• Familjeliivsfinastenick

Är du tjock eller fet?

På riktigt är du tjock eller fet? Alltså inte vad du själv anser utan hur står det egentligen till. Vad väger du och när anser du någon vara tjock.

Gravida undanbedes att svara då ni i regel är tjocka eller till och med feta men ointressanta för mig i denna omröstning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 11:00
    Berätta gärna varför du är tjock eller fet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tjock eller fet?
  • HelenFr

Lider enligt BMI av svår fetma, anser mig själv vara extremt fet (och har alltid gjort det oavsett hur lite jag än har vägt), och mitt problem är att jag inte har någon självkontroll när det kommer till det mesta som är ätbart, vilket är psykiskt grundat...

• Thaleya
    Sthlmsparlan skrev 2011-03-07 19:15:50 följande:
    haha så lustigt att man kan se så olika på hur kroppen "är". Vi ligger ungefär lika i förhållande till längd och vikt, men du anser dig tjock och jag anser mig normal xD Förvisso kanske vi har olika kroppstyper, jag har aldrig varit den späda typen, du kanske alltid har haft den kroppen. Tror mycket beror på hur man såg ut innan graviditet, vad man har att jämföra sig med. :)
    Jag har aldrig varit gravid, men jag har alltid varit mager när jag var yngre. Så det har väl med det att göra, när jag gick upp till att väga 65 så började väldigt MÅNGA säga oj vad tjock du blivit, elelr gud vad du har gått upp i vikt, hur mycket väger du nu?
    De kanske inte alltid menade illa, men när jag vägde 65 så hade jag urkass självkänsla bara för att alla hela tiden kommenterade att jag blivit stor. Nu när jag är lite större men håller på att gå ner har jag jättemycket självfötroende :)
  • Topcom
    Thaleya skrev 2011-03-07 19:24:52 följande:
    Jag har aldrig varit gravid, men jag har alltid varit mager när jag var yngre. Så det har väl med det att göra, när jag gick upp till att väga 65 så började väldigt MÅNGA säga oj vad tjock du blivit, elelr gud vad du har gått upp i vikt, hur mycket väger du nu?
    De kanske inte alltid menade illa, men när jag vägde 65 så hade jag urkass självkänsla bara för att alla hela tiden kommenterade att jag blivit stor. Nu när jag är lite större men håller på att gå ner har jag jättemycket självfötroende :)
    Men vilka sanslösa människor som kläcker ur sig såna kommentarer, det har de inte med att göra, såvida fetman inte är en hälsofara för dig. Jag förstår att du kände paniken att gå ner igen FASTÄN du aldrig ens har varit tjock. Folk är så konstiga ibland.. Men skönt att du går ner nu om du trivs med en annan vikt..:)
  • J1983

Njae.. jag väger ett par kg för mkt.. för ett "ickeöverviktsbmi" så är det ca 5kg för mycket men å andra sidan födde jag barn för tre veckor sedan och har sen dess gått ner 10 kg så jag är inte så jätteupprörd över detta. Kan inte påstå att jag känner mig tjock så mitt svar är nog nej men jag har som mål att gå ner ca 5 kg.

• Tuesday

Jag är inte överviktig enligt bmi, jag ser inte mig själv som tjock och ingen har kallat mig tjock (förutom när jag var gravid). Iofs ser jag mig inte som smal heller.

• Loveeeliiie

Ja, jag är tjock.

158cm lång och väger....skämms!

94kg..

Var jätte, jätte smal när jag var liten sen kom jag i pubertetetn när jag var 10-11 då fick jag bröst och höfter.
    var normalviktig hela tiden tills jag var ca. 16-17år
    då började jag gå upp mer och mer för varje år, är 21 i maj.

Beror på total avsaknad av motivation, psykisk ork och självförtroende. Har även en knä skada som inte gör det lättare. Har varit mobbad under hela mitt liv pga. mina öron, min familj, vem jag blev kär i och min vikt (även då jag till och med var underviktig), haft allvaliga depressioner (och har risk för fler) har panikångestattacker och social ångest och en ätstörning (hetsätning)

har gått i terapi, tränat hos en sjukgymnast och slutat med godis och onyttig mat och lyckats med att gå ner 12kg för ett år sen (gick från 89kg till 77kg) sen rasade mitt liv samman igen och jag gick upp allt det och mer.

Ska till en läkare den sista nu och få remiss till sjukgymnast/dietistcenter och nu SKA jag gå ner 25kg innan årets slut! och jag SKA hålla vikten sen.

Hoppas även att jag får ett jobb snart så att jag får normala tider och mer självförtroende
    inge bra att vara arbetslös och gå hemma!

Lite kort om mitt.

• Author7

Jag är också rätt tjock. Vägen omkring 90 kilo. Jag är cirka 170 cm lång så jag ser mest mullig ut. Jag har mest fett på låren och magen. 
    Jag har alltid var knubbig som liten. Jag har haft lätt för att gå upp i vikt :( Jag har varit hos en diest och försökt gå ner i vikt utan att det har fungerat. 
    Jag får försöka motivera mera men jag är rätt så duktig på att vara ute och gå i alla fall. 
    När det gäller maten är jag rätt så nyttig. Jag är vegetarian sedan tio år tillbaka. Men jag är också rätt så duktig på att äta onyttigheter som choklad och chips. :/ 

Svar på tråden Är du tjock eller fet?