Sandra 227 skrev 2011-12-05 08:39:37 följande:
shiit alltså mmm eller vad ska man säga om ditt inlägg...
Men det går väldigt bra att ta barnen från familjen i vilken ålder som helst fast barnet har rotat sig i att ha sina riktiga föräldrar då är det inget som ifrågasätts..Klart ett barn ska vara hos sina riktiga föräldrar oavsett vad.. socialen får aldrig göra så att barnet eller familjen blir klämda men sånt förekommer det kan jag då lova dig.
Sen när barnet har tagit barnet från sina egna föräldrar då säger soc ja men du måste förstå att barnet har rotat sig nu han/hon har ju sina vänner och sina "nya" men det var inget snack om det innan då barnet bodde hos föräldrarna..
otroligt vilket snack från dig alltså..
och hur kan jag veta det jo,jag har 5 barn ett som bor i en sån familj
han har börjat droga konstigt va?
de andra som bor hos mig håller inte på med något varken alkohol eller droger.
men han gör det och det är nog för att han känner sig utanför denna familj antagligen men soc säger men du måste förstå vilket jävla skitsnack,min son mår förjävla dåligt och hamnade i ett behandlingshem och vad hände efteråt jo,han fick komma tillbaka till den familj.. hade han gjort liknande hos mig så hade de fan i mig inte låtit mig få han honom ...
det är faktiskt svårare än vad många av er tror ... klart ett barn vill ha sina föräldrar
Nu är ju knappas di situasion representativ för _alla_ barn som är placerade i familjehem?
Ett barn är,ofta,lojala mot sina föräldrar,även dom föräldrar som slår det,misbrukar och försummar det på andra sett...
Ett sådant barn skall själklart inte vara hos sina föräldrar,det behöver stabila vuxna omkring sej,som kan tillgodose deta behov!
Om föräldrarna sen slutar sitt misbruk,eller reder upp sitt liv på alla sett,och visar under en längre tid att det går bra,skall ju barnet arbetas
hem.OM det då inte har gått MÅNGA år sedan placeringen!
Då har barnet,specielt om det var litet vid placeringens början,hunnit rota sej ordentligt i familjehemmet,och skulle garanterad ta skada av ennu ett uppbrott!