• Äntligen dax

    Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

    Hur har det gått för er som blivit gravida direkt efter MF/MA, d.v.s. ingen mens mellan? Har läst här på FL att en del fått tidiga missfall efter detta. Berätta gärna i vilken vecka ni fick ert missfall också. Behöver råd om hur jag ska göra. Orkar inte gå igenom ytterligare ett missfall som kanske bara beror på att kroppen inte är redo utan då väntar jag hellre en mens. Känner mig så kluven eftersom alla läkare rekommenderar olika.

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
  • Linhan89
    knorvan289 skrev 2019-12-14 10:13:54 följande:

    Jag fick missfall i vecka 6+0 för en månad sedan, blödde och hade ont i en vecka ungefär. Grät desto längre. Hcg-nivåerna var nere runt 15 när jag sökte vård för blödningen och bara två dagar senar låg de på under 3. Strecket blev aldrig superstarkt med den graviditeten och symtomen avtog redan några dagar innan blödningen började.

    Vi hade inga större förhoppningar på att bli gravida direkt men igår plussade jag igen! ÄL kom alltså ca 2-3 veckor efter blödningens start och det tog sig direkt, så himla häftigt!! Är nu i vecka 3+5 (tror vi) så det är supertidigt men jag har en bra känsla då plusset blir starkare och hoppas att det ska gå vägen denna gång<3

    Jag ska försöka få ett tidigt VUL så fort man kan hitta hjärtslag, det skulle kännas bra att få veta ?i tid? om allt går som det ska eller inte.

    Hoppas ni andra får bli gravida snart igen, jag vet att det är det enda man tänker på och själv var jag faktiskt rätt deppig och nere innan nya plusset..


    Åh härliga nyheter! Håller tummarna för er att det går vägen denna gång!

    Fick MA den 26/11, hade lite ont i magen i onsdag torsdags, misstänkte kanske ägglossning för de onda gick över? Så får väl se hur de artar sig då vi hade sex nån dag före. Men de är väl för mycket begärt, man tar de som de kommer.

    Men glad för er skull!
  • 1986Ida

    Hej

    Den 25/11 fick vi veta att hjärtat inte slog på vår lilla i magen, va då i v 8+6 men stannat av i v6. Fick vänta en vecka ifall hjärtat slog en vecka senare. Men det slog inget hjärta och jag blev skickad ner till avdelningen för att få cytotec, fick ont några gånger men inget hände. Åkte hem och på kvällen fick jag en jätteblödning och en stor klump kom ut. Åkte in akut och de plockade ut rester som gjorde extremt ont. Fanns rester kvar ändå så skulle komma tillbaka dagen efter för skrapning. Det gjordes och jag blödde bara samma dag sen inget på en vecka. Så vi fick ok från läkaren att ha sex, dagen efter sedan fick jag som början på mens och har nu blödigt i 6 dagar, börjar avta. Kan det vara mensen som börjar en vecka efter skrapning eller är det blödning pga MA? Längtar tills att kroppen blir normal igen och man kan gå vidare och hoppas att det går bättre nästa gång

  • Linniiis
    1986Ida skrev 2019-12-16 12:19:06 följande:

    Hej

    Den 25/11 fick vi veta att hjärtat inte slog på vår lilla i magen, va då i v 8+6 men stannat av i v6. Fick vänta en vecka ifall hjärtat slog en vecka senare. Men det slog inget hjärta och jag blev skickad ner till avdelningen för att få cytotec, fick ont några gånger men inget hände. Åkte hem och på kvällen fick jag en jätteblödning och en stor klump kom ut. Åkte in akut och de plockade ut rester som gjorde extremt ont. Fanns rester kvar ändå så skulle komma tillbaka dagen efter för skrapning. Det gjordes och jag blödde bara samma dag sen inget på en vecka. Så vi fick ok från läkaren att ha sex, dagen efter sedan fick jag som början på mens och har nu blödigt i 6 dagar, börjar avta. Kan det vara mensen som börjar en vecka efter skrapning eller är det blödning pga MA? Längtar tills att kroppen blir normal igen och man kan gå vidare och hoppas att det går bättre nästa gång


    Vill bara börja med att beklaga! Så himla sorgset när det inträffar.

    Har du testat negativt än?

    När jag fick missfall i v. 6 fick jag min ägglossning 2 veckor efter att det blev negativt och sedan mensen 2 veckor efter det. Så kroppen blev som en klocka direkt.

    Nu efter ett MA i vecka 8 väntar jag fortfarande på att få negativt på testen. Får blödningar med två veckors mellanrum. Känns som att kroppen försöker ställa sig tillbaka till det normala. Men det kommer ingen ägglossning, förmodligen pga att jag fortfarande har hcg kvar.
  • 1986Ida

    Jag fick negativt på testet igår. Så jag hoppas att kroppen börjar hitta tillbaka till sig själv. Tycker bara det är så konstigt att det skulle komma en mens en vecka efter skrapning. Ska till kuratorn på gyn idag så jag får fråga där. Har en mens cykel på 35 dagar och har äl ca 2 veckor innan mens.

    Har aldrig fått missfall innan, det här slog undan fötterna på mig ordentligt. Blev varslad och jobbade min sista dag när jag började blöda. Har träffat mannen i mitt liv, gifte oss i somras. Vi har 5 barn men det här var vårt första gemensamma. Jag har varit så låst i allt vi förlorat och inte kunnat se framåt att det förhoppningsvis blir bättre nästa gång. Gick ner mig rätt ordentligt och hamnade i en utmattning depression med panikångest. Vissa dagar kan jag stå på benen men andra så rasar jag bara.

    Hur har ni gjort för att gå vidare efter MA? Är det tiden som läker?

  • Elsen

    Hej igen, förlåt att jag försvann ett tag. Haft en ganska kaotisk vecka. Hur går det för er? <3 Beklagar verkligen alla ni som fått mf, hoppas vi plussar snart igen allihopa! 

    Grattis till plusset knorva­n289!

    Jag fick positivt på äl-testet i tisdags förra veckan (10/11) och vi fick till det varje dag hela veckan förutom på lördagen så hoppas verkligen att det tagit sig nu. Jag har känt molvärk i magen i några dagar nu och varit öm i brösten till och från. Inatt drömde jag jättemycket och kom ihåg varje detalj när jag vaknade, allt det är symptom jag hade förra graviditeten så håller verkligen tummarna nu. BIM är på onsdag om NC har rätt, testade idag men såg inget. Blev dock orolig en vända idag, började blöda men sedan verkar det ha slutat i princip på en gång så hoppas det var en nidblödning. 


    1986Ida skrev 2019-12-17 09:05:53 följande:

    Jag fick negativt på testet igår. Så jag hoppas att kroppen börjar hitta tillbaka till sig själv. Tycker bara det är så konstigt att det skulle komma en mens en vecka efter skrapning. Ska till kuratorn på gyn idag så jag får fråga där. Har en mens cykel på 35 dagar och har äl ca 2 veckor innan mens.

    Har aldrig fått missfall innan, det här slog undan fötterna på mig ordentligt. Blev varslad och jobbade min sista dag när jag började blöda. Har träffat mannen i mitt liv, gifte oss i somras. Vi har 5 barn men det här var vårt första gemensamma. Jag har varit så låst i allt vi förlorat och inte kunnat se framåt att det förhoppningsvis blir bättre nästa gång. Gick ner mig rätt ordentligt och hamnade i en utmattning depression med panikångest. Vissa dagar kan jag stå på benen men andra så rasar jag bara.

    Hur har ni gjort för att gå vidare efter MA? Är det tiden som läker?


    Fy, kan inte ens tänka mig hur det måste kännas med så mycket på en gång Rynkar på näsan Jag tror det bara är tiden som kan läka, och kanske att du får det stabilt runtomkring med jobb osv så du får lite mindre saker att tänka på och oroa dig för. 

    För min del vände det när jag slutade blöda och märkte att jag hade ägglossning. Att jag kunde börja om på nytt så att säga och försöka se framåt igen. Jag är jätteglad att jag hittade den här tråden, den har verkligen hjälpt mig få tillbaka hoppet.  
  • Jagochhon

    Har precis plussat. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Vill vara så jävla glad men är rädd för missfall igen. Fick mitt mf 18/3 hade nyss kommit in i v. 6 och sista tiden har jag känt mig konstig. Ingen sexlust alls och blir så jävla irriterad på sambon. Tog ett test och efter 5 sekunder var det ett starkt streck.

  • Lindholmaren

    Sitter lite i samma båt, fick MA i v13 blev inlagd och fick cytotec 24/4. Tredje missfallet nu och ska bli utredd.

    Har nu ägglossning men velar om man ska våga prova en ytterligare gång eller vänta på att få göra utredningen och kanske få svar på att det inte är något som är fel på varken mig eller sambon...

  • Um Hamza

    Jag väcker den här tråden :) Har fått ett missfall i v 6-7 någonting, men kändes som det stannat av tidigare. Det var mitt första och kändes inte alls som jag trott, gjorde varken särskilt ont eller bködde särskilt mycket. Testade först positivt, sen neg efter 10 dagar. Hade älstickor till hjälp och nu känner jag mig faktiskt gravid, peppar peppar. Man vill ju inte hoppas när man läser att det är en femtedels chans som mest att bli gravid även när alla gynnsamma förutsättningar finns där, och mindre ju äldre man blir. . Jag undrar om det stämmer, eller om vissa är mer fertila än så? Alltid blivit gravid snabbt, och utan att planera in det i cykeln. Jaja, hoppas gör jag i alla fall! Kan testa tidigt på tisdag eller onsdag tror jag

  • Anonym4848
    Um Hamza skrev 2021-07-16 20:57:13 följande:

    Jag väcker den här tråden :) Har fått ett missfall i v 6-7 någonting, men kändes som det stannat av tidigare. Det var mitt första och kändes inte alls som jag trott, gjorde varken särskilt ont eller bködde särskilt mycket. Testade först positivt, sen neg efter 10 dagar. Hade älstickor till hjälp och nu känner jag mig faktiskt gravid, peppar peppar. Man vill ju inte hoppas när man läser att det är en femtedels chans som mest att bli gravid även när alla gynnsamma förutsättningar finns där, och mindre ju äldre man blir. . Jag undrar om det stämmer, eller om vissa är mer fertila än så? Alltid blivit gravid snabbt, och utan att planera in det i cykeln. Jaja, hoppas gör jag i alla fall! Kan testa tidigt på tisdag eller onsdag tror jag


    Ca 30% chans om allt stämmer tycker jag att man brukar läsa.
  • Um Hamza

    Ja, nu läste jag 5-15% när man är över 35. Deprimerande siffror. Men jag antar att det måste vara rätt svårt att räkna ut korrekt.

Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?