• ThaGirl

    Bidrottningsgele!?!?!?

    Hejsan!

    Jag är 23 och min man är 27 år!

    Vi har försökt 11 ggn att bli gravida med första barnet.

    Fick tips om att ta en kapsel bidrottningsgele på morgonen från mensstart tills ÄL börjar.

    Så imorgon ska jag börja ta dessa

    Någon som har erfarenhet eller hur lång tid tog det för er när ni åt sådana?

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-14 12:58
    Det har blivit ändrat lite här!
    Enligt andra ska man ta den på kvällen innan sängdags då det arbetar bättre med dina hormoner som är i full gång om natten!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 12:14
    ThaGirl: ÄL 22 Feb BMI 10 Mars
    Cissi87: Äl 28 Feb BMI 14-15 Mars

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 18:20
    ThaGirl : ÄL 22 Feb BMI 10 mars Första
    Annah02: ÄL 22 feb BMI 8 Mars Första
    Jessica08 : ÄL 10 mars BMI 28 Mars Första
    Ponja: Har ej påbörjat än!

    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 19:44
    ThaGirl : ÄL 22 Feb BMI 10 mars Första
    Annah02: ÄL 22 feb BMI 8 Mars Första
    Jessica08 : ÄL 10 mars BMI 28 Mars Första
    Ponja: Har ej påbörjat än!
    Ragdoll87: ÄL 6 Mars BMI 19 Mars Första

    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 15:42
    ThaGirl : ÄL 28 Mars BMI 10 April Andra försöket
    Annah02: ÄL 29? Mars BMI 12? April Andra försöket
    Jessica08 : ÄL 10 mars BMI 28 Mars Första
    Ponja: Har ej påbörjat än!

    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 18:49
    ThaGirl : ÄL 28 Mars BMI 10 April Andra försöket
    Annah02: ÄL 29? Mars BMI 12? April Andra försöket
    Jessica08 : ÄL 10 mars BMI 28 Mars Första
    Damdam: ÄL 29 Mars BMI 11 april Första
    Percy31: ÄL 29 Mars BMI 11 April första

    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-04 18:21
    ThaGirl : ÄL 25 Mars BMI 9 April Andra försöket
    Annah02: ÄL 29? Mars BMI 12? April Andra försöket
    Jessica08 : ÄL 18 april BMI 2 Maj Andra
    Damdam: ÄL 29 Mars BMI 11 april Första
    Percy31: ÄL 29 Mars BMI 11 April första

    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-11 21:20
    ThaGirl : Har uppehåll en månad!
    Annah02: ÄL 29? Mars BMI 12? April Andra försöket
    Jessica08 : ÄL 18 april BMI 2 Maj Andra
    Percy31: ÄL 29 Mars BMI 11 April första

    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 13:38
    ThaGirl : Har uppehåll en månad!
    Annah02: ÄL 29? Mars BMI 12? April Andra försöket
    Jessica08 : ÄL 18 april BMI 2 Maj Andra
    Percy31: ÄL 29 Mars BMI 11 April första

    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 09:48
    Dom som blivit gravida hittills!

    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 11:04
    Mama C: BIM 30/6-1/7 Första försöket!
    ThaGirl: ÄL 8/6 BIM 21 Juni

    Dom som blivit gravida hittills!

    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 10:56
    Mama C: BIM 30/6-1/7 Första försöket!
    ThaGirl: ÄL 8/6 BIM 21 Juni

    Dom som blivit gravida hittills!

    Ledarsuggan: Plussade första omången
    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-09 17:59
    Minime92: Plussade första omgången
    Ledarsuggan: Plussade första omången
    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:18
    Cinderallan: Plussat!
    Minime92: Plussade första omgången
    Ledarsuggan: Plussade första omången
    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 12:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m61035341.html

    Där har vi våran BIM lista! =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 16:28
    Mauritius: Plussade på första omgången!
    Cinderallan: Plussat!
    Minime92: Plussade första omgången
    Ledarsuggan: Plussade första omången
    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-22 13:44
    LillaMy84: Plussat!
    Mauritius: Plussade på första omgången!
    Cinderallan: Plussat!
    Minime92: Plussade första omgången
    Ledarsuggan: Plussade första omången
    Göllet: Plussade första omgången
    DamDam: Plussade på första omgången
    Ragdoll87: Plussade första omången
    Cissi87: Plussade på första omgången
    Linali: Plussade på första omgången

  • Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?
  • Mauritius
    Hopes1 skrev 2012-01-08 22:55:05 följande:
    Ni som blivit gravida efter ni ätit apiforce, hur lång tid tog det innan ni blev gravida från att ni började? :)

    Kul att veta! :)
    Jag blev gravid på första eller andra försöket...
  • kirsikka
    Hopes1 skrev 2012-01-08 22:55:05 följande:
    Ni som blivit gravida efter ni ätit apiforce, hur lång tid tog det innan ni blev gravida från att ni började? :)

    Kul att veta! :)
    2 månader (2 1/2) hann jag äta första gången, 3e månaden blev jag gravid (Minns att jag hade en burk på 90 kapslar och den hann inte ta slut). Andra gången efter ca 1 1/2 månader.  
  • Cerrgweni
    kirsikka skrev 2012-01-09 19:16:37 följande:
    2 månader (2 1/2) hann jag äta första gången, 3e månaden blev jag gravid (Minns att jag hade en burk på 90 kapslar och den hann inte ta slut). Andra gången efter ca 1 1/2 månader.  

    De månaderna när du inte blev gravid...slutade du äta då mellan ÄL och BIM?

    Jag går nu och väntar på BIM... Det är första försöket med Apiforce...och jag har valt att inte göra nåt uppehåll mellan.. Kanske var dumt..   Men känns oxå lite dumt för kroppen att göra uppehåll.. Vet inte.. 
  • kirsikka
    Cerrgweni skrev 2012-01-09 19:29:23 följande:
    De månaderna när du inte blev gravid...slutade du äta då mellan ÄL och BIM?

    Jag går nu och väntar på BIM... Det är första försöket med Apiforce...och jag har valt att inte göra nåt uppehåll mellan.. Kanske var dumt..   Men känns oxå lite dumt för kroppen att göra uppehåll.. Vet inte.. 

    Lustigt att du frågar, fär jag har tänkt på detta och minns att jag slutade äta de först när jag kände att nu är jag nog gravid. Jag blev gravid ganska snabbt efter jag började äta så jag hann aldrig riktigt tänka på uppehåll eller inte utan käkade på tills jag kände första symptomen strax innan BIM.

    Jag hade nämligen lite kvar i burken i höstas med bäst före datum januari 2012 och tänkte, eftersom jag fortfarande verkade vara fertil att jag käkar upp dem. Har du ätit två månader med uppehåll mellan ÄL och BIMl och inte är jag gravid än, men nu måste man ändå tänka på att chansen att jag skulle bli det är väldigt liten eftersom jag är så gammal (precis fyllt 46). Jag ska nog fortsätta utan uppehåll för att se om det gör någon skillnad. Jag har dock fått en väldig tydlig ÄL efter två månaders kur.

    Att det skulle vara skadligt om man blir gravid tror jag inte på. Anledningen varför de rekommenderar att inte äta naturläkemedel när man är gravid är att ingen har undersökt vad de har för påverkan. Så företaget "skyddar" sig genom att skriva det på burken. Mina barn är i alla fall fullt friska och jag hade helt okomplicerade graviditeter, trots att jag alltså ätit Apiforce ca en vecka efter ÄL när jag blev gravid. Jag menar, du hinner äta bara några dagar efter att ägget fäster sig. Vet inte om någon har undersökt eventuella ökade risker för MF.

    Jag äter dessutom Rosenrot och Munkpeppar för att öka chanserna.

  • Cerrgweni

    tack för svar! :)

    Nej.. jag tror inte heller det är skadligt att äta ela månaden.. Det är ju som sagt företaget som skyddar sig.. Så jag knaprar på.

    Jag hade oxå en väldigt tydlig äl denna gången.
    Och det känns som mens-symptomen blir tydliga oxå.. För jag har väldigt ont i bröstvårtorna nu. Jag brukar känna av det...men inte så här mycket.
    eller så är det tecken på graviditet..men det känns inte som det tagit sig denna gången. Bara att vänta och se...ständigt denna väntan!

    Jag funderar oxå på att kombinera något mer för att öka chanserna.. Men det är okej att äta andra grejer ihop med Apiforce...utan att något slår ut varann?      

  • kirsikka
    Cerrgweni skrev 2012-01-10 10:41:17 följande:

    tack för svar! :)

    Nej.. jag tror inte heller det är skadligt att äta ela månaden.. Det är ju som sagt företaget som skyddar sig.. Så jag knaprar på.

    Jag hade oxå en väldigt tydlig äl denna gången.
    Och det känns som mens-symptomen blir tydliga oxå.. För jag har väldigt ont i bröstvårtorna nu. Jag brukar känna av det...men inte så här mycket.
    eller så är det tecken på graviditet..men det känns inte som det tagit sig denna gången. Bara att vänta och se...ständigt denna väntan!

    Jag funderar oxå på att kombinera något mer för att öka chanserna.. Men det är okej att äta andra grejer ihop med Apiforce...utan att något slår ut varann?      


    Har inte hittat något om detta med att äta flera olika medel samtidigt, har egentligen bara läst om andras erfarenheter. Dock kan jag berätta att jag började med att bara äta Apiforce 2 månader, andra månaden testade jag med äl-stickor och fick positivt. Hade inte testat innan så jag vet inte om jag haft äl redan innan Apiforce, men jag har hela tiden haft regelbundna mens.

    Sedan, när jag 3e månaden utökade sortimentet och började även med Rosenrot och Munkpeppar (munkpeppar ska tydligen öka progesteronnivåerna) så fick jag så tydlig äl att jag minns inte att jag haft så fina symptom. Rikliga flytningar och allt. Testade även då med stickor och positivt igen.

    Så jag fortsätter. För mig är detta en sista chansning och egentligen tror jag inte på mycket att jag kan bli gravid, men eftersom jag fortfarande har äl så vill jag prova, så att jag inte behöver ångra sedan att jag inte gjort det.

    Enda biverkningen hittils är lite oren hy (dock kan det vara all chokladätande också under julen) och lite halsbränna.
  • Gabriella85

    Själv åt jag Apiforce i 3 månader utan framgång tills jag bestämde mig för att också ta en rosenrot på morgonen. 1 månad senare var jag gravid!

  • Cerrgweni
    Gabriella85 skrev 2012-01-10 19:44:20 följande:
    Själv åt jag Apiforce i 3 månader utan framgång tills jag bestämde mig för att också ta en rosenrot på morgonen. 1 månad senare var jag gravid!
    Åhh.. Vad härligt! Då finns det hopp!

    Jag ska fortsätta med Apiforce ett tag till..

    Men... Idag har jag varit på undersökning.
    Kollade livmoder och äggstockar med vul. Allt såg bra ut! Skööönt! Trodde ju att jag har PCO...jag har haft det tidigare. Men nu ser det helt normalt ut. Men det kan tydligen komma och gå lite som det vill.. Såå.. jaja.

    Det var egentligen inte för det som jag hade sökt för. Jag har ju en hormonrubbning som jag vet om. Och jag har ökad behåring i ansiktet. Har gått på laserbehandlingar tidigare men fick nu tipset att söka hos läkare för tydligen så kan få nån behandling med hormoner så att håret försvinner, men det fick jag förklarat idag av läkaren att så fungerar det inte.

    Men så började vi prata om hur mensen funkade å sånt. Jag var ju ändå på gyn-mottagningen. Berättade då att vi försöker få barn och att jag tidigare haft PCO..

    Så vi gjorde vul och jag lämnade även prover för ämnesomsättningen osv..
    Sen skrev han ut Pergotime till mig. Enkeldos för 3 perioder!  
    Jag som trodde det skulle krävas rätt så mycket mer innan man fick sånt utskrivet.
    Blev ju glad såklart. Men jag trodde det var sånt man fick när man försökt typ ett år eller så..
    Så det ska jag testa nu nästa period. Om nu mensen dyker upp här.

    Jag har mensvärk så det känns som den ska komma.. men inget tecken alls på det...och inget plus heller. Dag 32 idag.. Spännande!  
  • Jenkapenka

    Är det några som hänger kvar här i tråden?

    Här är det BIM-3, den 3:e månaden som jag kör Apiforce. Hoppas-hoppas-hoppas! Solig

  • lok1014

    Hej alla ni som var med från början! Vet inte hur aktiv tråden är här men jag försöker

    Jag skrev för länge sen men i somras bestämde vi oss för att hålla upp ett tag. Men nu är det dags igen! Jag tänkte jag skulle köpa apiforce nästa månad, missade det till mensen denna gången. Men jag som haft så oregelbunden är nu mer "normal" i cykeln, "bara" 39 - 45 dagar har det diffat det sista fyra månaderna.

    Hur har det gått för er alla?

  • ThaGirl
    lok1014 skrev 2012-02-11 12:17:05 följande:
    Hej alla ni som var med från början! Vet inte hur aktiv tråden är här men jag försöker

    Jag skrev för länge sen men i somras bestämde vi oss för att hålla upp ett tag. Men nu är det dags igen! Jag tänkte jag skulle köpa apiforce nästa månad, missade det till mensen denna gången. Men jag som haft så oregelbunden är nu mer "normal" i cykeln, "bara" 39 - 45 dagar har det diffat det sista fyra månaderna.

    Hur har det gått för er alla?
    Hei hei

    Vi håller till här borta nu. =)    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m61320261.html

    Välkommen dit!
  • Cissi89

    Hej!
    Nu är den här tråden några år gammal men jag chansar då många här nog sitter med bra information som jag inte riktigt hittar.

    Vi försöker bli gravida och jag har ätit Apiforce (bidrottninggelé) i 1,5 månad.
    Jag har tagit tabletten på morgonen men jag ser nu att många förespråkar att man ska ta det på kvällen istället?

    Jag fick super starkt positivt på ägglossningstesten i morse. 
    Billigt från Testa blev super starkt på 3 sekunuder och Clearblur Advance som ska visa rund ring, blinkande smiley och sedan fast smiley vid maximal fertilitet hoppade helt över blinkande smileyn och blev fast. Så idag är det dags helt enkelt.
    Men min fråga nu: Idag tog jag min sista tablett och jag vet inte om jag borde sluta med de idag eller om jag kanske borde beställa en ny burk och fortsätta ett tag till? 
    Gör det någon skillnad?

    Tack för att ni tar er tid att svara <3 
    Kram Cissi

Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?