Slapphänta tonårsföräldrar
Tillåter du din 14-åring ha stringtrosor? Tillåter du henne ha sex? Får hon vara ute till 12 på natten? Får hon pierca sig och gå ut i trasiga mjukisbyxor?
Jag tycker INTE att ngt av dessa åvanståenden är OK. Jag är själv ung och det var inte längesedan jag var 14. Jag minns hur det var. Man ville ju göra allt man INTE fick. Men en del föräldrar tror att man behöver gå igenom ngn slags "fas" att bli vuxen när man är 14-15, men det kan man gott och väl göra när man fyllt 18! Jag tackar mina föräldrar idag för att dom sa NEJ när jag ville sova hos en kille, att dom så gott som släpade in mig ifall jag inte gick in kl 10 på kvällen (för jag ville ju vara ute med alla coolingar som snackade om förbjudna saker).
Vart fan är Sverige påväg seriöst alla tonårsföräldrar!? Hur svårt är det att sätta gränser? Jag ser så mycket skabbiga tonåringar på stan och brukar fråga mig själv vart fan håller deras föräldrar hus egentigen? Varför vara för slapphänt? Jag skulle kunnat vara 1 av dom men jag är smartare och har bättre föräldrar än så.
Och glöm inte! Tänk på att även om ni tror att er son/dotter är värsta ängeln som gör dom så mycket bakom era ryggar! Ni må tro att överbeskyddning skapar ännu mer motsättningar, JA det gör det nog, men då är det erat ansvar som förälder att sätt STOPP! Då ska inte tonåringen få gå ut alls på kvällarna om det inte sköts! Då blir det hemmamyskväll framför tv:n istället med familjen :) Sååå bra för gemenskapen i familjen!
Tonåringen må sura för dina regler men tro mig, DET HJÄLPER och du får en ängel som behandlar sina föräldrar med respekt. Jag gör allt för min familj. Dom är värd det! Dom förstod att man inte knullar så fort man får chancen och tvingade mig att följa detta! DET är respekt!