• Pewie

Ovitrelle biverkningar

Hej, Den 15 mars tog jag en ovitrelle spruta i samband med Pergotime. Undrar bara om någon vet hur länge man känner av biverkningarna efter sprutan? Jag känner mig illamående, trött, irriterad och har som mensvärk. Ovitrelle ska ju försvinna ur kroppen efter 10 dagar men som sagt, hur länge känner man av biverkningarna? Tack för svar!!!

• Svar på tråden Ovitrelle biverkningar
  • Väntandes

Hur många dagar efter att du tagit Ovitrellesprutan gjorde du dina test med tanke på att det är så pass vanligt med falska plus?

• Bellas7

Ovitrellen efter tio dagar är ute efter kroppen så jag brukar testa första gången efter 11 dagar efter sprutan men efter 14 dagar borde du veta

• Väntandes

Har du haft ägglossning dagen efter eller har det gått ett par dagar? För mig tog det ca tre dagar, jobbigt med denna väntan...

• Bellas7

Två tre dagar efter har jag normalt fått äl. Så hoppas nu för fullt att jag har äl på måndag :)

• Bellas7

pewie hur går det har du fått mens el börjat på ny behandling?

Väntades hur har det gått?

Själv har jag ägglossning i dag om jag inte missade det i fredags så 12 dagar innan tesning som gäller. tog ovitrellen i går 

• Väntandes

Jag börjar bli smått frustrerad... Idag har jag haft eskalernade "smärta" i ländryggen i 12 dagar. Min mens är beräknad till på torsdag och jag kan känna hur det "pirrar" för fullt i magen. Igår gjorde jag ett gravtest då min man är bortrest senare i veckan, negativt. Det är dock lite tidigt. Däremot tror jag inte det blir något den här gången då det ryggonda blivit betydligt starkare idag, det är precis som att biverkningarna från Ovitrellen övergått direkt till förmenssymptom. Brukar era cykler vara som vanligt när ni tagit Ovitrelle eller har den ändrats?

• Pewie

Leaeva: Hej, ja du, har väntat och väntat på mensen men den kom aldrig. Idag var jag hos läkaren och han säger att det ser ut som om jag snart ska få den. Så, här sitter jag fortf och väntar =( skönt att du har kommit en bit in iaf, hoppas det blir nåt den här gången =)

• Bellas7

ja jag har ju haft ägglossning nu och gissa om det kändes ,, jäkla vad ont jag har haft i äggstockarna. Nuär det tre dagar sedan sprutan. och de fina biverkningarna är på G för fullt. Super ont i brösten och trött som fasen och illamående. Så nu är det en vecka kvar till testning kan börja :)

Hur har det gått, har mensen kommit

väntades har du testat ????

• Väntandes

Det blev negativt och nu är vi igång med nästa omgång inseminering. Håller tummarna för en januaribebis!

• Fridaj

Ja fick neg med så ja är igång med puregon sprutor igen. Bara att se framåt. Kram

• Bellas7

Jag fick plus efter 4 sprutförsöket :) hoppas nu att det håller i sig. Hoppas att ni får feta plus med denna månad :)

• Väntandes

Grattis! Det verkar ändå som att flera lyckas på tredje eller fjärde behandlingsomgången.

Svar på tråden Ovitrelle biverkningar