o dricker nyttig juice - något jag aldrig gjort innan. T.o.m stått o gjort pastasallad o sånt o tyckt att det var gott ;) Är också ute mycket mer nu o rör mig o hittar på saker. Alltså, råbantar inte men tänker på ett annat sätt, hoppas det håller i sig sen så kanske man kan gå ner efter förlossningen ;)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2011-01-28 21:08:57 följande:
    Antar att det gäller det samma för killar då? Att inte bli en ballong, få ölmage och bli allmänt äcklig!
    Exakt!
  • Anonym (hörs)

Jag tycker att den här mannen inte alls sköter det här särskilt bra. Sitter och onanerar till porr samtidigt som du är utan. Det är inte ok. Och den dära kommentaren om din vikt och så. Jag vet inte riktigt hur han tänkte där...

Har ni haft ett allvarlig samtal med varandra om hur illa det är? Är du villig att försöka fixa situationen och relationen?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (hörs) skrev 2011-01-28 21:18:50 följande:
    Jag tycker att den här mannen inte alls sköter det här särskilt bra. Sitter och onanerar till porr samtidigt som du är utan. Det är inte ok. Och den dära kommentaren om din vikt och så. Jag vet inte riktigt hur han tänkte där...

Har ni haft ett allvarlig samtal med varandra om hur illa det är? Är du villig att försöka fixa situationen och relationen?
    Ja jag är villig o fixa den eftersom jag älskar honom, därav mitt beslut att vänta barn med just honom o att gifta mig med honom. Rubriken skrevs vid ett väldigt känsligt tillfälle.
    Saken hör ju också till att han påstår att han inte runkade till porren? Jaha, o varför tittar man då på det?
    Han säger ju även att han inte har någon sexlust, jag trodde inte att folk utan sexlust ville titta på andra som hade samlag?
    (Som sagt, sjävla porren i sig bryr jag mig inte om. förutom att det var en smal tjej)
  • Allvarlig

Som man har man pressen på sig att alltid känna för sex. Det kan vara så att han sexstrejkar! Dvs i ren protest mot något i ert förhållande. Behöver inte vara om sexet i sig!

• Anonym (hörs)
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-01-28 21:27:48 följande:
    Ja jag är villig o fixa den eftersom jag älskar honom, därav mitt beslut att vänta barn med just honom o att gifta mig med honom. Rubriken skrevs vid ett väldigt känsligt tillfälle.
    Saken hör ju också till att han påstår att han inte runkade till porren? Jaha, o varför tittar man då på det?
    Han säger ju även att han inte har någon sexlust, jag trodde inte att folk utan sexlust ville titta på andra som hade samlag?
    (Som sagt, sjävla porren i sig bryr jag mig inte om. förutom att det var en smal tjej)
    Då får ni ju verkligen se till att ha en serie allvarliga samtal med varandra. Oftast är det första försöket inte så bra så det är bara att se det som en serie. Fortsätt och försök kommunicera med varandra...
  • FICK NOG

JAG OCH MIN MAN HAR VARIT GIFTA ISNART 7ÅR, VI HAR EN DOTTER  ÄR 20 OCH EN SON SOM 18 SNART.

VI HAR INTE HAFT BRA  SEX LIV TILLSAMMANS SENAST 4ÅRING.  HAN ÄR  OFTA  TRÖTT  ELLER SJUK, ELLER GOLFAR.....DET ÄR ALLTID NÅT SOM KOMMER FRAM SOM HINDER.....

IGÅR KOM JAG PÅ HONOM ONANERA I SÄNGEN   ..........................................
     VAD GÖR JAG? 

• Ramborg

Du börjar med att sluta skrika, dvs trycka bort Caps Lock-tangenten. Sen pratar du med din man om problemet, även där utan att skrika.

• FICK NOG

vi respektera varandra, vi skriker inte åt varandra, vi är inte 18år gamla....

ursäkta stavningen jag är fransk talandeFlört 

Svar på tråden Jag lämnar snart min man!