• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Lady Gaga

Jag tyckte det kändes bekvämt att ligga på sida och krysta samtidigt som jag klamrade mig fast i sidan på sängen.
    Dock låg jag i gynställning på slutet eftersom bm ville det och även sa att det var den bästa ställningen om jag ville att hon skulle hjälpa mig att inte spricka. Dock hjälpte hon mig inte öht. Alla förlossningarna jag sett på i denna serien, där får mammorna vänta med att krysta och låta barnets huvud stå i öppningen..... Det skedde inte under min förlossning. Kanske därför jag sprack så?

• Ledilnaan
    Lady Gaga skrev 2011-05-19 13:59:19 följande:
    Jag tyckte det kändes bekvämt att ligga på sida och krysta samtidigt som jag klamrade mig fast i sidan på sängen.
    Dock låg jag i gynställning på slutet eftersom bm ville det och även sa att det var den bästa ställningen om jag ville att hon skulle hjälpa mig att inte spricka. Dock hjälpte hon mig inte öht. Alla förlossningarna jag sett på i denna serien, där får mammorna vänta med att krysta och låta barnets huvud stå i öppningen..... Det skedde inte under min förlossning. Kanske därför jag sprack så?
    Förmodligen, det är bra att låta barnet ligga och töja ut innan det krystas ut helt. Gjorde så min sista förlossning, sprack ingenting!
  • J1983
    Lady Gaga skrev 2011-05-19 13:59:19 följande:
    Ja det känns ju troligt, det har de sagt vid båda mina förlossningar att bara andas då när huvudet stå i öppningen. Nu vid senaste förlossningen så gick allt så fort och jag lyssnade inte alls på BM men det såg hon iaf till att jag hörde och såg till att jag inte krystade då heller. Båda förlossningarna har de dessutom hållt emot allt de kunde för att bebisen inte skulle komma för fort.
  • Lady Gaga

Jag vet att hon sa till mig att om hon sa att jag skulle sluta krysta så skulle jag göra det. Jag väntade på att hon skulle säga nåt men hon förblev tyst. Sen hade jag även fått syntocinondropp vilket gjorde att det blev ännu mer skjuts i värkarna. Jag kände när jag sprack. Huuu.

• telgebo

Gör så ont när det står i öppningen och töjer att det inte är sant, inte så lätt att bara andas då inte. Förra gången så var inte BM ens med på rummet hon kom in precis när huvudet stod och töjde i stort sett.

Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    goatess82 skrev 2011-05-16 22:57:57 följande:
    så lik molly var pappan, kopior tyckte jag=)

jätte bra jobbat, skulle få spel att vara öppen så länge och bara vänta *beundrar*
    Jag var fullt öppen i 4 timmar med första men det var inget snack om sugklocka där inte.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • längtan89

Åh va jag saknar programmet ! Det går ju repris på TV4 nu . Någon som vet om dom ska spela in fler avsnitt?

• Odetta
    längtan89 skrev 2011-07-22 13:11:16 följande:
    Åh va jag saknar programmet ! Det går ju repris på TV4 nu . Någon som vet om dom ska spela in fler avsnitt?
    går det redan i repris??? När började dem med det? måste jag kolla upp
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MansonDust
    Ledilnaan skrev 2011-05-19 13:43:44 följande:
    Det flesta verkar dessutom föda på sidan? Varför det?
    Det är skönt att ligga så, fast jag har alltid fått ändra till ryggläge ändå för att hjärtljuden blev sämre på sidan.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • catwinter
    Sundri skrev 2011-05-04 07:58:09 följande:
     och när jag började hå över tiden hittade jag en tråd här om att "dyka" så jag antar att det var det jag gjorde
    Jag såg i ditt ansikte att du verkade möta värkarna på ett annat sätt än de flesta gör och tänkte för mig själv, hon kör nog dyktekniken... jag hade rätt!.

Får jag någonsin fler barn ska jag testa det, det verkar oslagbart. Första gången fick jag panik och gallskrek NEEEJ NEEEJ NEEEJ  för att  värkarna kom rasande alldeles för häftigt efter håltagnngen och jag kunde inte andas mig igenom dem. Nästa gång (ifall jag får föda vanligt, första slutade med katastrofsnitt)  verkar det ju bra att testa att bara svepas med ist för att fajtas med värkarna som om de vore en boxningsmotståndare man ska möta... :D
  • Odetta
    catwinter skrev 2012-05-18 15:39:55 följande:
    Jag såg i ditt ansikte att du verkade möta värkarna på ett annat sätt än de flesta gör och tänkte för mig själv, hon kör nog dyktekniken... jag hade rätt!.

Får jag någonsin fler barn ska jag testa det, det verkar oslagbart. Första gången fick jag panik och gallskrek NEEEJ NEEEJ NEEEJ  för att  värkarna kom rasande alldeles för häftigt efter håltagnngen och jag kunde inte andas mig igenom dem. Nästa gång (ifall jag får föda vanligt, första slutade med katastrofsnitt)  verkar det ju bra att testa att bara svepas med ist för att fajtas med värkarna som om de vore en boxningsmotståndare man ska möta... :D

Jag har gjort så vid mina fyra senaste förlossningarna, men viste inte att det fans en teknik med ett namn

Första förlossningen var ren panik och andra fick jag en härlig sinnesbild av att jag var på ett hav och surfade! Varje värk var en våg och varje våg surfade jag närmare stranden -målet! Har efter det förfinat mitt tankesätt och ser verkligen redan fram emot att få föda sjätte barnet
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • catwinter
    Odetta skrev 2012-05-18 16:38:59 följande:
    Jag har gjort så vid mina fyra senaste förlossningarna, men viste inte att det fans en teknik med ett namn

Första förlossningen var ren panik och andra fick jag en härlig sinnesbild av att jag var på ett hav och surfade! Varje värk var en våg och varje våg surfade jag närmare stranden -målet! Har efter det förfinat mitt tankesätt och ser verkligen redan fram emot att få föda sjätte barnet
    Åh det låter härligt. <3

Jag började se serien härom dan, det är därför jag skriver så sent. :D Jag diggade Ida... "KNULLA vad ont det gör!" sa hon när hon fick kvaddlar, haha vad jag skrattade. Så skulle jag inte kunna säga inför min morsa. Hon var så skön. Kvaddlar vill jag också testa, det verkar skönt och jag tror att jag skulle klara den första smärtan bra... efter att ha bytt ut 9 tänder är man inte rädd för smärtsamma sprutor. Bedövningssprutan i tandköttet är det värsta av ALLT, särskilt när det är på en framtand där de sticker i det hårda köttet. Gaaaaah! DDDDD:
  • junologue
    Agni skrev 2011-05-12 22:21:48 följande:

Jag tjurar oftast igenom hela sista kvarten :)

Denna gång när både kom, speciellt till den ena då den bebisen är min

Ingen chans att du har kvar avsnitt 8 och 10 av programmet? Har aldrig sett dessa, och de finns ej att få tag på någonstans :(

Är i v28, och orolig för förlossningar. Detta programmet har hjälpt oss mycket.
  • Siass
    junologue skrev 2019-03-19 21:48:02 följande:

we.tl/t-BXM6l7xBQ2https://we.tl/t-vokhfzhcfJ

Här har ni 8st avsnitt av programmet. Länken är uppe i någon vecka, så pass på.

De 2 sista har jag inte lyckats få tag på.

Hej,

Jag skulle hemskt gärna vilja se dessa, var fick du tag på dem?:)
Svar på tråden En unge i minuten