• sherlock

    Att finna lyckan in sig själv?

    Har sedan 15 års ålder mer eller mindre alltid varit i ett förhållande. Det faller sig natuligt för mig att njuta av tvåsamheten och göra saker tillsammans som gör en lycklig. Älskar av vara kär och är nog en sån som mår bra av att "ge" kärlek till andra. Antagligen ger jag för mycket och den andre suger allt ur mig, som mitt ex. Därför är det nog bra att jag är singel ett tag...

    Nu har jag varit singel i 7 månader och finner det svårt att verkligen finna lyckan och glädjen nu när jag är själv. Visst, det var ett traumatiskt äktenskap jag lämnade och det håller jag antagligen fortfarande på att "läka" efter.

    Men även om jag är en glad positiv person så var det ett tag sedan jag kände riktig lycka. Hade en underbra dag i början av januari när jag och en manlig "vän" var ute och promenerade och jag njöt av naturen men mest av att jag upplevde det med någon. Om jag gått samma vandring ensam hade jag nog inte upplevt samma lycka.

    Det känns lite tråkigt att jag är så, vet inte om det blir bättre ju längre jag är singel?

    Hur är det för er andra, njuter ni mer av saker när ni är med er "partner" eller njuter ni lika mycket när ni är ensamma?

    Kansek det är en fas jag är inne i...

    Vad ger er lycka och glädje?

  • Svar på tråden Att finna lyckan in sig själv?
  • Knasiga morsan

    Nu när våren är här, att gå ut och gå och känna solen värma och skina på en, höra hur snön smälter, höra hur fåglarna sjunger och känna alla underbara dofter ger mig lyckorus!

    Att köpa en en bukett blommor med färg som förgyller mitt hem

    gå ut och läsa en bok

    vänner om så brev eller mailvänner

    finns mycket..


  • Jan Holmström

    När jag är ledsen brukar jag lyssna på System of a Down i min SUV på jättehög volym, alternativt köra drag race mot mig själv på min parkering. Körde på grannens hund en gång och fick betala massa pengar dock, så jag gör inte så längre.

    Vid finnande av din lycka - gör vad du älskar att göra! Om inte ens det tillfredställer dig, så kanske det är något psykologiskt som stör dig? En kille i mitt bekantskap som vi misstänkte var självmordsbenägen visade sig vara sexuellt attraherad till hundar (det är tydligen många som är det enligt en massa artiklar). Det jag vill poängtera är att helt plötsligt uppenbarar sig ditt riktiga jag för dig, och då kan du vara säker på att du kan leva lyckligt!

    Jan

  • Hobbe

    Hej käre Sherlock... Jag känner så väl igen mig i det du skriver, jag är nog också en sån som mår bra av att få ge kärlek. Mitt äktenskap slutade i höstas, min hustru flyttade i november. Och jag känner också att jag saknar tvåsamheten, saknar någon att få dela allt med. Men, precis som du tror jag att jag behöver ha det så ett tag, jag behöver få läka i fred för att finna mig själv, få finna vad som kan ge mig den där glädjen, hitta passionen i livet helt enkelt! För jag tror att det finns inom mig, utan att jag behöver tvåsamheten för det. Det hoppas jag i alla fall. Och sen, när jag hittat detta, skulle jag vilja bli kär igen...

    Fortsätt söka lyckan, det är klart att den finns där!

  • hopee

    Är i samma situation... har haft förhållanden i ca 11år i rad och nu är jag själv... har behövt det och tyckt det varit skönt fram tills nu. Vill gärna träffa någon att leva tillsammans med men sen tänker jag också som ni man måste ju kunna vara lycklig själv! känns hemskt om man bara skulle kunna vara det i ett förhållande, det går jag inte med på! frågan är hur man gör... men jag försöker göra allt för att ta hand om mig själv, äta bra och träna. Och sen har jag enorm lycka i min lille son förstås.

  • sommarbarnen

    Försök att få tag på boken "Kvinnor som älskar för mycket" av Robin Norwood...............!!!!! Tradera ex

  • Borttagen användare
    Jan Holmström skrev 2011-04-13 16:13:31 följande:
    När jag är ledsen brukar jag lyssna på System of a Down i min SUV på jättehög volym, alternativt köra drag race mot mig själv på min parkering. Körde på grannens hund en gång och fick betala massa pengar dock, så jag gör inte så längre.
    haha!
  • Borttagen användare
    sommarbarnen skrev 2011-07-15 20:32:05 följande:
    Försök att få tag på boken "Kvinnor som älskar för mycket" av Robin Norwood...............!!!!! Tradera ex
    ja, den är verkligen jättebra men den finns ju inte att köpa och omöjligt låna på biblioteken typ.. synd
  • sherlock

    Tack för era svar Har inte varit på FL på ett bra tag men tack för att ni tog er tid att svara.

    Jag lever nu i ett samboförhållande och har funnit lcykan både i tvåsamheten men även i mig själv. Visst jag njuter av att göra saker med min sambo men har även lärt mig at uppskatta saker ensam. Ibland känner jag rent av ett behov att vara ensam och njuta av en bok eller en promenad bland höstlöven.

    Nu har jag även en bonus-hund och jag njuter av att ta en promenad men henne efter jobbet, innan min sambo kommit hem.

    Det är underbart att ha någon att dela livet med men det är även så skönt att nu vara i ett bra förhållande där man faktiskt "får" vara sig själv och tänka sina egna tankar. Tror att det tog ett tag plus terapi innan jag insåg att jag har en egen vilja och kan välja vad JAG tycker om.

    Kram på er

  • Hobbe

    Härligt TS! Det låter som att du kommit en bra bit längs lyckans stig, fortsätt njuta! :)

  • sherlock
    Hobbe skrev 2012-02-12 09:50:31 följande:
    Härligt TS! Det låter som att du kommit en bra bit längs lyckans stig, fortsätt njuta! :)
    Ett mycket försenat tack
Svar på tråden Att finna lyckan in sig själv?