• mom88

Pampers blöjor läcker bajs..

Har en dotter på 2,5månader och varje gång hon bajsar så läcker det bajs uppe vid ryggen. och alla kläder blir förstörda. Fattar inte varför det händer, och det händer även om jag håller henne upprätt.. någon som varit med om liknande? ska man testa liberos blöjor? Är trött på förstörda kläder och läckande blöjor nu..

• Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..
  • Laura03

När de stora tjejerna var små råkade jag räkna blöjorna och det stämde inte med antal som stod på paketet. Första gången fick vi ett nytt paket, sedan fick vi rabattkuponger. Ibland blir det fel i paketeringen

• Höstbebis2010
    mom88 skrev 2011-03-08 20:09:11 följande:
    okey, ja alla kläder blir förstörda här.. vilket är jätte tråkigt.. När började du med ersättning?
    Vi fick börja byta ut bröstmjölken mot ersättning när han var 7 veckor redan pga atrul med amningen, men först när han var 14 veckor fick han enbart ersättning och det var först då det blev bättre för oss.

Större storlekar behöver inte hjälpa.. Tror att det helt enkelt är så att för vissa barn funkar inga blöjor.
    Men trots alla läckage så har vi inte behövt slänga några kläder. En skopa vanish har faktiskt oftast hjälpt, de gånger det funnits något kvar har vi tvättat kläderna en gång till.
  • 2 barns mamman Anjelica

Tycker pampers har dåliga blöjor,läckte precis som du beskriver.Har testat alla märken och för oss är Libero det bästa. så de rådet jag kan ge är att testa dig fram i blöj jungeln! :) lycka till!

Mina älsklingar Elias 09-10-21 Isabell 10-09-20
  • ElsaT

Trots bajsolyckor har jag aldrig varit med om att kläderna inte blivit rena efter tvätt. Ibland har dom legat ett dygn utan någon behandling och ändå blivit rena i 60 grader och Grummes flytande tvättmedel! Kan det vara olika på tvättmaskiner? Våran maskin är rätt ny...

På våran kille funkade bara Libero vid bajs upp till han var tre månader, nu är Pampers bättre.

• Arcoiris

Min tjej bajsde igenom VARJE gång hon bajsade och jag har ingen tips på blöjor

MEN: Tips på bra tvål som funkar mot fula bajsfläckar= Galltvål !!! Räddade många av våra kläder!

• Bambusa

när min dotter helamades så gick de ofta upp på ryggen i pampers, och ner i benen med libero,oavsätt storlek, men libero läckte kiss med, efter 5minuter ibland, och pampers sitter bäst på henne, sen när hon började med smakisar blev magen bättre, så nu är de bara ibland de läcker, om de är mkt kiss innan tex, då spelar de ju ingen roll vad man har för blöja.. pampers new baby och babydry har ingen lotion.. däremot aktiv fit har lotion.. vi kör babydry! byxorna hade vi ett tag,både liberos och pampers, men dom va mkt sämmre när hon bajsade (ofta lös)  å dyrare är dom,eftersom de inte är lika många i dom paketen!

• Bambusa

föresten, ja kom tidigt på att hade vi inte body på henne så läckte de oftare, bodyn fixerar blöjan, speciellt om man sätter på den för löst runt magen..  ett tips bara.. och byta innan de blir för mkt kiss.. 

• Laura03

Den yttre resåren runt benen ska ligga utåt och den inre inåt. Precis som det ser ut när man sträcker på blöjan.
    Det är synd att pampers new born inte finns upp till 10 kg för den är den enda blöjan som funkat bäst när barnen hel ammats. Den ska suga upp det flytande bajset så bara senapskornen blir kvar det andra ska absorberas. Nu tror jag bara den är till 6 kg. (2-3 månader). En del ammar ju helt betydligt längre än så.

• Bambusa
    Laura03 skrev 2011-03-10 05:07:58 följande:
    Den yttre resåren runt benen ska ligga utåt och den inre inåt. Precis som det ser ut när man sträcker på blöjan.
    Det är synd att pampers new born inte finns upp till 10 kg för den är den enda blöjan som funkat bäst när barnen hel ammats. Den ska suga upp det flytande bajset så bara senapskornen blir kvar det andra ska absorberas. Nu tror jag bara den är till 6 kg. (2-3 månader). En del ammar ju helt betydligt längre än så.
    ja, de saknade jag med, fick ju en rätt stor tjej(4kg) och 6kg kom hon ju upp i rätt fort.. men fick då prova activfit, men dom luktade ju inte så bra ist.. men hon har aldrig blivit röd av nån blöja iaf...  man kanske skulle ta å skriva till pampers och fråga om dom inte kan göra en storlek större på new baby, typ till 8 kg eller nått.. de skulle ja köpa till nästa iaf.. min dotter är 2år nu så för hennes del är de snart slut med blöjor..
  • Laura03

N21
    Jag ringde till protector gambel redan 2003 men fick svaret att det inte fanns någon marknad för större storlek på new baby. Detta för att den stora massan, USA och i Europa inte ammar sina barn så länge som vi gör i Sverige.

• mmylove

Har aldrig använt papers. Bara några enstaka som jag fått hem på posten för att testa. Har använt Libero och tycker dem är jätte bra! Läcker aldrig i stort sett!

• Bambusa
    Laura03 skrev 2011-03-13 01:29:44 följande:
    N21
    Jag ringde till protector gambel redan 2003 men fick svaret att det inte fanns någon marknad för större storlek på new baby. Detta för att den stora massan, USA och i Europa inte ammar sina barn så länge som vi gör i Sverige.
    jaha, va synd.. å  ja som tycker vi här är dålig på att amma.. ammade 10mån.. nästa gång tänker ja amma längre.. men ja har hellre blöjor so läcker och få amma än att behöva ge annat för å slippa läckande blöjor.. en de vore ju såklart bäst å slippa läckor ändå..
  • HannaE
    Bambusa skrev 2011-03-09 22:41:34 följande:
    föresten, ja kom tidigt på att hade vi inte body på henne så läckte de oftare, bodyn fixerar blöjan, speciellt om man sätter på den för löst runt magen..  ett tips bara.. och byta innan de blir för mkt kiss.. 
    Eller små kalsipper/trosor. Funkade för våran dotter iaf. Viktigt att de är rätt storlek så de smiter åt bra, så hålls blöjan på plats bra.
    Man lever så länge man lär.
  • Happymom

Blöjorna har alltid läckt för oss, på olika sätt. Libero har inga som går högt upp i ryggen. Dessutom suger de inte åt sig bajset på samma sätt som Pampers. Pampers Baby-dry funkar bäst, men även de går igenom iblad. Många billigare märken sluter tätare, men suger upp kisset dåligt. Active fit går högt upp i rgygen, men eftersom de saknar resår, kommer bajset ut där ibland iaf. Stor storlek är det som gäller. Vår dotter har använt blöjor som rekommenderas för 2 kg över det hon väger. Då har olyckorna varit färre.

Det vi fått göra är att alltid ha plastad frotté överallt. I spjälsängen, i barnvagnen, i vår säng o.s.v. Alltid ha med flera ombyten i skötväskan, både till sig själv och till bebisen. Man vänjer sig faktiskt.

Kanske kan ni börja med EC och tygblöjor.

• Laura03

Aaaa... Var på ICA Maxi idag och gissa!
    Pampers blöjorna var slut i tre storlekar. Alla andra märken hade alla storlekar inne men inte pampers. Frågade och fick till svars att pampers är populärast.

• HannaE

Har inte Huggies resår i ryggen?

Man lever så länge man lär.
  • Lillaliten

Tycker pampers baby dry börjar lukta kiss på direkten! :( men får använda slut de jag har hemma!

Svar på tråden Pampers blöjor läcker bajs..