• Äntligen dax

    Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

    Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Anonym4848
    Um Hamza skrev 2021-07-16 21:12:50 följande:

    Ja, nu läste jag 5-15% när man är över 35. Deprimerande siffror. Men jag antar att det måste vara rätt svårt att räkna ut korrekt.


    Ja efter 35 går det ju ner. 30% är ju under "perfekta" förhållanden som sagt.
  • hurtänktedunu

    Fick missfall I veckan. Var v.10+4 men bebis hade dött v.7+5 ca. Denna tråd gav verkligen hopp om att bli gravid igen. Hoppas verkligen. Fick cytotec i fredags och har vart ett smidigt förlopp om man kan säga så. Längtar bara till det har blött färdigt så vi kan försöka igen.

  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-08-15 21:38:00 följande:

    Fick missfall I veckan. Var v.10+4 men bebis hade dött v.7+5 ca. Denna tråd gav verkligen hopp om att bli gravid igen. Hoppas verkligen. Fick cytotec i fredags och har vart ett smidigt förlopp om man kan säga så. Längtar bara till det har blött färdigt så vi kan försöka igen.


    Beklagar! Jag var med om samma i våras. Tyvärr räckte inte Cytotec, trots att det kom ut massor. Fick cytotec igen och till slut skrapning. Men efter den plussade vi direkt igen. Lycka till!
  • hurtänktedunu
    Anonym4848 skrev 2021-08-15 21:41:21 följande:

    Beklagar! Jag var med om samma i våras. Tyvärr räckte inte Cytotec, trots att det kom ut massor. Fick cytotec igen och till slut skrapning. Men efter den plussade vi direkt igen. Lycka till!


    Tack. Känns ändå positivt. Hur får man reda på att allt inte kommit ut? Fick ut vad jag tror var själva graviditeten igår. Nu blöder det knappt alls.
  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-08-16 10:42:02 följande:

    Tack. Känns ändå positivt. Hur får man reda på att allt inte kommit ut? Fick ut vad jag tror var själva graviditeten igår. Nu blöder det knappt alls.


    För mig blev det tyvärr en utdragen historia..fick negativt på gravtestet de skickade med, tog det efter 14 dagar och då anses det färdigt. Sen kände jag att nåt inte stämde då jag fick väldigt svag men långdragen mens efter och ringde men de tyckte jag skulle vänta en mens till och då höll det också på i typ 2 v istället för 4-5 dagar. Då fick jag ett vul till slut och då såg det att det var lite kvar. Så mitt råd är, känns nåt knasigt sen så lita på magkänslan och stå på dig!
  • hurtänktedunu
    Anonym4848 skrev 2021-08-16 10:50:17 följande:

    För mig blev det tyvärr en utdragen historia..fick negativt på gravtestet de skickade med, tog det efter 14 dagar och då anses det färdigt. Sen kände jag att nåt inte stämde då jag fick väldigt svag men långdragen mens efter och ringde men de tyckte jag skulle vänta en mens till och då höll det också på i typ 2 v istället för 4-5 dagar. Då fick jag ett vul till slut och då såg det att det var lite kvar. Så mitt råd är, känns nåt knasigt sen så lita på magkänslan och stå på dig!


    Ja jag får göra det och hoppas på det bästa. Men man får hålla lite koll och se så det inte blir något
  • hurtänktedunu

    Jag lyckades bli gravid igen efter första mensen efter ma. Beräknad i juni nu om allt går bra men känner att jag inte kan glädjas alls på grund av oro

  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-10-15 20:48:19 följande:

    Jag lyckades bli gravid igen efter första mensen efter ma. Beräknad i juni nu om allt går bra men känner att jag inte kan glädjas alls på grund av oro


    Åh men va härligt, stort grattis! <3

    Vet precis hur det känns, är i v. 23 nu och kan fortfarande inte riktigt glädjas. Så tråkigt att man blir så skadad av sina tidigare erfarenheter. Håller alla tummar för er, en dag i taget! <3
  • hurtänktedunu
    Anonym4848 skrev 2021-10-15 21:10:22 följande:

    Åh men va härligt, stort grattis! <3

    Vet precis hur det känns, är i v. 23 nu och kan fortfarande inte riktigt glädjas. Så tråkigt att man blir så skadad av sina tidigare erfarenheter. Håller alla tummar för er, en dag i taget! <3


    Tack så mycket. Ja jag hoppas att jag kan känna glädje när vi passerat rul i alla fall men det återstår att se. Är ju större chans att det går bra än att det blir ett missfall
  • Fyrklöverns

    Hej,


    Jag ville dela med mig till denna tråd som varit viktig för mig och gav hopp efter mitt missfall. Började blöda 25/4 i v 5. Två veckor efter att blödningen började fick jag positivt ägglossningtest och vi ville försöka direkt. Nu har vi plussat igen på första försöket efter mf :)


     

  • hurtänktedunu

    Kan också dela med mig lite. Fick ju missfall I augusti förra året. Blev gravid direkt efter och kände sån oro. Kunde inte alls glädjas. Men nu sitter jag här och är i v.38 och väntar på lillasyster som kan komma när som helst nu. 

  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2022-05-29 13:07:49 följande:

    Kan också dela med mig lite. Fick ju missfall I augusti förra året. Blev gravid direkt efter och kände sån oro. Kunde inte alls glädjas. Men nu sitter jag här och är i v.38 och väntar på lillasyster som kan komma när som helst nu. 


    Så härligt att allt gått bra! Hoppas det går fint nu sista biten och förlossningen <3

    Jag kunde inte riktigt glädjas nån gång egentligen, var orolig hela vägen. Men i v. 38+5 kom hon med buller och bång! Kände ingenting och på kvällen kom lite mensvärk  från ingenstans och 5 timmar senare var hon ute, hur frisk och stark som helst! :D
  • hurtänktedunu
    Anonym4848 skrev 2022-05-29 14:02:34 följande:
    Så härligt att allt gått bra! Hoppas det går fint nu sista biten och förlossningen <3

    Jag kunde inte riktigt glädjas nån gång egentligen, var orolig hela vägen. Men i v. 38+5 kom hon med buller och bång! Kände ingenting och på kvällen kom lite mensvärk  från ingenstans och 5 timmar senare var hon ute, hur frisk och stark som helst! :D
    Förstår känslan. Jag kommer nog inte kunna känna mig lugn förrän hon är ute. Så himla jobbig känsla men hon verkar må bra i alla fall. Så nu får man ändå försöka hålla hoppet uppe. Är ju större chans att få en bebis nu än inte
  • Majonnäs

    Den här tråden ger mig hopp. Är 39 år och lyckades plussa på första försöket i maj, men slutade i MA i v 15, fostret hade dött i v 9. Räckte med cytotec för att få ut allt och nu bara väntar jag på att få sluta blöda och kunna gå vidare med att försöka igen. Min ålder stressar mig en hel del.

  • Juliab

    Inser att detta är en gammal tråd men försöker ändå. 
    Jag fick missfall som började i fredags, med ordentliga blödningar i söndags. Nu är det onsdag och det blöder knappt någonting mer. Med andra ord ungefär så kort som en mens. 
    Jag var gravid i vecka 6+1 när det satte igång i fredags. Det var en tubargraviditet, alltså ett X)  med en pseudo-hinnsäck (står det i journalen) i livmodern. Missfallet satte igång av sig själv och man undersökte mig på akuten då jag hade ganska ont i buken. De såg en blödning i buken bakom äggledaren. 


    Ponera att allt kommit/kommer ut och jag läker som jag ska - när är det rimligt att ÄL-testa igen? Jag vill gärna bli gravid snabbt igen om möjligt då vi redan väntat i många månader på detta plusset och jag vill inte vänta längre än nödvändigt. 

    tack alla <3 

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?